دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی از خوابگاه های دانشجویان این دانشگاه بازدید كرد

گالري تصاوير

دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي امروز (شنبه) در آستانه آغاز سال جديد تحصيلي، با همراهي معاون فرهنگي - دانشجويي دانشگاه و مديران امور دانشجويي و حوزه رياست دانشگاه، از پنج خوابگاه دانشجويان دختر و پسر اين دانشگاه بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار وبداي دانشگاه، دكتر خانكه و ديگر مسئولان دانشگاه، از خوابگاه هاي دختران حضرت فاطمه (س)، حضرت زينب (س) و حضرت معصومه (س) و خوابگاه هاي پسران امام حسن (ع) و امام حسين (ع) ديدن كرده و از نزديك بر آمادگي اين خوابگاه ها در پذيرش دانشجويان جهت شركت در دوره هاي كارورزي و كارآموزي نظارت كردند.

رئيس دانشگاه در هر يك از خوابگاه ها، ضمن گفت وگو با مسئول خوابگاه مربوطه، امكانات و برنامه هاي تدارك ديده شده براي پيشگيري از شيوع و انتقال بيماري كرونا در خوابگاه ها را مورد بررسي قرار داد و بر رعايت فاصله گذاري اجتماعي و اسكان 50 درصد ظرفيت هميشگي دانشجويان در اتاق ها و سوئيت هاي خوابگاه ها تاكيد كرد.

دكتر خانكه در نشست هاي كوتاه با مسئولان خوابگاه ها، گفت كه هيات رئيسه دانشگاه براي حفظ كيفيت مهارت هاي تخصصي و حرفه اي دانشجويان و حضور آنان در مراكز درماني دانشگاه، تصميم به بازگشايي خوابگاه ها گرفت و مديران دانشجويي و آموزش دانشگاه با همكاري مديران گروه هاي آموزشي، براي حضور دانشجويان تا حدود نصف ظرفيت خوابگاه ها، اولويت تعيين كردند و اين اولويت براي دانشجويان مقطع كارشناسي كه در شرف فارغ التحصيلي هستند و گذراندن واحدهاي عملي و شركت در دوره هاي كارورزي و كارآموزي، براي آنان ضروري است، تعيين شد.

وي با اشاره به اينكه واكسيناسيون، مصونيت صد درصد براي افراد ايجاد نمي كند، افزود: دانشجويان بايد شرايط را درك كرده و در زمان اقامت در خوابگاه ها، رعايت پروتكل ها و فاصله گذاري اجتماعي را جدي بگيرند و اگر علائم بيماري را در خود مشاهده كردند، بدون مخفي كاري، مسئول خوابگاه را در جريان قرار بدهند تا با قرنطينه و اقدامات اوليه، از انتقال بيماري به ديگر دانشجويان جلوگيري شود.

رئيس دانشگاه همچنين از معاون فرهنگي - دانشجويي و مدير حوزه رياست خواست تا با همكاري معاونت درمان دانشگاه، برنامه غربالگري سلامتي دانشجويان را انجام داده و پرونده پزشكي دانشجويان را تكميل كنند تا بيماري هاي زمينه اي دانشجويان مشخص شده و تمهيدات لازم براي حفظ سلامتي آنان با توجه به بيماري زمينه اي و شرايط جسمي شان برقرار شود.

دكتر خانكه افزود: در اين دوران كرونايي، تشكل هاي صنفي دانشجويان نيز در نظارت بر وضعيت خوابگاه ها و ارائه توصيه هاي لازم به دانشجويان براي رعايت پروتكل ها و پرهيز از تجمع در خوابگاه ها و مراكز درماني، كمك كنند تا با حفظ سلامتي دانشجويان، مسئولان بتوانند بتدريج امكان اسكان دانشجويان بيشتري را در خوابگاه ها فراهم كنند و در غير اينصورت و با بروز مشكلي در خوابگاه ها كه احتمال خطر ابتلا به بيماري را در ميان دانشجويان نشان بدهد، مجبور به تعطيلي خوابگاه ها و توقف در برگزاري دوره هاي كارورزي و كلاس هاي عملي خواهيم شد.

وي همچنين اجراي تورهاي دانشجويي براي ورودي سال هاي 99 و 1400، جهت آشنايي دانشجويان با فضاهاي آموزشي، پژوهشي و درماني دانشگاه را از ديگر برنامه ها ذكر كرد كه بصورت مجازي و حضوري برگزار خواهد شد.

دكتر حسن شاكري معاون فرهنگي - دانشجويي نيز دراين برنامه گفت: اهميت واحدهاي عملي و باليني در مهارت آموزي دانشجويان و همچنين، تاكيد رئيس دانشگاه بر كيفيت اين آموزش ها، سبب شد كه خوابگاه ها را باز كنيم ولي براي حفظ سلامتي دانشجويان و براساس اولويت تعيين شده، اسكان دانشجويان بتدريج انجام مي شود.

رئيس دانشگاه در پايان بازديد از خوابگاه ها، با اهداي هديه نقدي از خدمات مسئولان و همه كاركنان خوابگاه ها كه از مدتي پيش در تدارك آماده سازي و بازگشايي خوابگاه ها براي حضور دانشجويان هستند، تشكر و قدرداني كرد.

گفتني است، پيش از شيوع بيماري كرونا در كشور، ظرفيت پنج خوابگاه دانشجويان دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي، حدود 750 نفر بود كه هم اكنون به دليل شرايط كرونايي و جهت پيشگيري از ابتلا و انتقال بيماري و رعايت فاصله گذاري اجتماعي، فقط 200 تن از دانشجويان اولويت دار، در خوابگاه ها اسكان پيدا مي كنند.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۳۳۵