دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
جلسه دوم نشست مجازی " در امتداد غدیر " برگزار شد

نشست مجازي '' در امتداد غدير '' امروز (سه شنبه) با محوريت امر به معروف و نهي از منكر در سبك زندگي حسيني به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبري و ستاد امر به معروف و نهي از منكر دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، حجت الاسلام والمسلمين سيد وحيد معتمدي در اين نشست اظهار داشت؛ در بحث ارادتمان به اهل بيت بايد ببينيم كه ميزان همراهي، شخصيت باطني و سبك زندگيمان چقدر با زندگي اهل بيت تطابق دارد، نبايد با ادعا و شعار، زندگي خود را حسيني بدانيم بلكه بايد در ابعاد مختلف زندگي نظير ''روابط فردي، روابط اجتماعي، زندگي، محيط كاري، روابط خانوادگي، و روابط اقتصادي '' نقش صحيح خود را عملياتي كنيم.

وي گفت: يكي از موضوعات اساسي در عاشورا و در سبك زندگي حسيني، امر به معروف و نهي از منكر است و بايد بدانيم امر به معروف و نهي از منكر، تنها معطوف به تذكر به بدحجابي نمي شود، بلكه از تذكر محترمانه در ابعاد اقتصادي، فرهنگي، زندگي شخصي، حفظ محيط زيست، ابعاد كاري گرفته تا رسيدگي به حال محرومان، همدلي كردن و مهم تر از همه مسئوليت اجتماعي محقق مي شود.

حجت الاسلام والمسلمين معتمدي تصريح كرد: همانطور كه امروزه ماسك زدن فرهنگ سازي و جريان سازي شده، بايد نسبت به احوال هم و منكرات، نگران خود و جامعه باشيم و فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر را از خودمان آغاز و در جامعه تببين كنيم.

وي اظهار داشت: بخش كوچكي از مصاديق امر به معروف نهي از منكر و مسئوليت پذيري در جامعه امروز با توجه به آمار مرگ و مير كرونا و فقر ناشي از دست دادن كسب و كارهاي همنوعان همدلي، كمك و دستگيري مستحقين و به عبارتي پويش و انفاق مومنانه است كه نبايد از آن غافل شويم.

حجت الاسلام والمسلمين معتمدي در ادامه و در پاسخ به سئوال كاركنان بيان كرد: براي بهره مندي از حال خوب و جامعه نبايد نسبت به هم بي تفاوت باشيم، بلكه بايد با حفظ پروتكل ها، ارتباطات اجتماعي را حفظ كنيم و از سلامت معنوي، نماز، توسل، مناجات و انگيزه بخشي به ديگران غافل نشويم تا ان شاالله جامعه اميد و انگيزه هاي بهتري پيدا كند .

گفتني است؛ نشست مجازي در امتداد غدير، طي دو جلسه برگزار شد و به كاركنان شركت كننده در اين نشست گواهي پايان دوره اعطا خواهد شد.

انتهاي پيام/


 
منبع/نویسنده:
گلرخ/ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۰۹/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۳۷