دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
وبینار « مددكاری اجتماعی و سلامت روانی – اجتماعی كودكان »، با حضور متخصصان این حوزه ها برگزار شد

وبينار « مددكاري اجتماعي و سلامت رواني - اجتماعي كودكان » عصر روز شنبه به مناسبت روز جهاني كودك، به همت گروه آموزشي مددكاري اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، و با همكاري گروه هاي آموزشي رشد و پرورش كودكان پيش از دبستان و روانپزشكي اين دانشگاه برگزار شد.

دكتر '' غنچه راهب '' مدير گروه آموزشي مددكاري اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، طي سخناني در ابتداي اين همايش گفت: با توجه به شيوع كوويد 19 در ايران و جهان و مشكلات ناشي از آن، كه كودكان را نيز متاثر كرده است، توجه عمده ما در اين همايش بر مشكلات كودكان و خانواده هاي آنان در زمينه هاي آموزشي، و بحران هاي طبيعي و اجتماعي است، ضمن آنكه سياست هاي كلي اجتماعي در حوزه حمايت از كودكان را نيز توسط متخصصان و صاحبنظران اين حوزه ارائه مي دهيم.

وي افزود: اين همايش با همكاري معاونت اجتماعي سازمان بهزيستي كشور، معاونت پرورشي آموزش و پرورش، انجمن هاي علمي مددكاري اجتماعي ايران، و كودكان پيش از دبستان، و موسسه اطلاعات برگزار شده است.

دكتر راهب همچنين گفت: سه نشست تخصصي با ارائه مقالات اساتيد و متخصصان حوزه هاي رواني و اجتماعي برگزار مي شود كه پنل اول تحت عنوان « كودكان در بحران هاي طبيعي، رواني و اجتماعي »، با مسئوليت دكتر معصومه معارف وند عضو هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي برگزار مي شود.

وي افزود: پنل هاي « كودكان و چالش هاي آموزشي در مدرسه » و « كودكان، بهزيستي و رفاه اجتماعي در ايران » نيز به ترتيب با مسئوليت دكتر منصوره كريم زاده عضو هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، و دكتر فرزانه اميريزداني ارائه خواهند شد.

گفتني است؛ اين همايش كه مورد استقبال اساتيد و دانشجويان حوزه هاي سلامت رواني و اجتماعي كودكان قرار گرفت، گواهي شركت در همايش را براي شركت كنندگان خود در نظر گرفته است.

دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با 23 گروه آموزشي و 8 مركز تحقيقات، تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعليم و تربيت نيروي متخصص در رشته هاي سه حوزه سلامت (توانبخشي، سلامت اجتماعي و سلامت رواني)، از طريق مراكز درماني تابعه، نسبت به ارائه خدمات مربوط به اين سه حيطه اقدام مي كند.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
روابط عمومی / نعیمی پور
 
تاریخ: ۲۱/۰۷/۱۴۰۰   بازدید: ۳۷۷