دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

شوراي فرهنگي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با حضور رئيس دانشگاه، معاون فرهنگي - دانشجويي، مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه و ديگر اعضاي اين شورا، تشكيل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه طي سخناني در اين نشست، با عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام ماه محرم و شهادت سالار شهيدان و ياران باوفايشان، به شرايط سخت كرونايي كشور اشاره كرد و از همه همكاران خواست تا در عزاداري ها، براي همديگر و براي رفع بلا و بيماري از سر مردم كشورمان و ديگر كشورهاي دنيا دعا كنند.

وي به برگزاري ترم آينده بصورت تلفيقي (مجازي و حضوري) اشاره كرد و گفت: با توجه به شرايط كرونايي كشور، كلاس هاي درس همچنان مجازي برگزار مي شود و هرچند كه دانشگاه ما داراي معاونت بهداشتي نيست كه سهميه اي براي واكسن دانشجويان داشته باشد، و متاسفانه دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي نيز بدون توجه به توزيع عادلانه واكسن و در يك كار غيرمتعارف بخشي از دانشجويان خود را واكسينه كرده و سهميه اي براي دانشجويان ما اختصاص نداده است، اما با پيگيري هايي كه از سوي معاونت هاي دانشجويي و درمان دانشگاه، و مكاتبات و ارتباطي كه اينجانب با معاونان وزارت بهداشت داشتم، تلاشمان بر دريافت سهميه واكسن براي دانشجويان دانشگاه است.

دكتر خانكه افزود: از معاونت هاي دانشگاه خواستم كه برنامه هاي خود را براي ترم آينده بنويسند و قرار است نقاط ضعف و قوت آموزش مجازي در كميته اي مورد بررسي قرار بگيرد تا بتوانيم روش مجازي را ارتقا داده، ضمن آنكه با همكاري گروه هاي آموزشي، محتواهاي آموزشي و فيلم هاي آموزشي تهيه و براي استفاده دانشجويان، در سايت هاي گروه هاي آموزشي بارگذاري شود.

رئيس دانشگاه در عين حال، تصريح كرد: مشكلات و دغدغه هاي دانشجويان را مي دانيم و اميدوارم با واكسيناسيون دانشجويان در تهران و شهرستان ها، شرايط بهتري را براي مهرماه داشته باشيم، اما اين مستلزم مشاركت همه دانشجويان و همكاران در دانشگاه است، مثلا طي روزهاي اخير معاونت آموزشي منتظر اعلام نظر دانشجويان براي تمايلشان به دريافت واكسن است تا به تعداد مورد نياز واكسن براي دانشجويان دست پيدا كند و دانشجويان بايد در اين زمينه همكاري كرده و زودتر تمايل يا عدم تمايل خود براي دريافت واكسن را اعلام كنند.

حجت الاسلام والمسلمين محمد افشاري مسئول دفتر نمايندگي نهاد رهبري در دانشگاه نيز طي سخناني با عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام سوگواري شهادت امام حسين (ع)، گفت: وجود مقدس امام حسين (ع) و ياران با وفاي ايشان در طول تاريخ، به عنوان سيدالشهدا مطرح هستند.

وي افزود: امام حسين (ع) هرچند كه به شرايط و هر يك از اتفاقات ناگوار آن روز يقين داشتند، اما به تكليف الهي و عقلاني خود عمل كردند و بايد دعا كنيم كه خداوند توفيق شناخت تكليف و انجام تكليف در لحظه و به هنگام را به ما نيز بدهد.

حاج آقا افشاري با اشاره به شرايط كرونايي كشور، از آغاز سال جديد تحصيلي و ورودي هاي جديد گفت كه تعداد بسياري از دانشجويان جديدالورود دانشگاه، از سال گذشته و امسال، شناخت درستي از دانشگاه و فضاي دانشگاه ندارند كه لازم است برنامه جداگانه اي خاص اين افراد داشته باشيم و سياستگذاري و برنامه ريزي دقيقي را مي طلبد تا از همه ظرفيت هاي دانشگاه در اين زمينه استفاده كرده و فضاي مناسبي را براي اين دانشجويان ترسيم كنيم.

وي همچنين افزود: با توجه به شرايط فعلي، مي توانيم براي دانشجويان تحصيلات تكميلي نيز نگاه ويژه اي داشته باشيم و برنامه ريزي جداگانه اي انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمين افشاري در بخش ديگري از سخنانش، بر اجراي سياست توسعه و تمركززدايي فعاليت هاي فرهنگي در حوزه هاي اساتيد و دانشجويي تاكيد كرد و اظهار داشت: مي توان اين سياست را در عرصه هاي شهري، برون شهري و كشوري در نظر گرفت.

وي پيشنهاد كرد: پيوست هاي فرهنگي در همه امور آموزشي و پژوهشي مورد نظر گروه هاي آموزشي قرار بگيرد و هر يك از گروه هاي آموزشي، يك فعاليت فرهنگي مرتبط با رشته خود را در برنامه هاي گروه داشته باشد.

