دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
مسایل روانی و اجتماعی كودكان، در وبینار روز شنبه مددكاری اجتماعی، بررسی و تحلیل می شود
وبینار مسایل روانی و اجتماعی کودکان
وبینار مسایل روانی و اجتماعی کودکان

وبينار « مددكاري اجتماعي و سلامت رواني - اجتماعي كودكان » عصر روز شنبه به مناسبت روز جهاني كودك، به همت گروه آموزشي مددكاري اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، و با همكاري گروه هاي آموزشي رشد و پرورش كودكان پيش از دبستان و روانپزشكي اين دانشگاه برگزار مي شود.

دكتر '' غنچه راهب '' مدير گروه آموزشي مددكاري اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، درباره اين همايش به خبرنگار وبداي دانشگاه گفت: همايش، از ساعت 15 الي 19 روز شنبه 17 مهرماه جاري با همكاري رصدخانه اجتماعي كوويد 19، معاونت اجتماعي سازمان بهزيستي كشور، معاونت پرورشي آموزش و پرورش، و انجمن علمي مددكاري اجتماعي ايران، به صورت مجازي برگزار خواهد شد.

وي، هدف از برگزاري اين همايش را پرداختن به مسائل كودكان در حوزه هاي رواني _ اجتماعي با تمركز بر موضوع هايي مانند « حوادث و حمايت از كودكان در شرايط مخاطره آميز، تحصيل كودكان در دوره همه گيري كرونا، ساز و كارهاي حمايت از كودكان در مدارس، كودكان طلاق، حقوق كودك، رفاه اجتماعي كودكان، كودك آزاري، و اعتياد كودكان » ذكر كرد.

دكتر راهب همچنين گفت: در اين وبينار يك روزه، تحليل وضعيت كودكان در حوزه هاي مختلف و سياستگذاري هاي كلي حوزه كودكان در ايران، توسط اعضاي هيات علمي دپارتمان هاي مددكاري اجتماعي، روانپزشكي و رشد و پرورش كودكان پيش از دبستان دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، و متخصصان و صاحبنظران از سازمان بهزيستي كشور، وزارت آموزش و پرورش و انجمن علمي مددكاران اجتماعي ارائه، و مورد بررسي قرار مي گيرد.

وي افزود: نشست هاي تخصصي و مقالات اين همايش، در سه بخش « كودكان در بحران هاي طبيعي، رواني و اجتماعي »، « كودكان و چالش هاي آموزشي در مدرسه » و « كودكان، بهزيستي و رفاه اجتماعي در ايران » ارائه خواهند شد.

به گفته وي، موضوع هايي همچون « حمايت از كودكان در شرايط بحراني پس از حوادث طبيعي، خودكشي نوجوانان يك مرور نظام مند، تحليلي بر مداخله رواني و اجتماعي كودك آزاري در استان گلستان، بهداشت رواني كودكان در دوران همه گيري كرونا » از جمله مباحث بخش '' كودكان در بحران هاي طبيعي، رواني و اجتماعي '' مي باشد كه توسط دكتر معصومه معارف وند عضو هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، مديريت مي شود.

دكتر راهب گفت كه در بخش '' كودكان و چالش هاي آموزشي در مدرسه '' به مديريت دكتر منصوره كريم زاده عضو هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، مقالاتي تحت عناويني مانند « چالش هاي آموزش مجازي در دوره همه گيري كرونا در مقطع ابتدايي، چالش هاي ساختاري بازماندگي از تحصيل كودكان در استان سيستان و بلوچستان، اثربخشي مددكاري اجتماعي بر علائم هراس اجتماعي و شيوه هاي مقابله با استرس در دانش آموزان نابينا در شرايط پاندمي كرونا و ارزيابي وضعيت آموزشي كودكان يك تا سه سال در مهدهاي كودك شهر تهران » توسط متخصصان و صاحبنظران دانشگاه و سازمان هاي خدماتي حوزه كودكان ارائه خواهند شد.

وي افزود: موضوع هايي مانند « حمايت از كودكان در وضعيت هاي مخاطره آميز با تاكيد بر مفاد قانون حمايت از اطفال و نوجوانان، نظام رفاه كودك در ايران و اعتياد كودكان بد سرپرست » نيز در بخش '' كودكان، بهزيستي و رفاه اجتماعي در ايران '' به مديريت دكتر فرزانه اميريزداني ارائه خواهند شد.

مدير دپارتمان مددكاري اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، از اعضاي هيات علمي و دانشجويان سه گروه آموزشي مرتبط با موضوع همايش (مددكاري اجتماعي، رشد و پرورش كودكان پيش از دبستان و روانپزشكي)، اساتيد و دانشجويان رشته هاي توانبخشي، و كارشناسان و مربيان كودكان در سازمان بهزيستي و وزارت آموزش و پرورش، براي شركت در اين وبينار دعوت كرد.

دكتر راهب در پايان اين گفت و گو خاطرنشان كرد كه گواهي شركت در همايش از سوي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، به شركت كنندگان اعطا خواهد شد.

گفتني است؛ علاقه مندان براي شركت در اين وبينار مي توانند از طريق لينك https://connect.uswr.ac.ir/sw-meeting اقدام كنند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر، وب سايت همايش به آدرس socialwork.uswr.ac.ir در اختيار علاقه مندان قرار دارد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
روابط عمومی / نعیمی پور
 
تاریخ: ۱۴/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۴۰۱