دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه، به سئوال های دانشجویان در ارتباط با چگونگی بازگشایی دانشگاه و برگزاری ترم جدید، پاسخ گفت

رئيس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، در نشست پرسش و پاسخ با دانشجويان كه عصر دوشنبه به همت بسيج دانشجويي دانشگاه، بصورت مجازي برگزار شد، به سئوال هاي دانشجويان در ارتباط با چگونگي بازگشايي دانشگاه و برگزاري ترم جديد، پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر حميدرضا خانكه از ابتداي جلسه و بدون فوت وقت، آماده پاسخگويي به سئوال ها شد و در پاسخ به پرسشي در ارتباط با ظرفيت خوابگاه ها و چگونگي پذيرش دانشجويان در خوابگاه ها گفت: از روز شنبه، تا 50 درصد ظرفيت همه خوابگاه ها را بتدريج مورد استفاده قرار مي دهيم تا دانشجويان مقطع كارشناسي بتوانند واحدهاي عملي و كارورزي خود را بگذرانند.

وي از دانشجويان خواست تا شرايط بحران كرونا در كشور را درك كنند و افزود: وضعيت ويروس قابل پيش بيني نيست و برخي از كارشناسان، احتمال شروع موج ششم در آبان ماه را پيش بيني مي كنند. و هرچند كه ما از نبود دانشجويان در دانشگاه ناراحت هستيم و به حضور دانشجويان و شور و شوق آنان در محيط دانشگاه دلخوش مي شويم، ولي سلامتي دانشجويان اولويت ماست و مسئولان در تصميم گيري هايشان، دغدغه سلامتي دانشجويان را دارند.

وي اظهار داشت: با توجه به افزايش واكسيناسيون، اميدواريم كه بتدريج همه بتوانيم به زندگي عادي برگرديم، هرچند كه در كشورهاي اروپايي برغم واكسيناسيون گسترده و كاهش در ابتلا، هنوز كلاس هاي درس دانشگاه ها بصورت مجازي برگزار مي شود.

از دكتر خانكه سئوال شد كه اگر دانشجويان بصورت گروهي، خانه اجاره كنند، آيا دانشگاه مي تواند بجاي هزينه هاي خوابگاه، كمك هزينه اجاره مسكن به دانشجويان بدهد؟

رئيس دانشگاه در پاسخ گفت: ما تابع قانون هستيم، هدف، جلوگيري از تجمع دانشجويان، پيشگيري از ابتلا و انتقال بيماري به يكديگر است و چه فرقي مي كند كه اين در خوابگاه اتفاق بيافتد يا در خانه اجاره اي .

دكتر خانكه افزود: آرزوي ما فارغ التحصيلي دانشجويان در زمان خودش است، اما بايد به اين موضوع، از تمام زوايا نگاه كنيد. همانطور كه در جامعه مي بينيد، تلقيح واكسن، مصونيت كامل ايجاد نمي كند و چه بسا افرادي كه دو دوز وكسن دريافت كردند، اما به كرونا مبتلا شدند.

دكتر خانكه همچنين در پاسخ به سئوالي در ارتباط با دانشجويان ورودي 99 و 1400 و برنامه دانشگاه براي آشنايي آنان با امكانات و فضاي دانشگاه ، اظهار داشت: مقرر شده تا تور يك هفته اي براي آشنايي دانشجويان ورودي 99 همه رشته ها و تور ديگري براي دانشجويان ورودي سال تحصيلي جديد برگزار شود تا اين دانشجويان نيز از نزديك با امكانات و فضاي دانشگاه آشنا شوند، كه بمحض سامان گيري دانشجويان خوابگاهي و شروع دوره هاي كارورزي دانشجويان، اطلاع رساني براي ثبت نام متقاضيان شركت در اين تورها آغاز خواهد شد.