دكتر حسن شاكري معاون فرهنگي - دانشجويي با عرض تسليت به مناسبت فرارسيدن ايام شهادت سيدالشهدا و ياران با وفايشان، مسئوليت رياست دانشگاه در شرايط كنوني را سنگين توصيف كرد و گفت: به روش هاي مختلف و با مكاتبات و مذاكراتي كه رياست دانشگاه با مسئولان وزارت بهداشت داشتند، پيگير دريافت سهميه واكسن براي دانشجويان هستيم تا شاهد حضور پرشور آنان در دانشگاه باشيم.

وي افزود: البته ما حضور دانشجويان را در دوران كرونا، در كانون هاي خيريه داشتيم، كه به ارائه خدمات تخصصي براي نيازمندان همت كردند و يا در جمع آوري كمك هاي نقدي و غيرنقدي جهت تامين مايحتاج نيازمندان مشاركت داشتند، و هدف فرهنگي دانشگاه كه تقويت حس مسئوليت پذيري و مشاركت اجتماعي در دانشجويان بود، محقق شد.

وي همچنين در مورد سياست اسلامي شدن دانشگاه ها نيز اظهار داشت: اين سياست در جلسات مورد تبادل نظر قرار مي گيرد تا نقاط ضعف و قوت آن در دانشگاه شناسايي و بر تقويت نقاط قوت تلاش شود.

يوسف رضايي مدير اداره تعالي فرهنگي و فعاليت هاي فوق برنامه دانشگاه نيز در سخناني با تسليت ايام سوگواري سالار شهيدان گفت: براساس راهنمايي حاج آقا افشاري، حول محور سند اسلامي شدن دانشگاه ها، بنظرم اعضا برنامه عملياتي و راهبردي ارائه بدهند تا در آن برنامه، شاخص ها و منابع مشخص شده و نقش هر بخش در اين برنامه مشخص شود.

وي در بخش ديگري از اين نشست، با اشاره به راهبرد چهارم سند اسلامي شدن دانشگاه ها، بر نقش تقويتي اساتيد تاكيد كرد و پيشنهاد داد: هريك از گروه هاي آموزشي، يك نفر نماينده يا رابط فرهنگي معرفي كنند و ظرفيت هاي گروه ها را اعلام كنند تا با ارتباط بيشتر با گروه ها و برگزاري جلسات هماهنگي، كارهاي موثري انجام شود.

مهدي محمدپناه كارشناس مسئول مديريت امور فرهنگي دانشگاه نيز طي سخناني ضمن عرض تسليت به مناسبت ايام سوگواري سيدالشهدا و يارانشان، با اشاره به تاريخچه اي از مصوبه اين شورا و مكاتباتي كه براي اعلام برنامه هاي راهبردي انجام شده، درخواست كرد كه پيشنهادها براي بررسي، بصورت مكتوب به دبيرخانه شورا ارائه شود.

وي با اشاره به اينكه از امروز هفته '' امر به معروف و نهي از منكر'' آغاز شده است، پيشنهاد داد كه جلسات ستاد هاي امر به معروف و نهي از منكر و صيانت از حقوق شهروندي از شهريورماه امسال برگزار شود و با توجه به حضور اعضاي مشترك در هر دو ستاد، هماهنگي ها بهتر انجام خواهد شد.

مبين شهيدي نماينده بسيج دانشجويي دانشگاه با اشاره به سند اسلامي شدن دانشگاه ها، گفت كه بايد ارزيابي از مسايل فرهنگي دانشگاه داشته و براساس شاخصه هاي شوراي انقلاب فرهنگي، ارزيابي دقيقي نسبت به اين مسايل داشته باشيم.

وي همچنين پيشنهاد كرد كه كميته اي تشكيل شود تا چگونگي اجراي برنامه ها براي آغاز سال جديد تحصيلي با توجه به شرايط كرونايي كشور را مورد بررسي و پيگيري قرار بدهد.

فرشته مخبر دزفولي مشاور رئيس دانشگاه در امور بانوان، ضمن عرض تسليت ايام سوگواري شهادت سيدالشهدا و يارانشان، در راستاي دو راهبرد 14 و 17 سند اسلامي شدن دانشگاه ها، برنامه هاي اجرا شده در اين بخش و برگزاري دهها كارگاه آموزشي بويژه در زمينه عفاف و حجاب، به صورت مجازي را بيان كرد.

وي همچنين افزود كه اجراي پويش تامين جهيزيه براي فرزندان كاركنان و كارگاه آموزشي صرفه جويي در اقتصاد خانواده، نيز در دستور كار بخش امور بانوان دانشگاه است.

حميد عبداللهي مدير اجرائي دفتر هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاه نيز در ابتداي سخنانش ايام سوگواري سالار شهيدان را تسليت گفت و دو گزارش در خصوص سند اسلامي شدن دانشگاه در حوزه اساتيد و همچنين، فعاليت هايي كه از تيرماه سال گذشته تا تيرماه امسال انجام شده را به شوراي فرهنگي ارائه داد.

