دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
كانون های جهادی و خیریه دانشجویان در ترم جدید با توجه به رسالت و تخصص دانشگاه، فعالیت می كنند

ستاد اردوهاي جهادي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، در نشست اخير خود، تصويب كرد: برنامه ريزي براي فعاليت هاي جهادي و خيريه دانشجويان در ترم جديد با توجه به رسالت و تخصص دانشگاه، انجام شود.

به گزارش وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي بنقل از مفدا؛ دكتر ''حميد رضا خانكه'' رئيس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي در اين نشست كه با حضور معاون فرهنگي دانشجويي، مدير امور فرهنگي، سرپرست اداره مشاوره، دكتر بهمني عضو هيات علمي گروه مشاوره دانشگاه، مسئول دبيرخانه ستاد اردوهاي جهادي دانشگاه و دبيران كانون هاي دانشجويي جهادي جانا و خيريه همياران زندگي دانشگاه برگزار شد، با عرض تسليت ايام ماه صفر و همچنين تبريك فرارسيدن هفته دفاع مقدس، از ارزش هاي كشوري با تمدن چند هزار ساله گفت،

وي اظهار داشت: هيچ وقت اين ملت از پاي در نخواهد آمد و تمام فرهنگ چند هزار ساله در رفتار و كردار مردم ما مشهود است، وقتي همه با دست خالي وارد مسير انقلاب اسلامي شديم و اين مسير با عظمت طي شد، در شرايط سخت كنوني كرونا هم به فضل خدا با كمك مردم اين مشكلات را پشت سر خواهيم گذاشت.

دكتر خانكه افزود: بايد مديريت كنيم و شناسايي گروه هاي آسيب پذير را در دستور كار قرار بدهيم، در خارج از كشور، افزايش سازمان هاي مردم نهاد و افزايش مداخله و مشاركت مردم وجود دارد، ولي مردم ما به صورت خود جوش هميشه پاي كار هستند، دانشجويان گرامي همين روحيه اي را كه در اين مدت داشتند، حفظ مي كنند.

وي از كانون هاي جهادي خواست تا حساسيت را در تمامي دانشجويان به وجود بياورند، و گفت: دانشجوها علاوه بر اينكه حقوقي دارند و مطالبه گري دارند، وظايف خود را هم بدانند و مسئوليت هاي اجتماعي خود را بهتر بشناسند و محور فعاليت ها در شرايط كنوني كوويد 19 كه شامل واكسيناسيون عمومي، فاصله گذاري اجتماعي، و حمايت از گروه هاي آسيب پذير مي شود را در دستور كار قرار دهند.

وي افزود: ادغام خدمات توانبخشي با شبكه بهداشتي كشور، در سطح سياستگذاري كلان در حال پيگيري است و جزو برنامه هاي توانبخشي وزير بهداشت هم گنجانده شده است، عوامل تاثير گذار بر سلامت مثل سواد سلامت از مهم ترين مقوله هايي است كه بايد افزايش پيدا كند و باعث گسترش خدمات توانبخشي شود و در اين راستا، بر اساس بورد تخصصي مجوز سهميه تربيت متخصص در مناطق محروم را بيشتر كنيم و در نهايت بتوانيم به دانشجويان جامعه پذيري را آموزش دهيم.

در ادامه، دكتر ''حسن شاكري'' معاون فرهنگي دانشجويي دانشگاه، ضمن تشكر از زحمات ارزشمند دانشجويان دانشگاه در حوزه هاي فعاليتي خيريه و جهادي، گفت: رمز پيروزي ما در سال هاي سخت دفاع مقدس در شرايط سخت تحريم همين روحيه ايثار و از خودگذشتگي رزمندگان بوده كه از خود نشان دادند.

وي افزود: يكي از مؤثرترين كارهاي فرهنگي همين فعاليت هاي جهادي و خيريه است و ان شاالله اين فعاليت ها روز به روز پررنگ تر شود كه در تعالي روح مي تواند مؤثر باشد، چرا كه رو ح انسان با بخشيدن، بزرگ مي شود.

''يوسف رضايي'' مدير امور فرهنگي و فوق برنامه دانشگاه نيز با ارائه گزارشي از فعاليت هاي كانون جهادي جانا و خيريه همياران زندگي دانشگاه گفت: از دو سال پيش ساماندهي بهتري در اين حوزه با همكاري دكتر ''بهمن بهمني'' عضو هيات علمي گروه مشاوره دانشگاه انجام گرفت و فعاليت ها حرفه اي تر شد، لذا بايد در بين دانشجويان اين فعاليت ها را همه گير كنيم و از ظرفيت و پتانسيل خوب مديران گروه هاي تخصصي آموزشي دانشگاه بصورت جدي تر استفاده كنيم تا بتوانيم الگوي خوبي براي كل كشور باشيم.

دكتر'' بهمن بهمني'' عضو هيات علمي گروه مشاوره دانشگاه نيز گزارشي از ارائه خدمات در دو سال گذشته و شناسايي مناطق محروم در تهران و سيستان و بلوچستان داد و گفت: در منطقه سيستان و بلوچستان قرار هست كه با همكاري يك موسسه خيريه، خدمات انسان دوستانه ارائه بدهيم كه اين موسسه خدمات ارزنده اي در اين مدت داشته و از دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي خواستار ارائه خدمات توانبخشي در حوزه هاي مختلف تخصصي هستند.

وي افزود: طي بازديد ميداني كه از اون مناطق انجام شده و اعزام دانشجو جهت ارائه خدمات تخصصي را خواهيم داشت، ضمن آنكه بايد تدابيري انديشيده شود كه تربيت دانشجويان متخصص كه در همان مكان زندگي مي كنند و مي توانند منشا اثر باشند را در دستور كار قرار دهيم.

وي ادامه داد، ما مي توانيم به صورت منطقه اي طبق رسالت و ماموريت دانشگاه در حوزه سلامت اجتماعي با مدل توسعه منطقه بر اساس خدمات داوطلبانه عمل كنيم و فعاليت ها و خدمات بشردوستانه را هدفمند تر و با ساختار بهتري جلو ببريم.

در ادامه '' مهدي محمد پناه '' مسئول دبيرخانه ستاد اردوهاي جهادي دانشگاه نيز طي سخناني گفت: دانشگاه ما در تمامي شرايط بحراني كشور پاي كار بود و اگر بتوانيم در حوزه هاي توانبخشي مديريت و برنامه ريزي بهتري داشته باشيم ان شاالله دانشگاه بر اساس رسالت سلامت اجتماعي كه دارد، بهتر مي تواند از ظرفيت هاي گروه هاي جهادي بهره مند شود.

دبيران كانون هاي جهادي جانا و خيريه همياران زندگي دانشگاه، نيز با ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در شش ماهه اول امسال اعم از 104 مشاوره حضوري و غير حضوري در مناطق محروم تهران، توزيع 800 پرس غذاي گرم در منطقه كوره هاي آجر پزي، تهيه و توزيع ارزاق در منطقه محمود آباد در پنج مرحله، همكاري در تهيه و توزيع مواد شوينده در سيستان و بلوچستان ارائه دادند و خواستار استفاده بيشتر از ظرفيت بسيج جامعه پزشكي دانشگاه شدند.

گفتني است؛ '' جذب و سازماندهي دانشجويان جديد در گروه هاي جهادي و خيريه و برنامه ريزي براي فعاليت هاي جهادي در ترم جديد با توجه به رسالت و تخصص دانشگاه '' ، از مهم ترين مصوبات اين جلسه بود.

انتهاي پيام /

 
منبع/نویسنده:
طیبی - نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۳۱/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۳۳۲