دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
مركز سرپایی درمان بیماران كرونایی در مركز آموزشی – درمانی روانپزشكی رازی راه اندازی می شود

ستاد كرونا دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي روز دوشنبه ضمن تشكيل جلسه با حضور رئيس اين دانشگاه، معاونان درمان و توسعه مديريت، مديران اداره پرستاري و امور دانشجويي دانشگاه، روساي مراكز درماني تابعه و معاونان درمان اين مراكز، مقرر كرد كه مركز سرپايي درمان بيماران كرونايي در مركز روانپزشكي رازي راه اندازي شود.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه در ابتداي اين نشست، با اعلام آخرين وضعيت شيوع كرونا در كشور، بر مشاركت بيش از پيش مراكز درماني تابعه اين دانشگاه در درمان بيماران كرونايي تاكيد كرد.

وي با توجه به افزايش مبتلايان به كرونا طي روزهاي اخير و نياز بيماران به امكانات بيشتر در بخش سرپايي و تزريق داروي اصلي بيماري كرونا (رمدسيوير)، خواستار تجهيز يكي از ساختمان هاي مركز آموزشي - درماني روانپزشكي رازي به اين منظور شد.

دكتر خانكه، انجام يك حركت جهادي و داوطلبانه از سوي نيروهاي پرستار و پزشكان شاغل در مراكز درماني، براي راه اندازي و آغاز به كار سريع مركز سرپايي درمان اين بيماران را وظيفه همه كادر درمان تحت پوشش دانشگاه دانست و مسئولان دانشگاه را موظف به پشتيباني مادي و معنوي از اين اقدام كرد تا به بيماران ساكن در مناطق جنوبي شهر تهران و شهر ري كمك شود.

وي در عين حال تاكيد كرد كه خدمات اين مركز سرپايي، علاوه بر خدمات درماني كلينيك نظام مافي (از ديگر مراكز تحت پوشش دانشگاه ) است كه از ابتداي شيوع كرونا در كشور، به بيماران ارائه شده است، و كلينيك نظام مافي همچنان به ارائه خدمات درماني به اين بيماران ادامه مي دهد.

رئيس دانشگاه با توجه به نياز فوري بيماران، از معاونان درمان و توسعه مديريت و مديران مربوطه خواست تا با تشكيل كميته اي، نيازهاي پرسنلي و تجهيزاتي براي راه اندازي مركز سرپايي درمان كرونا، مشخص شده و با تمام ظرفيت موجود در مركز روانپزشكي رازي و دانشگاه، سريعا نسبت به اين امر اقدام شود.

در ادامه اين نشست، دكتر مهرداد فرخي معاون توسعه مديريت دانشگاه، آمادگي اين معاونت براي حمايت مالي جهت تهيه كپسول هاي اكسيژن مورد نياز و ديگر تجهيزات لازم جهت راه اندازي اين مركز سرپايي را اعلام كرد.

سپس، اعضاي ستاد كرونا دانشگاه نقطه نظرهاي خود در اين خصوص را بيان داشتند و پس از تبادل نظر ميان اعضاء، در نهايت، دكتر بيژن خراساني معاون درمان دانشگاه با جمع بندي نظرها و پيشنهادهاي ارائه شده، راه اندازي اين مركز درماني سرپايي را تا اوايل هفته آينده امكانپذير دانست.

وي با اشاره به تشكيل كمپين هاي '' مهر و نذر تخصص '' توسط پرستاران و متخصصان داوطلب خدمت به بيماران كرونايي، افزود: با فراخوان در ميان كادر درمان همه مراكز درماني تحت پوشش دانشگاه و همچنين، داوطلباني كه در اين كمپين ها ثبت نام كردند، مي توان نسبت به تامين نيروي انساني اين بخش اقدام كرد.

معاون درمان دانشگاه از مديران زيرمجموعه اين معاونت خواست تا روند فعاليت ها را جهت اطلاع رياست دانشگاه گزارش كنند تا در صورت لزوم و تسريع در امور، از حمايت ايشان بهره مند شوند.

گفتني است؛ دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي داراي دو بيمارستان تك تخصصي '' توانبخشي رفيده و روانپزشكي رازي '' و دو كلينيك پزشكي و توانبخشي '' نظام مافي و اسماء '' در سطح شهر تهران است كه از ابتداي شيوع كرونا در كشور، خدمات توانبخشي و سلامت روان را به بيماران بهبود يافته از كرونا، ارائه دادند و كلينيك هاي تابعه نيز به ارائه خدمات سرپايي در اين خصوص پرداختند.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۱۸/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۳