دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
شورای فرهنگی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تشكیل جلسه داد

شوراي فرهنگي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي با حضور رئيس دانشگاه، معاون فرهنگي - دانشجويي، مسئول دفتر نهاد رهبري در دانشگاه و ديگر اعضاي اين شورا، تشكيل جلسه داد.

به گزارش وبداي دانشگاه علوم توانبخشي و سلامت اجتماعي؛ دكتر حميدرضا خانكه رئيس دانشگاه طي سخناني در اين نشست گفت كه در مورد بازگشايي دانشگاه ها صراحتي از سوي وزارت بهداشت وجود ندارد، اما با توجه به جلسات مختلفي كه جهت تجهيز و آماده سازي خوابگاه هاي دانشجويي و همين طور نشستي كه با مديران گروه هاي آموزشي داشتيم، آمادگي كامل داريم تا ان شاالله بازگشايي به تدريج انجام شود و تمامي حوزه ها سعي كنند كه بطور مداوم و مستمر با دانشجويان در ارتباط باشند.

وي با اشاره به راه اندازي مركز درمان سرپايي كرونا و تزريق داروي رمدسيوير با 50 تخت در بيمارستان رازي، افزود: درصدد ايجاد پايگاه واكسيناسيون در دو بيمارستان رازي و رفيده هم هستيم. در حال حاضر فرايند واكسيناسيون در سطح كشور به خوبي در حال انجام است، اما در وهله اول بايد شرايط كشور را درك كنيم و به كنترل بيماري كمك كنيم ، و برغم تمام مشكلاتي كه وجود دارد، درمديريت كرونا همكاري هاي لازم را جهت انجام واكسيناسيون، حمايت از افراد كم برخوردار و آسيب پذير، و فاصله گذاري اجتماعي داشته باشيم.

وي در ادامه اظهار داشت: مباحث مشاوره اي در دانشگاه جدي تر بررسي و نسبت به گذشته فعال تر و پوياتر پيگيري مي شود، ما گنجينه اي به نام دفاع مقدس داريم كه از آن به نحو مطلوب استفاده نمي كنيم ، در زمان جنگ همه با هر فكر و سليقه اي در زير يك چتر از كيان مملكت دفاع كردند و الان نيز مي توانيم با الگوبرداري از دفاع مقدس مشكلات كشور را حل كنيم.

رئيس دانشگاه در عين حال تصريح كرد؛ از تمامي برنامه هاي اعلام شده و مصوب اين جلسه با نظارت معاونت فرهنگي دانشجويي و همين طور نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه حمايت همه جانبه را خواهيم داشت.

در ادامه اين نشست، حجت الاسلام والمسلمين محمد افشاري مسئول دفتر نمايندگي نهاد رهبري در دانشگاه نيز طي سخناني گفت: ما در حوزه فرهنگي نياز به يك تحول فرهنگي داريم، تحولي متفاوت از كارهاي روزمره كه در گذشته انجام مي شد. در بازديدي كه از دانشگاه هاي تهران در اين مدت داشتم، دانشگاه ما شناخته شده نيست و در اين راستا اگر بخواهيم نگاهي تحولي داشته باشيم، فعاليت هاي بين بخشي با دانشگاه هاي تهران و حتي سطح كشور در چهار محور فرهنگي، آموزشي، علمي، و پژوهشي، علاوه بر ماموريتي كه وزارت بهداشت براي ما در حوزه سلامت اجتماعي مشخص كرده است، دقيق بررسي كرده و اگر با نگاه تحولي با اين سازوكار جلو ببريم، قطعا'' موفق خواهيم شد.

