دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست مشترك دفتر نهاد مقام معظم رهبری با كمیته تحقیقات دانشجویی درباره توسعه مشاركت های بین رشته ای

جلسه هماهنگي، بررسي و ايجاد راه هاي جديد مشاركت حداكثري دانشجويان تحصيلات تكميلي در راستاي رسالت هاي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، براي انجام همكاري هاي مشترك پژوهشي علوم ميان رشته اي با حضور مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه و مسئول كميته تحقيقات دانشجويي دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمين محمد افشاري با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، جريان سازي مباحث بين رشته اي دين و سلامت با حلقه ارتباطي ايجاد شده متشكل از دانشجويان تحصيلات تكميلي در دفتر نهاد رهبري را امري مهم دانست و خواستار توسعه فعاليت ها و مشاركت حداكثري دانشجويان تحصيلات تكميلي با حمايت كميته تحقيقات دانشجويي شد.

وي بر ضرورت ارتباط مباحث ميان رشته اي دين و سلامت با علوم ديگر تاكيد كرد و گفت: بايد به انجام برنامه ها و اقداماتي كه مطالعات دين و سلامت را با روشمندي خاص خود در دانشگاه ها به جريان مي اندازد، توجه بيشتري داشته باشيم.

حجت الاسلام والمسلمين افشاري با اشاره به سند دانشگاه اسلامي كه در عرصه فرهنگي- تربيتي، آموزشي-پژوهشي و فناوري و مديريتي محورهاي اساسي را مطرح نموده است، افزود: فعالسازي و مشاركت حداكثري دانشجويان تحصيلات تكميلي و استادان در عرصه هاي بين رشته اي دين و سلامت، پيوست فرهنگي در مباحث آموزشي، توليد كارهاي محصول محور در سطح كشور كه به رفع مشكلات جامعه بيانديشد، ارتقاي مباحث دانش بنيان و ... از مواردي است كه بايد مورد توجه دانشگاهيان قرار بگيرد.

دكتر ناهيد رحماني سرپرست كميته تحقيقات دانشجويي دانشگاه ضمن اظهار خرسندي از مشاركت بين بخشي دفتر نهاد رهبري و كميته تحقيقات دانشگاه، آمادگي كميته تحقيقات دانشجويي در حمايت همه جانبه از فعالسازي دانشجويان تحصيلات تكميلي در عرصه ميان رشته اي را اعلام كرد و اظهار داشت: كميته تحقيقات فناوري، براي بهره مندي از ظرفيت دانشجويان تحصيلات تكميلي و ترويج مباحث بين رشته اي، برگزاري وبينارهايي در سطح كشور با خروجي مقالات مروري، توليد پرسشنامه، كتاب و ساير توليدات علمي با سرفصل هاي مطرح شده و امتيازات آموزشي اثربخش بر رزومه علمي دانشجويان تحصيلات تكميلي را پيشنهاد مي دهد.

رحماني با اشاره به رسالت ها و رشته هاي آموزشي دانشگاه، اشاعه مباحث بين رشته اي را موثر دانست و از فعاليت كميته تحقيقات دانشجويي در وبينارهاي متعدد و كارآمد، فصلنامه علمي- اجتماعي كميته تحقيقات دانشجويي، علاقه مندي به پيوست فرهنگي در اين فصلنامه و فعالسازي كارگروه فناوري كميته تحقيقات و فناوري خبر داد .

اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، ايجاد بستر مناسب براي شكوفايي، رشد و اعتلاي علمي و پژوهشي دانشجويان و تربيت پژوهشگران و مديران آينده كشور، نهادينه ساختن فعاليت هاي پژوهشي در بين دانشجويان، توانمند سازي دانشجويان در زمينه پژوهش از طريق شيوه هاي مختلف آموزش نظري و عملي، ايجاد زمينه مناسب به منظور حمايت هاي مادي و معنوي دانشگاه را از فعاليت هاي علمي دانشجويان عنوان كرد.

گفتني است، ايجاد كارگروه هاي تحقيقاتي محصول محور با خروجي كتاب، طراحي سر فصل هاي كتاب هاي درسي با مولفه هاي آموزشي، فعالسازي فضاي فناوري در عرصه فناوري و سلامت اجتماعي در قالب اپليكيشن، تلاش در جهت افزايش درآمدهاي دانشگاه، ارتقاي رتبه دانشگاه و ... از ديگر برنامه هاي پيشنهادي اين نشست مشترك بود .

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
گلرخ - نعیمی پور/ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۰۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۴