دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
معرفی دانشجویان اولویت دار برای اسكان در خوابگاه ها، به عهده مدیران گروه های آموزشی دانشگاه است

هيات رئيسه دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با تشكيل جلسه هفتگي خود، و با توجه به شرايط كرونايي و لزوم فاصله گذاري اجتماعي، ظرفيت پذيرش دانشجويان در همه خوابگاه ها را حدود 200 دانشجو درنظر گرفته كه فقط شامل دانشجويان مقطع كارشناسي جهت گذراندن دوره هاي كارورزي و كارآموزي مي شود كه از سوي گروه هاي آموزشي معرفي خواهند شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه با اشاره به بازديد خود از خوابگاه جديد پسران دانشجو كه مرحله آخر بازسازي و مناسب سازي براي اسكان دانشجويان را مي گذراند، گفت: همه خوابگاه ها بايد براي هفته آينده آماده باشند تا دانشجويان همزمان با آغاز سال جديد تحصيلي، در خوابگاه ها اسكان يافته و دوره هاي كارورزي و كارآموزي خود را بصورت فشرده آغاز كنند.

وي پيش بيني كرد، با برنامه اعلام شده از سوي رئيس جمهوري و وزير بهداشت و با توجه به افزايش واردات واكسن به كشور و تسريع در اجراي برنامه واكسيناسيون، پيش بيني مي شود كه تا آبان ماه سالجاري، بالاي 50 ميليون نفر واكسن دريافت كرده باشند و در نتيجه اميدواريم كه ترم دوم (از بهمن ماه) اگر شرايط بهتر بود، بتوانيم بخشي از كلاس ها را بصورت حضوري برگزار كنيم.

وي از معاونان آموزشي و دانشجويي خواست تا هر چه زودتر با مديران پنج گروه آموزشي كه دانشجوي مقطع كارشناسي و واحدهاي عملي دارند، جلسه داشته و براي معرفي دانشجويان واجد شرايط كه در اولويت گذراندن دوره هاي كارورزي و كارآموزي هستند، اقدام كنند.

رئيس دانشگاه تاكيد كرد كه دانشگاه ها مجبور به تبعيت از دستورالعمل ستاد ملي كرونا و وزارت بهداشت مبني برگزاري ترم جديد بصورت تركيبي ( آموزش مجازي و حضوري) هستند و براي حفظ جان و ايمني هرچه بيشتر دانشجويان، بايد با احتياط پيش رفته و مباحث تئوري را بصورت مجازي و مباحث عملي و مهارتي، بصورت حضوري ارائه شود و دانشجوياني كه مجبور به گذراندن واحدهاي عملي و مهارتي هستند، با نظر مديران گروه هاي آموزشي و با هماهنگي معاونت هاي آموزشي و دانشجويي، در خوابگاه ها اسكان داده مي شوند تا در ظرف يك ماه بصورت فشرده دوره كارورزي خود را گذرانده و بعد، به شهرستان خود بازگردند، و جاي خود را به گروه ديگري از دانشجويان واجد شرايط كه ضرورت در انجام دوره كارورزي و كارآموزي دارند، بدهند. و به همين ترتيب گروه به گروه دانشجويان بتدريج در خوابگاه ها اسكان يافته و دوره كارورزي خود را گذرانده و به شهرهاي خود برمي گردند.

در ادامه، دكتر محسني بندپي معاون امور بين الملل دانشگاه و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي طي سخناني با اشاره به حضور وزير بهداشت در كميسيون مربوطه، گفت: وزير بهداشت نيز معتقد است كه براي اطمينان از كنترل كرونا و تا زماني كه به ثباتي در اين زمينه نرسيديم، نبايد در بازگشايي كامل دانشگاه ها عجله كنيم.

وي ضمن تائيد و تشكر از اقدامات رئيس و معاونان دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي در شرايط كنوني، تصريح كرد: بايد با احتياط، پيش برويم و با ضريب اطمينان بيشتر حركت كنيم تا خودمان باعث شروع موج ششم در كشور نشويم.