دكتر سيامك طهماسبي مسئول بسيج جامعه پزشكي دانشگاه نيز در اين جلسه گفت: تحقيقي در 18سال پيش در حوزه سلامت روان و عمل به باورهاي ديني موقع ورود به دانشگاه و پايان تحصيلات دانشجويان دانشگاه انجام شد و نتايج بسيار مثبتي به دست آمد، الان پيشنهاد مي دهم دانشجويان سال بالايي كوچينگ (فرايندي است كه عملكرد و كارآيي فرد را بهبود مي بخشد) را براي تقويت اين نگاه ها براي دانشجويان ورودي جديد داشته باشند، از ظرفيت مركز مشاوره و اساتيد برجسته دانشگاه استفاده شود، و هر طرحي در شورا ميخواهد مطرح شود پروپوزال آن از قبل تهيه و خروجي آن طرح و برنامه به شورا اعلام شود.

وي همچنين به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره كرد و پيشنهاد داد كه سالن تربيت بدني دانشگاه مزين به نام يكي از شهداي دانشگاه شود و فضا سازي مناسبي در اين راستا انجام بشود.

درادامه، يوسف رضايي مدير اداره تعالي فرهنگي و فعاليت هاي فوق برنامه دانشگاه، از تجربه موفق سال گذشته و همكاري همه نهادهاي دانشجويي به عنوان مسئوليت اجتماعي جهت برگزاري جشن ورودي هاي جديد و شناساندن دانشگاه به دانشجويان گفت و تدوام اين نوع برنامه ها را در سال تحصيلي جديد خواستار شد.

مهدي محمدپناه كارشناس مسئول مديريت امور فرهنگي دانشگاه نيز طي سخناني با اشاره به برگزاري جلسه بسيار كاربردي در مورد سياست اسلامي شدن دانشگاه ها گفت: قرار شد، اين سياست در جلسات شورا مورد تبادل نظر قرار بگيرد تا نقاط ضعف و قوت آن در دانشگاه شناسايي و بر تقويت نقاط قوت تلاش شود و موارد جزيي در كميته هاي اجرايي مورد بحث و تبادل نظر قرار بگيرد و سياستگذاري هاي فرهنگي از طريق اين شورا ابلاغ شود.

سپس، نمايندگان تشكل هاي دانشجويي و شوراي صنفي دانشجويان دانشگاه، ضمن ارائه برنامه هاي خود، پيشنهاد دادند كه مباحث فرهنگي صرفا'' به مباحث جشن و مسابقه و ... تقليل داده نشود، چون فرهنگ ريشه در تار و پود زندگي ما دارد و جهت بهتر شناساندن دانشگاه به كل كشور، با برگزاري نشست هاي دانشجويي با نمايندگان نهادهاي دانشجويي، مباحث را به صورت تخصصي مورد بررسي قرار بدهيم و براي تاثيرگذاري بهتر و برنامه ريزي براي ورودي هاي جديد از تمامي ظرفيت هاي دانشجويي جهت بهبود برنامه ها با نظارت و حمايت معاونت فرهنگي دانشجويي و نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه استفاده كنيم.

گفتني است؛ از اهم مصوبات اين جلسه مي توان به '' برگزاري جلسه مشترك بين تشكل هاي دانشجويي با نظارت و محوريت معاونت فرهنگي دانشجويي جهت برنامه ريزي برنامه هاي دانشجويان ورودي جديد، ارائه طرح اوليه برنامه هاي فرهنگي ناظر بر سند اسلامي شدن دانشگاه ها و راهبردهاي آن قبل از جلسات شوراي فرهنگي و ارسال به دبيرخانه شورا، تصويب اعتبارات فرهنگي مراكز تابعه دانشگاه، مزين شدن سالن تربيت بدني دانشگاه به نام يكي از شهداي دانشگاه، غربالگري سلامت روان دانشجويان به صورت تلفني و با محوريت كانون هاي خيريه و جهادي '' اشاره كرد.

انتهاي پيام/

 
منبع/نویسنده:
طیبی- نعیمی پور/دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
 
تاریخ: ۲۷/۰۶/۱۴۰۰   بازدید: ۲۷۰