دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
با توجه به شرایط كرونایی، فقط تعداد 350 تن از دانشجویان برای ترم پائیز در خوابگاه ها ساكن می شوند

معاون فرهنگي - دانشجويي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با اعلام تشكيل كميته بازگشايي با حضور معاونان و مديران حوزه هاي آموزش، توسعه مديريت و درمان و نماينده تشكل هاي دانشجويي، گفت: با توجه به شرايط كرونايي، لزوم فاصله گذاري اجتماعي و متناسب با ظرفيت پيش بيني شده براي خوابگاه هاي دانشجويان، تصميم گرفته شد تا براي بازگشايي دانشگاه و ترم پائيز، فقط تعداد 350 تن از دانشجويان شهرستاني در خوابگاه ها ساكن شوند.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حسن شاكري در جلسه هفتگي هيات رئيسه دانشگاه با اعلام اين خبر، تاكيد كرد: اين تعداد از دانشجويان شامل دانشجويان شركت كننده در دوره هاي كارورزي و كلاس هاي عملي مي شود و حضورشان به شرط تلقيح دو دوز واكسن كرونا و داشتن كارت واكسيناسيون خواهد بود.

وي تصريح كرد كه با همكاري معاونت آموزشي، اولويت بندي دانشجويان انجام شده، ضمن آنكه پيش بيني امكانات بهداشتي، تغذيه و اياب و ذهاب دانشجويان از خوابگاه به دانشگاه و بالعكس شده است و براي پيشگيري از تجمعات بيشتر دانشجويان، برنامه تغذيه در داخل دانشگاه نداريم و سرويس دهي براي غذاي دانشجويان فقط در خوابگاه ها انجام مي شود.

دكتر محمدرضا خدايي معاون آموزشي دانشگاه نيز در سخناني، ضمن تاكيد بر اينكه آموزش مجازي نمي تواند جاي آموزش حضوري را بگيرد و بلحاظ كيفيت آموزشي، آموزش مجازي مكمل آموزش حضوري خواهد بود، گفت: اما با توجه شرايط كرونايي كشور و احتمال افزايش مبتلايان با نوع جديد ويروس، صلاح بر اجراي آموزش هاي تئوري بشكل مجازي است كه البته با نظارت بيشتر و دقيق تر بر آموزش مجازي و رفع نواقص آن، تلاش داريم تا كيفيت آموزش هاي مجازي افزايش يابد.

دكترمحمدعلي محسني بندپي معاون امور بين الملل دانشگاه، بر بازگشايي دانشگاه بصورت تركيب آموزش مجازي و حضوري تاكيد كرد و در عين حال، افزود: تشكيل كميته اي براي بررسي نقاط ضعف آموزش هاي مجازي و يافتن نواقص اين آموزش ها ضروري است تا با راهكارها و يا تقويت زيرساخت هاي لازم در اين خصوص، نسبت به رفع نواقص و مشكلات آموزش مجازي اقدام كرد.

وي افزود: با توجه به شيوع كرونا در شهرستان ها كه خيلي از آنها هنوز حالت بحراني و قرمز دارند، بازگشايي دانشگاه ها نبايد سبب شروع موج هاي بعدي و آسيب به دانشجويان و اعضاي هيات علمي شود، ضمن آنكه با هوشياري و مديريت اين موضوع ، مي توان از فشار بيشتر بر كادر درمان در بيمارستان ها جلوگيري كرد.

دكتر محسني بندپي همچنين در بخش ديگري از سخنانش، از مسئولان دانشگاه و مركز روانپزشكي رازي و كادر درماني مركز كه در راه اندازي درمانگاه بيماران كرونايي و درمان سرپايي و تزريق رمدسيوير در مركز روانپزشكي رازي همت كردند، تشكر و قدرداني كرد.

دكتر بيژن خراساني معاون درمان دانشگاه نيز طي سخناني، سلامتي دانشجويان را در اولويت دانست و گفت: براي تداوم آموزش هاي مجازي و افزايش كيفيت آن، مي توان زيرساخت هاي لازم را تقويت كرده و اشكالات آن را اصلاح كرد.

وي همچنين با ارائه گزارش كوتاهي از چگونگي راه اندازي درمانگاه بيماران كرونايي و بستري موقت جهت تزريق داروي رمدسيوير در مركز روانپزشكي رازي ، افزود: اين درمانگاه ظرف يك هفته آماده و تجهيز شد، و هم اكنون با 50 تخت و حضور پزشكان متخصص و پرستاران، به خانواده پرسنل و بيماران منطقه محروم امين آباد خدمات دهي مي كند.

