دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازدید رئیس دانشگاه از روند آماده سازی بخش سرپایی تزریق داروی "رمدسیویر" در مركز روانپزشكی رازی

رييس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي امروز (سه شنبه) با همراهي معاون توسعۀ مديريت و منابع انساني دانشگاه، از روند آماده سازي بخش سرپايي تزريق داروي ''رمدسيوير'' در مركز روانپزشكي رازي ديدن كرد.

اين بخش سرپايي تزريق داروي ''رمدسيوير'' كه جداي از بخش هاي بستري مربوط به بيمارستان روانپزشكي رازي واقع شده است، با 50 تخت و با ظرفيت روزانه بيش از صد بيمار ، از اول شهريورماه (هفته آينده) آماده پذيرش بيماران كرونايي براي تزريق داروي رمدسيوير مي باشد.

قرار است، بيماران كرونايي كه با تجويز پزشك، نياز به تزريق داروي '' رمدسيوير'' داشته باشند، با معرفي نامه بيمارستان فيروزآبادي و داروي رمدسيوير كه تهيه كرده اند، به اين بخش مراجعه كنند و خدمات مربوط به تزريق رمدسيوير و انجام آزمايش هاي مربوط به آن را دريافت كنند.

اين بخش كه در مركز آموزشي - درماني روانپزشكي رازي (امين آباد) واقع شده است، هر روز حتي روزهاي تعطيل، از ساعت 8 صبح تا 15، براي كمك به حجم مراجعات بيمارستان فيروزآبادي، تسهيل و تسريع در كار تزريق دارو براي بيماران نيازمند ساكن در مناطق امين آباد و شهر ري، ارائه خدمت مي كند.

رئيس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي امروز به اتفاق رييس و مدير مركز رازي و جمعي از مديران بيمارستان رازي، از نزديك امكانات تدارك ديده شده براي بخش تزريق رمدسيوير جهت بيماران سرپايي را مورد بررسي قرار داد.

به گزارش وبداي دانشگاه بنقل از روابط عمومي مركز رازي، دكتر حميدرضا خانكه در جمع مديران مركز رازي تصريح كرد كه در شرايط فعلي جامعه، دانشگاه مي بايست به عنوان بخشي از نظام سلامت كشور، وظيفۀ خود را به نحو احسن انجام بدهد تا بخشي از بار سنگين بر دوش تيم درمان كشور را بردارد.

وي با تأكيد بر حمايت همه جانبه از مركز روانپزشكي رازي، گفت كه اولويت استفاده از خدمات اين بخش، با كاركنان مركز و اعضاي درجه يك شامل همسر، فرزند، پدر و مادر كاركنان مجموعه هاي تابعه و دانشگاه مي باشد.

دكتر خانكه همچنين با اشاره به اعزام داوطلبانۀ تعدادي از پرسنل كادر پرستاري به استان هرمزگان، جهت كمك به فرايند درمان بيماران مبتلا به كوويد-19، قول مساعد داد كه به نحو مقتضي از اين عزيزان تقدير شود.

در ابتداي اين بازديد نيز دكتر اميد رضايي رئيس مركز آموزشي - درماني روانپزشكي رازي، ضمن خيرمقدم به حضار، از عزم جدي و تلاش زياد كاركنان مركز رازي جهت راه اندازي جهادي و سريع بخش تزريق داروي رمدسيوير براي بيماران كرونايي گزارش داد، و با تأكيد بر قابليت ها و توانمندي هاي مركز، خواستار مساعدت هر چه بيشتر دانشگاه در اين خصوص شد.

دكتر باباپور مدير مركز رازي نيز در سخناني گفت: برغم وجود محدوديت هاي فراوان، توانستيم بهترين شرايط را جهت راه اندازي اين بخش فراهم كنيم و طبق توافق انجام شده با دانشگاه علوم پزشكي تهران، خانواده هاي درجه يك پرسنل مركز رازي نيز مي توانند از امكانات آن دانشگاه جهت تزريق واكسن كوويد-19 استفاده كنند.

در ادامه اين برنامه، دكتر خانكه رئيس دانشگاه از پرديس دو شرقي بيمارستان روانپزشكي رازي، كه به بيماران كوويد-19 مركز اختصاص دارد، بازديد كرد و از زحمات پرسنل آن بخش صميمانه تشكر نمود.

سپس، دكتر خانكه از مزرعۀ سبزي كاري كه به عنوان بخشي از فعاليت هاي توانبخشي بيماران و مددجويان روان اداره مي شود، بازديد كرد و به منظور جلوگيري از شيوع بيماري، پرسنل را به رعايت كامل پروتكل هاي بهداشتي توصيه نمود.

در پايان نيز، دكتر مهرداد فرخي معاون توسعه مديريت دانشگاه، ضمن تشكر از زحمات و تلاش كاركنان مركز روانپزشكي رازي، در جهت حمايت هاي همه جانبه از اين مركز قول مساعد داد.

لازم به ذكر است؛ مركز آموزشي - درماني روانپزشكي رازي، در منطقه امين آباد شهر ري واقع شده است، و تحت پوشش دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي كه از جمله دانشگاه هاي زيرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است، فعاليت مي كند.

انتهاي پيام/


 
منبع/نویسنده:
ترکاشوند- رضایی- نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۶/۰۵/۱۴۰۰   بازدید: ۳۱۲