دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاد "امر به معروف و نهی از منكر" دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

ستاد '' امر به معروف و نهي از منكر '' دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، با حضور رئيس دانشگاه، مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، معاون فرهنگي دانشجويي، معاون توسعه مديريت، مدير اداره تعالي فرهنگي و فوق برنامه، مسئول بسيج جامعه پزشكي، مسئول امور بانوان، و مسئول دبيرخانه ستاد امر به معروف و نهي از منكر دانشگاه، تشكيل جلسه داد.

به گزارش وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي بنقل از مفدا؛ دكتر حميد رضا خانكه رئيس دانشگاه ضمن خيرمقدم و با تشكر از زحمات همه اعضاء كه در اين مدت با وجود حجم بالاي فعاليت هاي دانشگاه اعم از واكسيناسيون دانشجويان، كاركنان و اساتيد و تجهيز و تكميل خوابگاه هاي دانشجويي، جلسات متعدد براي چگونگي بازگشايي دانشگاه و ساير فعاليت ها برگزار شد، گفت: اميدوارم كه در راستاي بازگشايي دانشگاه بهترين تصميم ممكن از سوي ستاد ملي كرونا اتخاذ شود.

وي ، وظيفه محوري و قانون مداري و شفافيت در رفتار را در دانشگاه، از مهم ترين معروف ها و شاخص ها دانست و ارائه راهكارهاي متناسب را در دستور كار قرار داد و ورود و مداخله بهنگام را از ضروريات دانست، بطوريكه بي نظمي در سطح دانشگاه به وجود نيايد.

در ادامه، دكتر حسن شاكري معاون فرهنگي دانشجويي طي سخناني، اظهار داشت: اين ستاد در سال دو بار تشكيل مي شود، ولي مبحث امر به معروف و نهي از منكر به صورت تلويحي در تمام زيرمجموعه هاي دانشگاه ساري و جاري است و ستاد امر به معروف براي اين تشكيل شده است كه تمام مسئولان ذيربط موارد ممكن را رصد كنند و در اينجا روي موارد مطروحه بحث و تبادل نظر انجام شود.

در ادامه، يوسف رضايي مدير امور فرهنگي و فوق برنامه دانشگاه گفت: اگر همه اعضاء موافق باشند، اين ستاد، يك بار در ماه تشكيل جلسه بدهد تا فعاليت ها به نحو بهتري رصد و برنامه ريزي شود.

''مهدي محمد پناه'' مسئول دبيرخانه ستاد امر به معروف و نهي از منكر دانشگاه نيز طي سخناني، ساختار و وظايف ستاد را تشريح و تببين كرد و گفت: برگزاري دوره هاي آموزشي براي ادمين كانال ها و گروه هاي مجازي دانشجويي در دانشگاه، از مصوبات جلسه قبلي بود كه برگزار شد ، ضمن آنكه قرار بود بسيج جامعه پزشكي دانشگاه، راه اندازي كانال ارتباطي جهت انتقال مشكلات دانشجويان و كاركنان و اساتيد دانشگاه را عهده دار باشد.

وي افزود: طبق آئين نامه فعاليت هاي مديريتي و نظارت بر عملكرد مراكز تابعه در بحث امر به معروف و نهي از منكر، تجليل از آمرين امر به معروف و نهي ازمنكر در سطح دانشگاه و مراكز تابعه، برگزاري منظم جلسات امر به معروف در سطح ستاد و مراكز تابعه، فعاليت هاي ترويجي و تبليغي، و برگزاري دوره هاي آموزشي با موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهي از منكر را مي توان در سطح سياستگذاري فرهنگي مطرح كرد.

محمدپناه، تصريح كرد كه با برگزاري اين جلسات اعم از عفاف و حجاب، امر به معروف و نهي از منكر، ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي متمركز بر شوراي فرهنگي دانشگاه و دسته بندي آن ها سياستگذاري شود و مابقي برنامه هاي راهبردي و اجرايي كه عملياتي است از طرف ستاد انجام شود.

همچنين، ''دكتر سيامك طهماسبي '' مسئول بسيج جامعه پزشكي دانشگاه در اين نشست، پيشنهاد داد كه جهت ارتباط بهتر دانشگاهيان دانشگاه با روابط عمومي و ارائه نقطه نظرهاي خود، خطي مجزا كه 24 ساعته پاسخگوي مشكلات افراد باشد، ايجاد شود تا رصد بهتري از مشكلات موجود انجام و دسترسي تسهيل شود و موضوع رسانه با توجه به بيانات اخير مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) بسيار مهم و حائز اهميت است و توجه بيشتري در اين ارتباط لازم است.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمين عباسي معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه گفت: امر به معروف و نهي از منكر، يك دغدغه بسيار مهم و واجب است كه به صورت درست بايد در سطح جامعه اجرا شود و اين فريضه مهم در همه سطوح مديريتي چه در سطح مباحث علمي، فرهنگي و اجتماعي و... با ساز و كار مناسب، به افراد آموزش داده شود.

سپس، ساير اعضاي ستاد پيرامون مسائل مطرح شده به تبادل نظر پرداختند.

گفتني است، '' اختصاص يك شماره همراه جهت ارتباط بهتر دانشجويان، كاركنان و اساتيد جهت ارائه نقطه نظرهاي خود به رياست دانشگاه، و برگزاري جلسات ستاد امر به معروف و نهي از منكر هر ماه با حضور دبير ستاد و هر شش ماه يكبار با حضور رئيس دانشگاه '' از مهم ترين مصوبات اين جلسه بود.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
طیبی- نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۵/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۶۶