دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

درخواست وزیر كشور برای اولویت رانندگان حمل ونقل عمومی برای واكسن كرونا
 
تهران - ایرنا - مدیر عامل اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور گفت: وزیر كشور با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری خواستار در اولویت قرار دادن رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی پس از كادر درمان برای تزریق واكسن كرونا شد.
درخواست وزیر كشور برای اولویت رانندگان حمل ونقل عمومی برای واكسن كرونا تهران - ایرنا - مدیر عامل اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور گفت: وزیر كشور با ارسال نامه ای به رئیس جمهوری خواستار در اولویت قرار دادن رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی پس از كادر درمان برای تزریق واكسن كرونا شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور، مرتضی ضامنی افزود: با تاكید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاكسیرانی در كشور و با هدف قطع زنجیره كرونا، درخواست قرارگیری رانندگان ناوگان تاكسیرانی در اولویت دریافت واكسن بعد از كادر درمان را از طریق وزارت كشور پیگیر شدیم.
وی ادامه داد: بر همین راستا، دكتر رحمانی فضلی وزیر كشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی كرونا با ارسال نامه ای به دكتر روحانی رئیس جمهوری خواستار اولویت رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی برای تزریق واكسن كرونا پس از كادر درمان شده اند.
ضامنی در مورد این درخواست گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه كرونا ویروس بیش از 26 درصد است، از این رو ستاد ملی مبارزه با كرونا رانندگی حمل و نقل عمومی را از مشاغل در معرض خطر ابتلا به این ویروس شناسایی كرد و ضمن اعمال محدودیت هایی در این حوزه از جمله كاهش تعداد مسافر و جداسازی كابین راننده، الزاماتی همچون استفاده مستمر از لوازم ایمنی و ضد عفونی مكرر ناوگان را نیز به تصویب رسانده است.

وی ادامه داد: به رغم رعایت همه پروتكل های بهداشتی در این بخش، اما به علت تماس مستمر رانندگان با مسافران، شاهد افزایش ابتلای فعالان این عرصه به كرونا و متاسفانه فوت روبه رشد تعدادی از رانندگان مبتلا باشیم.
ضامنی در خصوص این درخواست تاكید كرد: با توجه به اینكه ارائه خدمات توسط ناوگان حمل و نقل عمومی امری مهم و اجتناب ناپذیر است و از طرفی به دلیل ارتباط مستقیم این افراد با تعداد زیادی از شهروندان به عنوان مسافر و نقش آنها در كنترل چرخه انتقال ویروس خواهشمند است دستور فرمائید؛ در فرایند تزریق واكسن، رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی پس از كادر پزشكی و درمان كه در جبهه نخست مبارزه با این ویروس قرار دارند، در اولویت قرار گیرند.

مدیر عامل اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور گفت: اكنون با احتساب رانندگان تاكسی، ون و اتوبوس 400 هزار نفر در بحث حمل و نقل عمومی فعال هستند.

به گزارش ایرنا، تا كنون 1383 نفر از رانندگان تاكسی به ویروس كرونا مبتلا شده اند و از این تعداد متاسفانه 152 نفر فوت كرده اند.

درخواست برای تزریق واكسن كرونا از سوی اصناف طی روزهای اخیر افزایش یافته و این درحالیست كه بنا بر تاكید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی كادر درمان و سالمندان در اولویت اصلی دریافت واكسن كرونا هستند.

رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز چندی پیش در توئیتی تصریح كرد: هیچ تغییری در برنامه جامع واكسیناسیون كرونا اعمال نمی شود و جز برای كادر درمان و سالمندان كه در معرض خطر قرار دارند، واكسیناسیون «وی آی پی» (VIP) برای افراد و اقشار ویژه نخواهیم داشت.

كیانوش جهانپور در توییت نوشت: تلقیح واكسن كرونا به كادر درمان و سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاهها در هفته جاری به 110 هزار دوز خواهد رسید، تزریق واكسن افراد مشمول فاز1 تا نوروز انجام می شود، هیچ تغییری در اولویت بندی برنامه جامع واكسیناسیون كرونا اعمال نخواهد شد، VIP نخواهیم داشت، لطفا تقاضا نفرمایید.

واكسیناسیون كرونا در ایران همزمان با دهه فجر و از روز 21 بهمن با واكسیناسیون حدود 10 هزار نفر از كادر درمان با اولویت كاركنان بخش های آی سی یو شروع شد.

بعد از آن بر اساس اعلام وزیر بهداشت، واكسیناسیون حدود 100 هزار نفر از كادر درمان در مرحله دوم واكسیناسیون شروع شد كه البته در این مرحله قرار است علاوه بر كادر درمان گروه های آسیب پذیر دیگری از جمله سالمندان، معلولان و جانبازان نیز مشمول این واكسیناسیون قرار گیرند. بر همین اساس واكسیناسیون سالمندان نیز از روز پنجشنبه هفتم اسفند با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه سالمندان كهریزك شروع شد.

سازمان غذا و دارو تاكنون برای پنج واكسن خارجی مجوز مصرف اضطراری صادر كرده است، اولین آنها واكسن اسپوتنیك وی بود. بعد از آن مجوز مصرف اضطراری برای سه واكسن دیگر شامل واكسن كوواكسین ساخت موسسه باهارات بیوتك هند، واكسن آسترازنكا - آكسفورد تولیدی R-pharm روسیه و واكسن آسترازنكا - آكسفورد ساخت شركت SKBio كره جنوبی را صادر كرد.

آخرین واكسن خارجی كه سازمان غذا و دارو برای آن مجوز مصرف اضطراری در ایران صادر كرده، واكسن شركت سینوفارم چین است. سازمان غذا و دارو چهارم اسفند مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط واكسن BBIBP-corV ساخت شركت سینوفارم چین را صادر كرد تا سبد خرید مستقیم واكسن كرونا در كشور از پنج منبع خارجی مشخص شود. علاوه بر تلاش برای تولید واكسن كرونا در كشور كه به گفته وزیر بهداشت بهار سال آینده وارد بازار می شود. واردات حدود 16.8 میلیون واكسن از سبد كوواكس نیز قرار است در بهار سال آینده به كشور انجام شود.

1071

برچسب ها
- ویروس كرونا
- مرتضی ضامنی
- واكسن كرونا
پروندهٔ خبری
- كرونا و حمل و نقل شهری
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۱:۳۴ - ۱۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۷