معاون درمان دانشگاه تصريح كرد: متخصصان داخلي، عفوني و طب اورژانس كه در اين درمانگاه مشغول خدمت هستند، با مراجعه بيماران، جداي از تجويز پزشك معالجشان، مجددا به معاينه بيمار اقدام مي كنند و دستورات لازم جهت درمان سرپايي بيماران را ارائه مي دهند كه در بازديد دكتر زالي از اين درمانگاه نيز رضايتمندي ايشان به عنوان مسئول مستقيم اين حوزه در استان تهران حاصل شد، و جاي تقدير و تشكر از همه دست اندركاران و كادر درماني اين درمانگاه وجود دارد.

دكتر مسعود فلاحي مشاور رئيس دانشگاه و مسئول دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي دانشگاه، كيفيت آموزش هاي مجازي را مطابق با كيفيت آموزش حضوري ندانست ولي در عين حال افزود: با شرايط كنوني و شرايط غيرقابل پيش بيني از فعاليت ويروس طي ماه هاي آينده، مجبور به استفاده از آموزش مجازي هستيم تا دانشجويان در سلامت، به تحصيل ادامه دهند.

وي در عين حال، خواستار تقويت زيرساخت هاي IT و امكانات لازم براي هرچه نزديك تر كردن آموزش مجازي به شيوه آموزش حضوري و حتي ايجاد فضاي چهره به چهره بين استاد و دانشجويان شد.

دكتر فلاحي در بخش ديگري از سخنانش، ضمن تشكر از مسئولان دانشگاه، مركز روانپزشكي رازي و كادر درماني كه با دلسوزي نسبت به راه اندازي درمانگاه براي بيماران كرونايي و بستري موقت جهت تزريق رمدسيوير همت كردند، گفت: 11 تن از پرستاران كه موفق به دريافت تائيديه دوره پيشرفته پرستاري در بخش هاي مراقبت هاي ويژه، از خارج از كشور شده اند، مي توانند در صورت لزوم در بخش هاي مراقبت هاي ويژه بيمارستان ها كه اعلام نياز كنند، همكاري داشته باشند.

دكتر مهرداد فرخي معاون توسعه مديريت دانشگاه با تاكيد بر سلامت دانشجويان به عنوان اولويت در همه امور دانشگاه، گفت: براساس بررسي هاي انجام شده، دليل بسياري از قطع شدن ارتباط بين استاد و دانشجويان در حين برگزاري كلاس هاي مجازي، مربوط به حجم زياد برگزاري كلاس ها در برخي از ساعت ها بوده كه از مدير IT خواسته شده است تا اين ساعت ها را مشخص كنند و گروه هاي آموزشي و اساتيد بتوانند با استفاده از اين اطلاعات، ساعت كلاس هاي خود را از ساعت هاي پر ترافيك استفاده از سيستم ادوبي كانكت و يا پر تراكم اينترنت، خارج كرده و از ساعات پيك مصرف، در برگزاري كلاس هاي خود استفاده نكنند.

وي همچنين طبق گزارش هاي مديريت IT ، دليل بسياري از نواقص در برقراري ارتباط خوب و مفيد جهت برگزاري كلاس هاي درس مجازي را در مشكلات اينترنتي و زيرساخت هاي لازم از سوي اساتيد و سيستم هاي كاري اعضاي هيات علمي عنوان كرد.

دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه با جمع بندي نقطه نظرهاي اعضاي هيات رئيسه، تاكيد كرد كه دانشگاه ما نيز مانند همه دانشگاه هاي كشور بايد تابع مصوبات ستاد كرونا و دستورالعمل هاي وزارت بهداشت باشد، در عين حال كه ما ملاحظات خودمان را نيز اعمال مي كنيم.

رئيس دانشگاه، افزود: مصوبه كميته بازگشايي دانشگاه كه برگرفته از دستورالعمل هاي ستاد كرونا و وزارت بهداشت مي باشد، مورد تاييد است و حضور دانشجويان در خوابگاه ها به شرط دريافت دو دوز كامل واكسن كرونا و با ملاحظات و رعايت پروتكل هاي بهداشتي قابل اجرا خواهد بود.

