دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست مجازی " در امتداد غدیر " با محوریت سبك زندگی حسینی برگزار شد

نشست مجازي '' در امتداد غدير ''، روز شنبه با محوريت سبك زندگي حسيني و امر به معروف و نهي از منكر، با مشاركت دفتر نهاد مقام معظم رهبري و ستاد امر به معروف و نهي از منكر دانشگاه، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، سيد وحيد معتمدي در اين نشست مجازي ضمن تسليت به مناسبت ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين و ياران باوفايش گفت: واقعه عظيم عاشورا به ما نشان داد كه امام حسين (ع) با ۷۲ نفر از يارانش سبك زندگي مجاهدانه و مسئولانه در جامعه را عهده دار شدند و تجلي اين امر مهم تا هميشه تاريخ ماندگار خواهد بود.

وي اظهار داشت: هفته اول ماه محرم به هفته امر به معروف و نهي از منكر پيوند خورده است و اين مهم بيانگر اين است كه امام حسين عليه السلام با پذيرش و آگاهي در خصوص مسئوليت اجتماعي و حساسيت نسبت به سرنوشت جامعه، حادثه عظيمي را خلق كردند و اگر تك تك ما در زندگي فردي، خانوادگي، اجتماعي و كاري سبك زندگي مجاهدانه، مسئولانه و عفيفانه را توأمان درنظر بگيريم، امر به معروف و نهي از منكر را در در زندگي لحاظ كرديم و از شعار دور بوده ايم.

حجت الاسلام والمسلمين معتمدي تصريح كرد: ايجاد امر به معروف و نهي از منكر نيازمند ايجاد يك فرهنگ و فرهنگسازي نيازمند كار مجاهدانه و طولاني مدت است، به عنوان مثال، در سال هاي گذشته استفاده از كمربند ايمني به هنگام رانندگي، با اطلاع رساني، آگاهي از وضعيت جانباختگان، فيلم، كليپ هاي آموزشي و در كنار آن جنبه سلبي و جريمه ها يك فرهنگ شد كه به سلامت جامعه انجاميد، در صحنه جامعه امروز نيز زدن يك ماسك بيانگر مسئوليت اجتماعي است و نمي توانيم بگوييم ماسك نمي زنم و همين استفاده از ماسك، بيانگر اين است كه در زندگي اجتماعي و در تمام شئون زندگي هر فرد بايد از خودش شروع كند و در جامعه مسئوليت پذير باشد.

وي اظهار داشت: خانواده دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي مي تواند نمونه خوبي باشد و همه ما از رئيس دانشگاه تا كاركنان، دانشجويان و اساتيد همه مسئولانه به وظايف خود، يكديگر و رسالت هاي دانشگاه نگاه كنيم تا بتوانيم شاهد جريان سازي و ايجاد فرهنگ صحيح در جامعه كاري باشيم .

حجت الاسلام والمسلمين معتمدي در پايان افزود: امر به معروف و نهي از منكر يك واجب فراموش شده است و براي داشتن جامعه اي آگاهتر و سالمتر از هر حيث بايد با روحيه جهادي و مسئولانه پيگير آن باشيم تا شاهد جريانات خوبي در روابط بين فردي، خانوادگي، فضاي كاري و عرصه هاي اجتماعي باشيم.

گفتني است؛ جلسه دوم نشست مجازي در امتداد غدير هفته دوم محرم برگزار خواهد شد و به شركت كنندگان گواهي پايان دوره اعطا خواهد شد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
گلرخ/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۴/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۶