دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
جریان مباهله، الگویی برای پیشرفت و همدلی در خانواده است

مدرس دانشگاه و كارشناس مسايل خانواده در نشست مجازي ''كلبه آرامش'' كه بمناسبت روز مباهله و خانواده برگزار شد، جريان مباهله را الگويي براي همدلي و پيشرفت در خانواده خواند، و مباحث استحكام خانواده را اولويت سلامت جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، حجت الاسلام والمسلمين احمدرضا دهقان، همچنين در اين نشست، ضرورت بازنگري موضوعات خانواده سالم و سلامت روان را كه مولد جامعه سالم است، مورد تاكيد قرار داد.

وي با گرامي داشت روز مباهله و خانواده گفت: در جريان مباهله، انسان يك خانواده معصوم را مي بيند كه هماهنگ با هم براي پيشبرد اسلام تلاش مي كنند، يك خانواده شيعه نيز بايد، هماهنگي و همدلي معنوي و مسلماني را در سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهد.

اين استاد و مشاور ازدواج و خانواده افزود: در جريان مباهله، حضرت زهرا (س) براي گسترش اسلام و حقانيت آن در كنار همسر و پدر خويش قرار گرفت، وقتي كه پيامبر (ص) از ميان امت، اهلبيت خود را به ميدان مي آورد كه يكي از آنها بانوي گرامي اسلام است، يعني اينكه اين افراد، از جمله صديقه طاهره، الگو و شاخص جامعه اسلامي هستند و اين مهم بيانگر نقش مهم دختر، زن و مادر در جامعه و خانواده است كه امروزه مي بينيم نوك پيكان تبليغات و رسانه هاي بيگانه، نقش مادر و زن در جامعه را نشانه رفته اند و دشمنان در نظر دارند، اثرگذاري فهم و نقش مادر را اشتباه جلوه دهند .

دهقان همچنين اظهار كرد: آگاهي از نقش زن در خانواده سبب مي شود تا مرد، زن را سرشار از عاطفه نگه دارد و مادر با هويت اصيل و جايگاه حقيقي خود اين عاطفه، آرامشگري و سلامت روان را به فرزندان پدر و جامعه انعكاس صحيح دهد.

وي افزود: مباهله بيانگر پيوند خانوادگي و همدلي است و اميدواريم با اصلاح بين اعضاي خانواده، كسب مهارت هاي زندگي، همدلي و آگاهي در جريان استحكام خانواده و سلامت اجتماعي گام برداريم.

گفتني است، نشست مجازي كلبه آرامش، به شركت كنندگان خود، گواهي نامه شركت در نشست را اعطا خواهد كرد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
گلرخ - نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۱۳/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۳۵۸