دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
همایش بین المللی " آموزش و مداخلات مددكاری اجتماعی در دوره همه گیری كووید ۱۹" برگزار شد

همايش بين المللي '' آموزش و مداخلات مددكاري اجتماعي در دوره همه گيري كوويد ۱۹''، از روز شنبه (20 شهريورماه)، به مدت دو روز به ميزباني دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، بصورت مجازي برگزار شد.

در اين همايش كه به همت گروه آموزشي مددكاري اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي و با همكاري انجمن علمي مددكاري اجتماعي، و به دو زبان انگليسي و فارسي برگزار شد، بيش از 520 متخصص، صاحبنظر، سياست گذار اجتماعي، دانش آموخته، محقق و اساتيد ايراني حوزه مددكاري اجتماعي و شش متخصص و صاحبنظر از كشورهاي ژاپن، استراليا، بنگلادش، تايلند، كانادا و آمريكا شركت داشتند.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي به عنوان سخنران افتتاحيه اين همايش، ضمن خيرمقدم به متخصصان ايراني و خارجي شركت كننده در همايش، در مورد روند ابتلاي جامعه به كرونا و مشكلات ناشي از آن و چگونگي مديريت درمان و خدمات اجتماعي در طي همه گيري كرونا سخن گفت.

وي ضمن ارائه ي گزارش آماري از آخرين وضعيت شيوع كرونا در ايران و جهان، به نقش موثر رصدخانه اجتماعي كوويد ۱۹ در شناخت علل و عوامل گوناگون اجتماعي اين بيماري و همچنين، عوامل موثر بر آن اشاره كرد.

اين همايش در ادامه، به اجراي سه پنل تخصصي پرداخت. در نشست اول كه با موضوع '' پاسخ مددكاري اجتماعي در دوران همه گيري (۱) '' ارائه شد، ساره ابري از دانشگاه Metropolitan Researcher University در مورد وضعيت مديريت اجتماعي كرونا در ژاپن سخنراني كرد.

سپس، پروفسور ليندنا بريكسمن از دانشگاه Western Sydney University در مورد مسكن اجتماعي در زمان همه گيري كرونا در استراليا و نقش مددكاران اجتماعي در اين موضوع سخن گفت، و در ادامه، دكتر كيم رابينسون نيز از همان دانشگاه به مساله حقوق بشر در دوره ي همه گيري كرونا، مداخلات انسان دوستانه و مبتكرانه ي مددكاران اجتماعي در راستاي حركت جامعه به سمت پاسخ گويي اجتماعي پرداخت.

اين گزارش همچنين حاكيست كه پروفسور تولشي كمار از دانشگاه علوم و تكنولوژي شاه جلال بنگلادش در مورد خدمات رفاه اجتماعي در اين كشور سخنراني كرد، و سارا بُل از اساتيد دانشگاهThammasat University كشور تايلند نيز مقاله خود در مورد '' انزواي اجتماعي و روش هاي مديريت كرونا در كشور تايلند '' را ارائه داد.

پنل دوم اين همايش با موضوع '' آموزش مددكاري اجتماعي در زمان همه گيري - COVID '' برگزار شد، و دكتر غنچه راهب مديرگروه آموزشي مددكاري اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي در مورد مشكلات آموزش مددكاري اجتماعي در حيطه ي آموزش ماهيت، ملزومات، فرايند، نگرش و انگيزش صحيح در دانشجويان سخن گفت.

سپس، روژان افروز از متخصصان دانشگاه Deakin University استراليا ، در مورد عدم قطعيت و لزوم آموزش آن در آموزش مددكاري ، و سميه نوشادي از متخصصان مددكاري اجتماعي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي در مورد آموزش مجازي و شاخص هاي آن سخنراني كردند.

آخرين پنل تخصصي اين نشست با موضوع '' پاسخ مددكاري اجتماعي در دوران همه گيري (2) ''، شامل سخنراني هاي متخصصان از كشورهاي كانادا، امريكا و ايران بود. دكتر امير جلال از دانشگاه مددكاري اجتماعي University of Calgary كانادا در مورد '' درس هايي كه از وقايع همه گيري كرونا در مورد مساعدت هاي دو جانبه در جوامع جهاني مي شود دريافت كرد''، و خانم ها كلزار و راجرز از مركز درماني و اورژانس بيمارستاني كشور آمريكا در مورد '' نقش مددكاران اجتماعي در مورد خدمات درماني بيمارستاني، در حوزه هاي ارزيابي، مدافعه و سازگار نمودن '' سخنراني كردند.

همچنين دكتر معارف وند عضو هيات علمي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، سخنراني خود تحت عنوان '' مداخلات رواني اجتماعي طولاني مدت در زمان شيوع كرونا'' را در اين بخش ارائه داد، ضمن آنكه در پايان اين پنل و دو نشست قبلي، متخصصان به سئوال هاي شركت كنندگان در اين همايش پاسخ دادند.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۱/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۳۷۲