دكتر فرخي معاون توسعه مديريت دانشگاه نيز گفت: بررسي ها نشان مي دهد كه حدود 15 تا 16 درصد سالمندان واكسن نزدند و 74 درصد مرگ و مير در كشور مربوط به همين سالمندان است.

وي ، با توجه به نامشخص بودن وضعيت ويروس در ماه هاي آينده، بر احتياط و توجه به همه جوانب حضور دانشجويان در خوابگاه ها تاكيد كرد.

دكتر شاكري معاون فرهنگي - دانشجويي دانشگاه با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده براي بازگشايي خوابگاه ها ، به تجربه خود در ابتلا به كرونا نيز اشاره كرد و گفت: تجربه خودم و ديگران نشان مي دهد كه هر نوع واكسن، از ابتلاي به كرونا جلوگيري نمي كند، بلكه از شدت آن كاسته و نياز به بستري در بيمارستان را به حداقل مي رساند.

وي افزود: در نتيجه به رغم اينكه شرط دريافت دو دوز واكسن و داشتن كارت واكسيناسيون ، براي حضور دانشجويان در خوابگاه ها در نظر گرفته شده است، اما مي دانيم كه واكسيناسيون كامل نيز از ابتلاي به كرونا جلوگيري نمي كند، و لذا ، اسكان هر يك از دانشجويان را در يك اتاق پيش بيني كرده ايم.

دكتر شاكري همچنين از اجراي مناقصه و عقد قرارداد براي اياب و ذهاب دانشجويان گفت و افزود: فعلا اجراي مناقصه براي تغذيه دانشجويان امكانپذير نيست و براي تهيه غذاي دانشجويان، از امكانات بيمارستان توانبخشي رفيده استفاده خواهد شد.

دكتر خدايي معاون آموزشي دانشگاه نيز در سخناني، گفت: معرفي دانشجويان ملزم به شركت در دوره هاي كارورزي و كارآموزي و داراي اولويت حضور در خوابگاه ها را به عهده گروه هاي آموزشي گذاشتيم تا با نظر مديران گروه ها، اسكان در خوابگاه و شركت اين دانشجويان در دوره هاي مهارتي انجام شود.

وي ابراز اميدواري كرد كه با واكسيناسيون گسترده در كل كشور، ترم آينده شاهد حضور بيشتر دانشجويان در دانشگاه باشيم.

دكتر خدايي ياداوري كرد كه علاوه بر مهارت آموزي دانشجويان بصورت حضوري، طي روزهاي اخير پنج گروه آموزشي كه داراي واحدهاي عملي هستند با همكاري واحد EDC ، نسبت به تهيه محتواهاي آموزشي و فيلم هاي آموزشي از چگونگي اجراي مهارت هاي تخصصي اقدام مي كنند.

حجت الاسلام والمسلمين افشاري مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه، با اشاره به شرايط كنوني دانشجويان و نياز آنان به حضور در دانشگاه گفت، بي اطلاعي دانشجويان از اقداماتي كه مسئولان دانشگاه انجام داده اند، سبب بلاتكليفي و طرح سئوال هاي مختلف از سوي آنان مي شود كه اطلاع رساني بيشتر براي دانشجويان نسبت به مسايل مختلف لازم است.

وي همچنين پيش بيني ساز و كارهاي لازم براي حفظ سلامت روان دانشجويان و كاهش استرس و اضطراب ناشي از شرايط كرونايي را در برنامه هاي گروه هاي آموزشي ضروري اعلام كرد.

دكتر خراساني معاون درمان دانشگاه نيز با ارائه گزارشي از اقدامات دانشگاه در حوزه كنترل و درمان بيماري كرونا، از اجراي برنامه واكسيناسيون از اواخر سال گذشته در مراكز درماني، ستاد دانشگاه و دانشجويان ساكن در تهران، راه اندازي كلينيك درمان سرپايي بيماران كرونايي در مركز روانپزشكي رازي با 50 تخت بستري و خدمات مطلوب و كاملا تخصصي، گفت.

