دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
نتایج پژوهشی جامع « تحلیل وضعیت كودكان دارای معلولیت و نیازهای ویژه در ایران »، در قالب كتاب منتشر شد

نتايج پژوهشي در خصوص '' وضعيت كودكان داراي معلوليت و نيازهاي ويژه در ايران '' كه توسط تيمي از پژوهشگران تحت نظارت دكتر پيام روشن فكر (عضو هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي) انجام شده است، در قالب كتاب منتشر شد.

دكتر پيام روشن فكر در اين باره به خبرنگار وبداي دانشگاه، گفت: اين پروژه تحقيقاتي با حمايت دفتر صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) در ايران و به سفارش معاونت توانبخشي سازمان بهزيستي كشور، طي 18 ماه (سالهاي 1398 و 99)، كار اسنادي و ميداني در 7 استان كشور اجرا شد.

وي افزود: نتايج اين پژوهش در قالب كتابي در 342 صقحه و چهارفصل، توسط دفتر صندوق كودكان سازمان ملل متحد (يونيسف) در ايران منتشر شده است.

دكتر روشن فكر تصريح كرد كه اين مجموعه از اطلاعات، به جنبه هاي مختلفي از زندگي كودكان داراي معلوليت و نيازهاي ويژه در ايران و وضعيت موجود و مطلوب آن بلحاظ آماري، قوانين و سياستها، برنامه هاي مرتبط با آموزش، سلامت، زندگي اجتماعي، مشاركت و ارزشها و هنجارهاي جامعه در خصوص اين كودكان پرداخته است.

گفتني است؛ كتاب منتشر شده از نتايج بررسي '' وضعيت كودكان داراي معلوليت و نيازهاي ويژه در ايران ''، جهت استفاده اعضاي هيات علمي، دانشجويان و محققان حوزه توانبخشي، در كتابخانه دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي نگهداري مي شود.

انتهاي پيام/


 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۰۹/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۸۵