دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

نشست شوراي مديران آموزشي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي روز دوشنبه با حضور رئيس دانشگاه، معاون آموزشي، مديران امور آموزشي و دانشجويي و مديران گروه هاي آموزشي، بصورت حضوري و مجازي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه، در اين نشست كه با دستور جلسه '' نحوه حضور دانشجويان ارشد و دكتري در سال جديد '' برگزار شد، ضمن تبريك حلول ماه ربيع الاول و تبريك برد كشتي ايران، به كاهش موج پنجم كرونا و نگراني ها براي بوجود آمدن موج ششم در آبان ماه اشاره كرد و گفت: برغم پيش بيني هايي كه براي موج ششم وجود دارد، مسئولان كشوري اصرار به بازگشايي مدارس و دانشگاه ها دارند كه ما هم تبعيت مي كنيم.

وي افزود: دانشگاه از دو سه ماه پيش با تلاش معاونت هاي آموزشي، فرهنگي دانشجويي و توسعه مديريت، بازگشايي خوابگاه ها را شروع كرد و با تامين منابع از سوي معاونت توسعه، خوابگاه جديد دانشجويان پسر نيز آماده شد. و طي اين مدت، معاونت دانشجويي و همكاران آن معاونت بسيار خوب عمل كردند و پيش مي روند.

رئيس دانشگاه در مورد واكسيناسيون دانشجويان نيز اظهار داشت: برنامه واكسيناسيون دانشجويان از طريق معاونت درمان پيگيري شد و هم اكنون، بخش اعظم دانشجويان دوز اول را دريافت كردند و تزريق دوز دوم هم در جريان است، ضمن آنكه اعضاي خانواده هاي همكاران نيز نسبت به بيماري كرونا واكسينه شدند.

دكتر خانكه به راه اندازي بخش درمان سرپايي كرونا و تزريق داروي رمدسيوير در بيمارستان روانپزشكي رازي نيز اشاره كرد و گفت كه در تابستان و در زماني كه بيماري كرونا در موج پنجم بيشترين فشار را به مردم وارد كرد و مراكز درماني مملو از بيماران براي ويزيت پزشكان و تزريق داروي رمدسيوير بودند، مركز روانپزشكي رازي با همت و كار تمام وقت كادر درمان، موفق شدند كه بخش درمان سرپايي كرونا را با 50 تخت براي بيماران خانم و اقا، راه اندازي كنند و خدمات خوب و استانداردي را به مراجعه كنندگان ارائه بدهند.

وي افزود: همچنين براي مشاركت در برنامه واكسيناسيون عمومي و تسريع در روند اجراي اين برنامه، پايگاه واكسيناسيون كرونا در دو بيمارستان توانبخشي رفيده و روانپزشكي رازي داير شد و به نوعي نشان داديم كه اين دانشگاه در مواقعي كه لازم باشد، مسئوليت اجتماعي اش را انجام مي دهد.

دكتر خانكه تصريح كرد: ما براي موج ششم هم آمادگي داريم و معاونت دانشجويي زحمت كشيده در هر خوابگاه يك سوئيت را به قرنطينه و استفاده اضطراري موارد مشكوك اختصاص داده، ضمن آنكه همكاران مشاور فعال شدند و غربالگري و مشاوره دانشجويان را انجام مي دهند.

وي افزود: گروه روانپزشكي نيز كمك كند و در صورت امكان از رزيدنت هاي جديد گروه بعنوان روانپزشك در خوابگاه ها مستقر كند. و اميدوارم با توحه به اينكه دانشجويان، امانتي در دست ما محسوب مي شوند، گروه هاي مشاوره، روانپزشكي و روانشناسي همكاري لازم در تامين و ارتقاي سلامت روان دانشجويان داشته باشند.

رئيس دانشگاه در خصوص حضور كاركنان و اعضاي هيات علمي در شرايط كنوني نيز گفت: با توجه به نظر ستاد مبارزه با كرونا، كه حضور 70 درصدي در محل كار را اعلام كرده، بنابر اين 30 درصد باقي كاركنان كه مشكل بيماري زمينه اي و يا خاص دارند، به صورت دور كاري خدمت مي كنند.

دكتر محمدرضا خدايي معاون آموزشي نيز طي سخناني با تبريك حلول ماه ربيع الاول، از مديران گروه هاي آموزشي و اساتيد كه با وجود مشكلات سيستمي توانسته بودند برگزاري كلاس ها را در وقت مقرر شروع كنند، تشكر ويژه كرد.

وي همچنين با اشاره به اين موضوع كه سايت معاونت آموزش و تحصيلات تكميلي بايد به روزتر باشد و هماهنگي هاي لازم توسط مديران و اساتيد مشاور دوره تحصيلي بعنوان لينكي بين دانشجويان، اساتيد و سيستم آموزشي مورد توجه قرار بگيرد.

دكتر خدايي، در خصوص آماده سازي و راه اندازي اسكيل لب دانشگاه كه در ساختمان قديم EDC قرار دارد، گفت: كارهاي عمراني اين بخش تمام شده و به مرور با تامين بودجه، امكان تهيه تجهيزات آموزشي و كمك آموزشي فراهم مي شود و اين مجموعه به بهره برداري مي رسد، ضمن اينكه تعدادي از گروه هاي آموزشي كه كارورزي دارند و دانشجوي كارشناسي دارند، داخل گروه هاي خود، بخشي را به اسكيل لب اختصاص داده اند.

دكتر سهيلا شهشهاني پور مدير امورآموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه نيز در سخناني از مشكلات ثبت نام دانشجويان ارشد و دكتري گفت كه به دليل تاخير بسيار در اعلام اسامي به دانشگاه ها، مشكلاتي ايجاد شد.

وي سپس، از مديران گروه هاي آموزشي در خصوص زمان آغاز كلاسهاي دانشجويان دكتري و زمان برگزاري آزمون ها بصورت حضوري نظرخواهي كرد.

در ادامه، مديران گروه هاي آموزشي نقطه نظرها و پيشنهادهاي خود در ارتباط با حضور دانشجويان جديد الورود و شروع كلاسها بخصوص مسائل و چالش هاي شروع سال تحصيلي به لحاظ لجستيك و نرم افزاري و سخت افزاري را مطرح كردند.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
روابط عمومی / سوادجان - نعیمی پور
 
تاریخ: ۲۱/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۳۵۷