وي همچنين افزود: معاونت درمان طي روزهاي اخير نيز در تدارك و تهيه واكسن و تجهيز مركز روانپزشكي رازي جهت ايجاد پايگاه واكسيناسيون براي عموم مردم ، بويژه ساكنان جنوب شهر تهران و شهرري است، ضمن آنكه از امروز، واكسيناسيون اعضاي خانواده هاي كادر درماني در مركز رازي آغاز شده و در نظر داريم تا در صورت امكان براي اعضاي خانواده هاي همكاران در ستاد دانشگاه نيز واكسن تهيه كرده و نسبت به تلقيح آن اقدام كنيم.

دكتر خراساني با اشاره به فعاليت متخصصان و كادر درماني كه از طريق كمپين مهر، در خدمات دهي به بيماران در مركز رازي و ارائه خدمات در مركز سرپايي درمان كرونا كمك مي كنند، اظهار داشت: اين همكاري علاوه بر اينكه كمبود كادر درمان را جبران مي كند، سبب دلگرمي و همدلي كادر درمان با يكديگر نيز مي شود و بنظر مي آيد كه براي اجراي برنامه واكسيناسيون عمومي در پايگاه پيش بيني شده مركز رازي، نياز به اين همكاري از طريق كمپين مهر داريم.

دكتر فرخي معاون توسعه مديريت نيز در تكميل سخنان معاون درمان، گفت: به تازگي بسته هاي تشويقي براي همكاراني كه بنوعي به كنترل و درمان بيماري كرونا كمك مي كنند، از سوي وزارت بهداشت ابلاغ شده است كه شكل هاي مختلفي مانند '' اعطاي گروه يا پايه تشويقي، پرداخت اضافه كار و يا مرخصي تشويقي '' براي تشويق همكاران فعال در حوزه كرونا در نظر گرفته است كه دانشگاه نيز مي تواند براي جبران بخشي از زحمات اين همكاران اجرا كند.

وي افزود: در اين بسته تشويقي، به ازاي هر شش ماه كار اعضاي هيات علمي براي بيماران كرونايي، يك پايه تشويقي در نظر گرفته شده است كه براساس ابلاغيه وزارت بهداشت، قابل اجرا مي باشد.

وي همچنين در اين جلسه، گزارش بودجه دانشگاه و چگونگي استفاده از منابع را به هيات رئيسه دانشگاه ارائه داد.

در ادامه، دكتر فلاحي رئيس دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي دانشگاه نيز گزارشي از برگزاري مراسم تقدير از خيران حامي دانشگاه و مركز رازي را ارائه داد و تشكيل اولين نشست هيات امناء جديد خيريه حمايت از بيماران بيمارستان روانپزشكي رازي در هفته آينده را اعلام كرد.

دكتر خانكه رئيس دانشگاه در پايان اين جلسه، با جمع بندي از مطالب بيان شده در خصوص بازگشايي دانشگاه در مهرماه، تاكيد كرد كه دانشگاه ما مانند ديگر دانشگاه ها، تابع دستورالعمل هاي وزارت بهداشت است و وزير بهداشت علاوه بر اينكه آموزش تركيبي مجازي و حضوري را مدنظر دارد، از دانشگاه ها خواسته است كه اعضاي هيات علمي براي برگزاري كلاس هاي مجازي، در دانشگاه حضور يافته و از دانشگاه، با دانشجويان ارتباط داشته و كلاس هاي مجازي را برگزار كنند.

وي در مورد مديريت خوابگاه ها نيز گفت: محدوديت ظرفيت در خوابگاه ها وجود دارد و نمي توانيم با عدم رعايت فاصله گذاري اجتماعي، خودمان باعث شروع موج ششم بشويم.

وي همچنين تامين اقلام بهداشتي براي خوابگاه ها ، رعايت پروتكل هاي بهداشتي، سنجش روزانه وضعيت جسماني دانشجويان را به معاونان دانشجويي و توسعه مديريت يادآوري كرد.

رئيس دانشگاه در پايان اين نشست، از معاونان دانشگاه خواست تا براي تصميم گيري نهايي جهت چگونگي بازگشايي خوابگاه ها، آخرين استعلام هاي لازم از وزارت بهداشت كسب شود و در جلسات روزهاي آينده، اين موضوع نهايي گردد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۵