دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
دانشجوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، موفق به كسب رتبه اول كنكور كارشناسی ارشد وزارت بهداشت شد

'' احسان اميري '' دانشجوي كارشناسي روانشناسي ورودي 96 دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، در كنكور كارشناسي ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، موفق به كسب رتبه اول شد.

خبرنگار وبداي دانشگاه در پي اين موفقيت اميري در كنكور، با وي به گفت و گو نشست و از عواملي كه در اين موفقيت نقش داشتند، پرسيد، كه وي در پاسخ گفت: گروه روانشناسي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، داراي اساتيد خوب بلحاظ علمي و شخصيتي است كه زحمت زيادي براي دانشجويان مي كشند و من در طول تحصيل بويژه دو سالي كه قبل از شيوع كرونا، آموزش ها بصورت حضوري بود، كاملا از توانايي علمي و تخصصي اساتيد بهره مند شدم.

وي افزود: در طول تحصيلم، مطالب علمي مربوط به رشته روانشناسي را صرفا براي امتحان، مطالعه نمي كردم بلكه بصورت مداوم به مطالعه آنها مشغول بودم، ضمن آنكه كتب مرتبط به رشته ام را نيز مطالعه مي كردم.

اميري كه اهل شهرستان محلات در استان مركزي و ساكن اين شهرستان است، در پاسخ به اين سئوال كه آيا براي آمادگي در كنكور، در برنامه هاي آموزشگاه هاي علمي و كلاس هاي كمك آموزشي شركت كرديد؟ ، گفت: به دليل شيوع كرونا، در هيچ يك از كلاس هاي فوق برنامه شركت نكردم ، بلكه مطالعه مستمر در منزل و تقويت زبان انگليسي، به موفقيتم در كنكور كمك كرد.

وي در پاسخ به اين سئوال كه كلا هدفتان از ادامه تحصيل چيست؟، اظهار داشت: رشته روانشناسي را هميشه به عنوان رشته اي كه مربوط به ذهن و درون انسان هاست، دوست داشتم و از آن لذت مي برم، و فكر مي كنم كه اگر هر كسي درك خوبي از اين حوزه داشته باشد، مي تواند به خودش كمك كند، ضمن آنكه هدف اصلي از ادامه تحصيلم كه تلاش مي كنم تا مدارج بالا پيش بروم، كمك به افرادي است كه بنوعي دچار مشكل هستند و تا جايي كه در توانم باشد و امكانپذير بود، به آنان كمك كنم.

از وي در مورد دانشگاهي كه براي ادامه تحصيل انتخاب مي كند، سئوال شد و در پاسخ، افزود: در حالي كه مي دانم كه دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، دانشگاه خوبي است و سطح علمي اساتيد آن بالاست، اما در نظر دارم تا فضاي ديگري را براي تحصيل تجربه كنم و لذا، يكي از دانشگاه هاي بزرگ علوم پزشكي مستقر در تهران را انتخاب كردم.

گفتني است؛ دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با 23 گروه آموزشي و 9 مركز تحقيقات تحت نظارت وزارت بهداشت، نسبت به تربيت نيروي متخصص در رشته هاي تخصصي سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعي، سلامت رواني و توانبخشي)، همچون '' روانشناسي، روانپزشكي، پرستاري توانبخشي، مددكاري اجتماعي، مشاوره و روانشناسي باليني، مديريت رفاه و سلامت اجتماعي، فيزيوتراپي، كاردرماني، ارتوپدي فني، ارگونومي، گفتاردرماني، سالمندشناسي، رشد و پرورش كودكان پيش از دبستان، سلامت در حوادث و بلايا و ... '' اقدام مي كند.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/ دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۱۰/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۹۳