دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست مشترك اداره كل امور خیرین وزارت بهداشت، شبكه توانبخشی كشور و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد

نشست مشترك اداره كل امور خيرين و موسسات خيريه سلامت وزارت بهداشت، شبكه ملي توانبخشي كشور و دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي امروز (چهارشنبه) به همت دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي دانشگاه، در سالن اجتماعات فارابي اين دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، اين نشست با حضور رئيس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، رئيس دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي اين دانشگاه، مسئولان اداره كل امور خيرين وزارت بهداشت، رئيس هيات مديره و مديرعامل شبكه ملي توانبخشي كشور و مسئولان انجمن ها و تشكل هاي حامي گروه هاي مختلف بيماران و عضو شبكه ملي توانبخشي كشور برگزار شد.

در ابتداي نشست، دكتر مسعود فلاحي خشكناب عضو هيات علمي و رئيس دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي طي سخناني ضمن تبريك به مناسبت فرارسيدن هفته كرامت و ولادت حضرت معصومه (س)، به معرفي كوتاهي از دانشگاه پرداخت و گفت: اين دانشگاه با 23 گروه آموزشي و 9 مركز تحقيقات، داراي سه ماموريت ويژه در سه حوزه سلامت ( توانبخشي، سلامت اجتماعي و رواني ) است .

وي افزود: دو سوم دانشجويان اين دانشگاه در مقاطع تحصيلات تكميلي مشغول به تحصيل هستند و 159 عضو هيات علمي در اين دانشگاه خدمت مي كنند.

وي با اشاره به مراكز درماني تابعه اين دانشگاه، گفت كه بيمارستان روانپزشكي رازي به بيماران با اختلالات اعصاب و روان و همچنين بيمارستان توانبخشي رفيده به نيازمندان خدمات توانبخشي، با صد درصد ظرفيت ارائه خدمت مي كنند و چهار پروژه بيمارستاني براي ارائه همين خدمات در دست اجرا و ساخت است.

دكتر فلاحي همچنين به ساختار و تشكيلات دبيرخانه مشاركت هاي اجتماعي در اين دانشگاه اشاره كرد و اظهار داشت: هم اكنون دو موسسه خيريه ثبت شده در دو بيمارستان تابعه دانشگاه تحت پوشش اين دبيرخانه، و كانون خيريه دانشجويان دانشگاه نيز تحت نظارت معاونت فرهنگي و دانشجويي دانشگاه فعاليت دارند. ضمن آنكه دانشگاه در پي تاسيس بنياد نيكوكاري است تا بتواند در عرصه فعاليت هاي آموزشي و پژوهشي نيز از كمك خيران استفاده كند.

دكتر نسبي طهراني رئيس هيات مديره شبكه ملي توانبخشي كشور نيز در سخناني با يادآوري چگونگي تشكيل اين شبكه كه از سال 1396 با حمايت دكتر ايازي معاون وقت امور اجتماعي وزارت بهداشت تشكيل شد، از عضويت طيف وسيعي از انجمن ها و تشكل هاي غيردولتي و مردم نهاد (NGO) كه حامي گروه هاي مختلف بيماران هستند، گفت.

وي هدف از تشكيل اين شبكه را هم افزايي همه تشكل هاي مردم نهاد در جهت تصميم سازي و استانداردسازي خدمات، و تعامل و همگرايي آنها براي اصلاح امور و حل مشكلات خواند و افزود: با توجه به پتانسيل دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي در نظر داريم تا در قالب تفاهم نامه في مابين، از همكاري و امكانات دانشگاه در جهت تقويت شبكه و حمايت از بيماران و نيازمندان جامعه استفاده كنيم.

خانم دكتر حائري از مسئولان اداره كل امور خيرين وزارت بهداشت با اشاره به اينكه پس از انحلال معاونت امور اجتماعي وزارت بهداشت، اداره كل امور خيرين، وظيفه حمايت و پشتيباني از گروه هاي خيران سلامت و شبكه ملي توانبخشي كشور را بعهده داشته، اعلام نيازها و اولويت هاي انجمن ها و تشكل هاي غيردولتي از طريق شبكه را لازمه پشتيباني وزارت بهداشت دانست.

وي، جذب كمك هاي خيران و ايرانيان خارج از كشور، افراد شاخص در حوزه هاي ورزشي، هنري و اقتصادي و همچنين بنگاه هاي اقتصادي و بانك ها را از اولويت هاي كاري شبكه ملي توانبخشي كشور خواند و افزود: اداره كل امور خيرين وزارت بهداشت با انعقاد تفاهم نامه با معاونت تحقيقات اين وزارت، طرح هاي نوآورانه خيران را به معاونت پژوهشي معرفي مي كند تا نسبت به اجراي آنها اقدام كند.

وي همچنين از ديگر اقدامات اين اداره كل، به هدايت دانشجويان به سمت فعاليت هاي خيريه و مشاركت هاي اجتماعي اشاره كرد كه از طريق تفاهم نامه منعقده با معاونت هاي آموزشي و فرهنگي - دانشجويي وزارت بهداشت امكانپذير شده است.

در ادامه، دكتر قلي پور از ديگر مسئولان اداره كل امور خيرين وزارت بهداشت نيز در سخنان كوتاهي، آمادگي اين اداره كل در حمايت از انجمن ها و تشكل هاي مردم نهاد حامي بيماران و شبكه ملي توانبخشي كشور را اعلام كرد.

فرجي مديرعامل شبكه ملي توانبخشي كشور نيز ضمن اشاره به مشكلات اين شبكه طي دو سال گذشته كه از ثبت و راه اندازي شبكه مي گذرد، انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه را در تقويت شبكه بسيار موثر دانست.

در ادامه، مسئولان انجمن ها و تشكل هاي مردم نهاد حامي بيماران همچون '' انجمن هاي آلزايمر، ناشنوايان ايران، اتيسم، ام اس، فيزيوتراپي و رعد الغدير'' ، ضمن خشنودي از تشكيل اين نشست و حمايت دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي از شبكه ملي توانبخشي كشور، نظرها و پيشنهادهاي خود را مطرح كردند.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۶/۰۳/۱۴۰۰   بازدید: ۳۰۰