وي افزود: تلاش خواهد شد تا براي برگزاري اين تور يك هفته اي و فراهم كردن امكان شركت دانشجويان شهرستاني در اين تورها، وقفه اي در دوره هاي كارورزي ايجاد كنيم و در اين فاصله يك هفته اي بين دوره هاي كارورزي، جاي دانشجويان كارآموز و كارورز را به دانشجويان شهرستاني ورودي 99 يا 1400 بدهيم تا دانشجويان شهرستاني ورودي جديد نيز بتوانند در اين تورها شركت كرده و با بخش هاي مختلف دانشگاه آشنا شوند.

وي درباره محدوديت در ظرفيت خوابگاه ها، گفت: دانشجويان مقطع كارشناسي كه براي فارغ التحصيلي، نياز به گذراندن واحدهاي عملي و كارورزي را دارند، در اولويت اسكان در خوابگاه ها و شركت در كارورزي ها هستند و فعلا برنامه اي براي دانشجويان كارشناسي ارشد نداريم، ضمن آنكه تصميم گيري در مورد دانشجويان دكتري نيز به عهده مديران گروه هاي آموزشي است.

رئيس دانشگاه افزود: ما تابع ستاد ملي كرونا و وزارت بهداشت هستيم و اميدواريم با گسترش واكسيناسيون، اوضاع شيوع كرونا بهتر شده و بتوانيم براي ترم بهمن، حضور بيشتر دانشجويان در دانشگاه را شاهد باشيم.

دكتر خانكه در پاسخ به گلايه هاي دانشجويان از برخي كلاسهاي مجازي كه از كيفيت لازم برخوردار نيستند، گفت: مطمئنا اينگونه كلاس ها كم هستند، ضمن آنكه كميته اي براي بررسي آموزش هاي مجازي و دستيابي به راهكارهاي لازم براي ارتقاي كيفيت آموزش مجازي تشكيل شده است.

وي افزود: علاوه بر نظارت بيشتر بر آموزش هاي مجازي و مهارتي، قرار است محتواها و فيلم هاي آموزشي كه در حال تهيه هستند، در وب سايت گروه هاي آموزشي بارگذاري شود تا دانشجويان تا جايي كه نياز دارند، بر روي اين محتواها و فيلم ها مرور كنند.

از رئيس دانشگاه سئوال شد كه آيا دانشجويان تهراني مي توانند براي رفع اشكال و يا برگزاري كلاس هاي محدود در دانشگاه حضور داشته باشند؟

دكتر خانكه در پاسخ گفت: دانشجويان هميشه براي رفع اشكال مي توانند با اساتيد خود ارتباط داشته باشند، ولي برگزاري كلاس هاي محدود، به دور از عدالت آموزشي است و دانشگاه نمي تواند رسما تفاوتي بين دانشجويان تهراني و شهرستاني قائل شود.

رئيس دانشگاه همچنين در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه تكليف دانشجوياني كه كارورزي خود را در طول يك ماه به اتمام نرسانند، چيست؟، گفت: قرار است كه گروه هاي آموزشي، كارورزي هر دانشجو را در بازه زماني يك ماهه برنامه ريزي كرده و به اتمام برسانند، اما اگر به دلايلي، يك ماه براي اتمام كارورزي دانشجويي كافي نبود، مدير گروه آموزشي مربوطه مي تواند با هماهنگي معاونت هاي آموزشي و دانشجويي، اسكان آن دانشجو را در خوابگاه ، و ادامه دوره كارورزي او را تمديد كند.

در بخش هايي از اين نشست، دو تن از دانشجويان، از عدم پاسخگويي برخي از كارشناسان گروه ها يا كارشناسان مديريت آموزش در زمان دوركاري، و همچنين، از كم توجهي برخي از اساتيد در اعلام نمره هاي آخر ترم ، گلايه كردند كه رئيس دانشگاه ، ضمن آنكه اين كم توجهي ها را از سوي تعداد اندكي از كارشناسان يا اساتيد دانست، انتقال اين گلايه ها و تذكر در اين ارتباط را مورد توجه قرار داد.

گفتني است؛ پرسش هاي دانشجويان شركت كننده در اين نشست كه بيش از يك سال بطور انجاميد، توسط عادلي نيا و داستار اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه مطرح شد و دكتر خانكه رئيس دانشگاه، به آنها پاسخ داد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۳/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۸۵