وي همچنين با اشاره به مشكلات و عوارض بيماري كرونا كه تا مدت ها ماندگار خواهد بود و فرد را كم توان مي كند، ابتلاي افراد به اين بيماري را آسان و زودگذر ندانست و گفت: براي حفظ سلامتي دانشجويان كه امانت خانواده هايشان نزد دانشگاه محسوب مي شوند، مجبور به استفاده از آموزش مجازي براي كلاس هاي تئوري هستيم .

دكتر خانكه افزود: در عين حال از معاونت آموزشي مي خواهم كه نظارت بيشتري بر امور آموزشي داشته و با تشكيل كميته اي، نقاط ضعف آموزش هاي مجازي استخراج شود و از طريق مديريت EDC ، روش هاي جديد آموزشي طراحي و معرفي شده و در تكميل آموزش هاي مجازي و حضوري، كليپ هاي آموزشي تهيه ، و روي سايت گروه هاي آموزشي بارگذاري شود.

در ادامه اين نشست و براساس دستورجلسه، با توجه به دريافت موافقت نامه احداث 13 هزار مترمربع فضاي آموزشي و پژوهشي از سازمان برنامه و بودجه و لزوم جانمايي براي احداث اين فضا ، مهندس كوثري مدير طرح هاي عمراني و مشاور فني اين پروژه در جلسه حضور يافتند و با اسلايد، سه محل را جهت اجراي اين پروژه پيشنهاد دادند كه هيات رئيسه ضمن تبادل نظر و با توجه به معايب و محاسن هر يك از محل ها، يك محل را كه از مزاياي بيشتري برخوردار است، براي اجراي اين پروژه به تصويب رساند.

همچنين براساس دستورجلسه، پيشنهاد مسئولان كلينيك پزشكي و توانبخشي اسماء براي تاسيس موسسه خيريه خاص اين كلينيك مطرح شد كه با اتفاق نظر اعضاء، مقرر گرديد كه دفتري به عنوان شعبه موسسه خيريه بيمارستان توانبخشي رفيده، در كلينيك اسماء ايجاد شود تا براي جذب كمك هاي مردمي و مشاركت هاي اجتماعي جهت تقويت خدمات كلينيك اسماء تلاش كند.

در بخشي از اين نشست نيز رئيس دانشگاه، تلاش مديران بخش هاي آموزشي و فرهنگي - دانشجويي دانشگاه طي ماه هاي اخير كرونايي براي هماهنگي جهت امور مربوط به دانشجويان، مانند واكسيناسيون و يا اجراي برنامه هاي آموزشي و فوق برنامه ها در حفظ سلامت روان آنان را ياد آور شد و با اهداي لوح، از دكتر سهيلا شهشهاني پور مدير آموزش و تحصيلات تكميلي، يوسف رضايي مدير اداره تعالي فرهنگي و فوق برنامه ها، و اكبر ميرجاني اقدم مدير امور دانشجويي دانشگاه تقدير كرد.

حجت الاسلام والمسلمين افشاري مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه نيز در بخشي از اين نشست، ضمن تشكر از همه دست اندركاران كه در اين دوره بحراني شيوع كرونا در كشور، درمانگاه بيماران كرونايي براي ارائه خدمات سرپايي در مركز روانپزشكي رازي را راه اندازي كردند، به مناسبت ايام محرم ، نكته اي از كتاب شهيد صدر در ارتباط با واقعه عاشورا متذكر شد.

وي گفت: شهيد صدر در كتابي كه در ارتباط با واقعه عاشورا نگاشته، به سه گروه جفاكار در حق امام حسين (ع) اشاره دارد كه '' گروه اول، افرادي هستند كه در حق جسم امام حسين (ع) جفا كردند '' ، '' گروه دوم، شامل افرادي مي شود كه به آثار متعلق به آن حضرت جفا كردند و اين گروه، گناه بيشتر از گروه اول را مرتكب شده، مانند ظلمي كه به كاروان اسرا و وابستگان ايشان روا داشتند '' و '' گروه سوم، افرادي هستند كه بالاتر از دو ظلم ديگر را مرتكب شدند و آن، ظلمي است كه به افكار امام حسين (ع) وارد كردند ''.

وي توضيح داد: هدف امام حسين (ع)، فقط خلاصه در روضه خواني و اشك و ناله مسلمانان نمي شود واين روضه خواني ها كافي نيست، بلكه بايد از مجالس عزاداري ما مسلمانان، پلي به اهداف ايشان زده شود تا روشنگري واقعي اتفاق بيافتد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۰۸/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۶۶