دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
شورای مدیران آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

نشست شوراي مديران آموزشي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با حضور رئيس دانشگاه، معاون آموزشي، مديران امور آموزشي و دانشجويي و مديران گروه هاي آموزشي، بصورت حضوري و مجازي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر محمدرضا خدايي معاون آموزشي در ابتداي اين نشست كه با دستور جلسه '' چگونگي بازگشايي دانشگاه '' برگزار شد، به شرايط كرونايي اشاره كرد و لزوم برنامه ريزي با توجه به حفظ سلامتي دانشجويان و حفظ بالاترين كيفيت آموزشي ممكن را يادآور شد.

دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه، عدم حضور دانشجويان در محيط دانشگاه را براي همه مسئولان و اساتيد دانشگاه ناخوشايند توصيف كرد و گفت: طي 11 ماه كه از مسئوليت اينجانب مي گذرد، هيات رئيسه دانشگاه ماهيانه 400 ساعت كار كردند به اين اميد كه كرونا كنترل شود و دانشجويان در دانشگاه حضور پرشوري را داشته باشند.

وي، به تعميرات و بازسازي فضاي فيزيكي بعضي از دپارتمان ها كه مشكلات عديده داشتند، تهيه و نصب اكسيژن ساز در مركز رازي و تهيه سي تي اسكن، اجراي برنامه واكسيناسيون براي كادردرمان، كاركنان و دانشجويان در تهران و تلاش مشقت بار همكاران آموزشي و دانشجويي براي هماهنگي هاي لازم با دانشگاه هاي سراسر كشور جهت واكسيناسيون دانشجويان ساكن شهرستان ها، تامين اعتبارات لازم براي فعاليت مجدد پروژه هاي عمراني، راه اندازي مركز درمان سرپايي كرونا در مركز رازي و پيش بيني ايجاد پايگاه واكسيناسيون در مركز رازي، اشاره كرد و افزود: همه اين اقدامات، بستري براي حضور پرشور دانشجويان را فراهم كرده است.

دكتر خانكه، سياست وزارت بهداشت براي ترم پائيز را تركيبي از آموزش حضوري و مجازي اعلام كرد و گفت: برغم اجراي برنامه واكسيناسيون، شيوع كرونا در كشور ما و ديگر كشورها بالاست و تحت اين شرايط، امكان حضور صددرصدي دانشجويان براي ترم آينده نيست و فقط براي حفظ كيفيت مهارت هاي عملي دانشجويان، پيش بيني خوابگاه با ظرفيت محدود جهت شركت دانشجويان در دوره هاي كارآموزي و كارورزي شده است، ضمن آنكه گروه هاي آموزشي با همكاري واحد EDC مي توانند محتواهاي آموزشي و فيلم هاي آموزشي را براي بارگذاري روي وب سايت گروه ها، تهيه و استفاده كنند.

دكتر خدايي معاون آموزشي دانشگاه همچنين بر ارتقاي كيفيت كلاس هاي مجازي تاكيد كرد و گفت: براساس دستورالعمل اعلامي وزارت بهداشت، ترم آينده ترجيحا تركيبي از آموزش حضوري و مجازي خواهد بود، ضمن آنكه وزارت بهداشت، طي مكاتبه اي به همه دانشگاه هاي زيرمجموعه، برگزاري كلاس هاي مجازي با حضور اساتيد در محل دانشگاه را مدنظر قرار داده است.

وي با اشاره به شرايط كرونايي و لزوم رعايت فاصله گذاري اجتماعي، ظرفيت خوابگاه ها را محدود (حدود 300 نفر) اعلام كرد و افزود: دانشجويان جديد مقاطع كارشناسي و ارشد، تحت آموزش مجازي خواهند بود، دانشجويان دكتري نيز با نظر مديران گروه هاي آموزشي، از آموزش هاي حضوري يا مجازي بهره مي گيرند.

دكتر خدايي، تصريح كرد: دانشجوياني كه به دليل داشتن پايان نامه و يا دلايل ديگر، در اولويت استفاده از دوره هاي كارآموزي و كارورزي هستند، به شرط تلقيح دو دوز واكسن كرونا و داشتن كارت واكسيناسيون و با هماهنگي و برنامه ريزي گروه هاي آموزشي، مي توانند در خوابگاه ها اقامت داشته و بصورت فشرده، در دوره هاي كارورزي و كلاس هاي عملي شركت كنند.

دكتر سهيلا شهشهاني پور مدير امورآموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه نيز در سخناني با توجه به ظرفيت محدود خوابگاه ها، بر برنامه ريزي دوره هاي كارورزي بصورت فشرده و شركت تركيبي دانشجويان تهراني و شهرستاني در هر دوره تاكيد كرد و گفت: مديران گروه هاي آموزشي برنامه ريزي كارورزي ها را براي طول ترم نداشته باشند و بصورت فشرده برنامه ريزي كنند تا گروه هاي اولويت دار دانشجويان، مرتبا براي شركت در دوره هاي كارورزي، با يكديگر جابجا شوند.

وي از مديران گروه هاي آموزشي خواست تا آمار دقيقي از دانشجويان اولويت دار براي شركت در كلاس هاي عملي و دوره هاي كارورزي را جهت برنامه ريزي ، به مديريت آموزش دانشگاه ارائه بدهند.

دكتر واحدي مدير واحد EDC دانشگاه نيز طي سخنان كوتاهي، از مديران گروه هاي آموزشي خواست تا اين واحد را در توليد محتواهاي آموزشي ياري كنند و با توجه به شرايط كرونايي، پيشنهادهاي خود براي ارتقاي كيفيت آموزش ها را ارائه بدهند.

اكبر ميرجاني اقدم مدير امور دانشجويي دانشگاه نيز ضمن تشكر از معاونت هاي آموزشي و درمان، جهت همكاري در زمينه واكسيناسيون دانشجويان، از مديران گروه هاي آموزشي خواست تا با توجه به ظرفيت محدود خوابگاه ها، اولويت بندي دانشجويان براي حضور در دوره هاي كارورزي و كارآموزي را تا 20 شهريورماه جاري اعلام كنند تا برنامه ريزي و تمهيدات لازم براي اقامت دانشجويان پيش بيني شود.

وي با اشاره به اينكه 60 درصد دانشجويان تاكنون واكسينه شده اند، افزود: مديران گروه هاي آموزشي نظارت بر چگونگي اجراي برنامه هاي كارورزي ها داشته باشند و با هماهنگي معاونت درمان، دوره هاي كارورزي را بصورت فشرده برگزار كنند.

در ادامه، مديران گروه هاي آموزشي نقطه نظرها و پيشنهادهاي خود در ارتباط با آموزش مجازي دانشجويان را مطرح كردند.

رئيس دانشگاه نيز با تاكيد بر ارتباط مستمر اساتيد با دانشجويان، گفت: شرايط بحراني كرونا، سبب شده كه گروهي در صف اول بر بالين بيماران كرونايي خدمت كنند، و گروهي هم مانند ما دانشگاهيان، بايد از دانشجويان كه مانند فرزندان ما هستند، مراقبت كنيم و آموزش مجازي نبايد سبب شود كه فاصله بين ما با دانشجويان زياد شود و بايد وقت زيادي را حتي بيشتر از گذشته، براي دانشجويان بگذاريم و اوقات آنان را با برنامه هاي آموزشي و پژوهشي پر كنيم تا به حفظ سلامت روان آنان كمك كرده باشيم.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۱۶/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۵۶