وي با اشاره به برگزاري جلسات منظم هم انديشي اساتيد، اظهار داشت: دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، اولين دانشگاهي است كه دبير هم انديشي اساتيد آن، رئيس دانشگاه است و اين نشان از اهميت موضوع در اين دانشگاه دارد.

عبداللهي، براي اجراي سند اسلامي شدن دانشگاه ها، استفاده از تمام ظرفيت اساتيد با توجه به تخصص و توانمندي آنان را امكانپذير دانست و افزود: بيشتر برنامه ها به گروه هاي آموزشي برمي گردد، ضمن آنكه محتواي اين برنامه ها را مي توان از سند استخراج كرد.

وي با اشاره به بخش هاي مختلف سند در زمينه اساتيد، دانشجويي، بحث هاي اقتصادي و ... ، ابراز اميدواري كرد كه با تمام توان در جهت اجراي اين سند تلاش مي كنيم.

ميرزايي نماينده شوراي صنفي دانشجويان دانشگاه نيز در بخشي از اين نشست، از مسئولان دانشگاه بخاطر مكاتبات و پيگيري كه براي تهيه واكسن دانشجويان انجام شده، تشكر كرد و گفت كه طي روزهاي آينده آمار دقيقي از دانشجويان كه تمايل به استفاده از واكسن دارند، ارائه خواهد شد چون عده اي از دانشجويان واكسن تزريق كردند و گروهي نيز در شرف تلقيح واكسن هستند، كه آمار اين افراد از تعداد كل دانشجويان كم مي شود.

وي ابراز اميدواري كرد كه بعد از واكسيناسيون، مي توانيم كارگاه هاي آموزشي انجمن هاي علمي دانشجويي را برگزار كنيم.

ميرزايي با ارائه پيشنهاد برگزاري برنامه و جشن مجازي براي ورودي هاي جديد امسال، تاكيد كرد كه شوراي صنفي قطعا در هر برنامه اي كه براي آغاز سال جديد تحصيلي پيش بيني بشود، مشاركت و همكاري خواهد كرد.

وي همچنين پيشنهاد داد كه در صورت امكان بخش گفت وگو در سامانه معاونت دانشجويي تدارك ديده شود تا دانشجويان هر زمان كه بخواهند از طريق اين بخش، مسايل و سئوال هاي خود را مطرح كنند.

رئيس دانشگاه در بخش پاياني اين نشست، از همكاري و مشاركت شوراي صنفي دانشجويان در اجراي برنامه هاي دانشگاه تشكر كرد و در مورد آغاز سال جديد تحصيلي گفت: كميته اي با دبيري دكتر شاكري و عضويت كارشناسان دفتر نهاد رهبري و نمايندگان دانشجويان تشكيل شود تا با توجه به شرايط كرونايي، هر برنامه اي كه امكان اجرا داشته باشد را براي دانشجويان برنامه ريزي و اجرا كند.

دكتر خانكه افزود: در مورد شاخص ها، مي توان در قالب طرح پژوهشي، شاخص ها را بصورت علمي تبديل به ابزار قابل اندازه گيري كنيم تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود، بسيج دانشجويي هم مي تواند اين همت را داشته و با كمك ديگر دانشجويان اين كار را انجام بدهد.

وي همچنين از جمع آوري كمك هاي نقدي و تهيه مايحتاج ساكنان نيازمند مناطق جنوب تهران و مناطق محروم سيستان و بلوچستان توسط كانون هاي خيريه تشكر كرد و قدرداني ويژه اي از مدير امور فرهنگي داشت كه شخصا نسبت به تحويل مايحتاج تهيه شده به مردم محروم منطقه سيستان و بلوچستان اقدام كرده است.

وي، تشكيل كميته مجازي سازي را از برنامه هاي دانشگاه معرفي كرد تا آسيب شناسي از فعاليت هاي مجازي آموزش داشته باشد و تهديد شرايط كرونايي را به فرصت هاي لازم براي رشد دانشجويان تبديل كرده و تحول آموزشي ايجاد كند.

رئيس دانشگاه همچنين در پاسخ به پيشنهاد مدير امور فرهنگي مبني بر معرفي يك رابط فرهنگي از هر گروه آموزشي براي هماهنگي و اجراي برنامه هاي فرهنگي، گفت: كاملا موافق اين موضوع هستم و دفتر هم انديشي اساتيد و مديريت امور فرهنگي اين موضوع را پيگيري كنند و رابط فرهنگي از سوي گروه هاي آموزشي معرفي شود.

دكتر خانكه تاكيد كرد كه دانشجويان ارتباط خودشان را با اساتيد و مسئولان دانشگاه حفظ كنند و در برنامه هاي دانشگاه، مشاركت فعال داشته باشند.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۰/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۳