دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

هلال احمر تمام حوادث كرمان را پوشش امدادی داد
 
كرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان با اشاره به پوشش امدادی هرگونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی به عنوان اولویت هلال احمر در سال 99 گفت: باوجود محدودیت های مالی و تحریم ها هیچ حادثه ای را در استان طی سال جاری بدون پوشش امدادی نگذاشتیم.
هلال احمر تمام حوادث كرمان را پوشش امدادی داد كرمان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان با اشاره به پوشش امدادی هرگونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی به عنوان اولویت هلال احمر در سال 99 گفت: باوجود محدودیت های مالی و تحریم ها هیچ حادثه ای را در استان طی سال جاری بدون پوشش امدادی نگذاشتیم.

به گزارش ایرنا، رضا فلاح روز شنبه در نشست با اعضای باشگاه خبرنگاران داوطلب جمعیت هلال احمر استان كرمان افزود: خدمات این امدادرسانی با ظرفیت داوطلبان و جوانان با اولویت نجات جان انسان ها ارائه شده است.

وی اظهار داشت: امدادگران جمعیت هلال احمر طی 11 ماهه امسال 900 حادثه را پوشش دادند كه این حوادث اكثرا جاده ای، كوهستان و سیل و آب گرفتگی بود و خوشبختانه امسال زلزله بزرگی در استان نداشتیم و زلزله بزرگ كشور سی سخت بود.

هلال احمر كرمان 11 درصد آسیب دیدگان از حوادث كشور را امدادرسانی كرد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان با بیان اینكه طی سال جاری 34 هزار نفر آسیب دیده از حوادث این استان را امدادرسانی كردیم گفت: رتبه نخست خدمات امدادرسانی با پوشش 11 درصد آمار كشور به صورت زمینی و هوایی مربوط به استان كرمان بود.

وی تصریح كرد: پیكره اصلی جمعیت هلال احمر از جوانان، داوطلبان و امدادگرانی تشكیل شده كه در تمامی خدمات بشر دوستانه و امدادرسانی در كنار ما هستند و این خدمت و تلاش صادقانه به صورت داوطلبانه می باشد.

كرمان در رتبه نخست امداد هوایی، اسكان اضطراری و رهاسازی كشور

فلاح افزود: همچنین استان كرمان رتبه نخست را در امداد هوایی و اسكان اضطراری در سیل (عمدتا در جنوب استان) كسب كرد.

وی با تاكید بر اینكه عمده حوادث استان كرمان جاده ای است گرچه به علت كرونا این آمار كاهش یافت گفت: در این حوزه چهار درصد آمار كشور مربوط به این استان است و 380 عملیات رهاسازی توسط امدادگران پایگاه جاده ای جمعیت هلال احمر كرمان صورت گرفت كه در این حوزه در جایگاه نخست كشور قرار داریم.

وی بیان داشت: 90 حادثه كوهستان توسط تیم كوهستان جمعیت هلال احمر استان كرمان انجام شد و در كنار آن شاهد توسعه مراكز توانبخشی در نقاط مختلف استان بودیم.

توسعه مراكز توانبخشی هلال احمر در كرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان با اشاره به وجود مراكز توانبخشی در كرمان و بم گفت: امسال این مراكز در رفسنجان و ریگان آغاز به كار كرد كه نیاز معلولان حركتی و دستی این مناطق بوده است.

وی عنوان كرد: قرارداد مركز جامع توانبخشی منوجان با پشتیبانی شركت گهرزمین معین اقتصادی این شهرستان منعقد شد و همچنین توسعه مراكز جامع توانبخشی در رودبار جنوب و منوجان سال آینده اجرایی می شود.

وی ادامه داد: 300 هزار نفر از مراكز درمانی جمعیت هلال احمر استان كرمان طی 11 ماهه سال جاری استفاده كردند و این استان در این حوزه در ردیف استان های برتر كشور قرار گرفت.

فلاح افزود: همچنین مراكز جامع توانبخشی و داروخانه های هلال احمر استان در حوزه رشد عملكردی و میزان خدمت توسعه یافتند و همواره تلاش می شود كه احداث این مراكز در شرق و جنوب استان برای سهولت استفاده مردم پیگیری شود.

633 هزار كرمانی از خدمات داطلبانه هلال احمر كرمان بهره مند شدند

وی اضافه كرد: بیش از 633 هزار نفر از خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر استان كرمان در حوزه كاروان سلامت، مددكاری و سایر موارد استفاده كردند و این حوزه اولویت كاری ما در كشور و استان است.

وی ادامه داد: ایجاد خانه های هلال احمر اولویت جمعیت هلال احمر استان كرمان است كه در این زمینه نزدیك به 200 خانه در روستاهای كمتر توسعه یافته احداث شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان افزود: هدف خانه های هلال افزایش توانمندی و پوشش مردم محور به عنوان یك اولویت در سال جاری پیگیری شد كه آموزش مردم در سال های آینده نیز دنبال می شود.

هلال احمر 14 هزار نفر از مردم كرمان را آموزش داد

وی با بیان اینكه جمعیت هلال احمر متولی آموزش بین مردم است كه در قانون بحران نیز به آن اشاره شده است، گفت: طی 11 ماهه سال اجاری 400 دوره برگزار كردیم و 14 هزار نفر از خدمات آموزشی هلال احمر بهره مند شدند.

فلاح خاطرنشان كرد: هنوز به نقطه استاندارد در حوزه ارائه آموزش ها نرسیدیم اما توسعه آن هزینه ما را در زمان حوادث كاهش می دهد.

وی افزود: اكنون 200 دانشجو در دانشگاه جامعه علمی كاربردی جمعیت هلال احمر استان كرمان آموزش می بینند.

كرمان رتبه دوم كشور در پیشگیری از كرونا شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان كرمان گفت: اولویت بیماری كرونا یكی از اركان اصلی هلال احمر است كه در این خصوص با ایجاد محدودیت های ورودی و خروجی استان كرمان نزدیك به 71 پایگاه جمعیت در كنار تیم های وزارت بهداشت و نیروی انتظامی فعال بودند.

وی تاكید كرد: نیروهای جمعیت هلال احمر در طرح های مختلفی همچون طرح ناظران و عامران سلامت طرح حاج قاسم سلیمانی را اجرا كردند كه در این خصوص كرمان رتبه دوم پیشگیری از كرونای كشور را كسب كرد.

وی یادآور شد: هدف اجرای این طرح ها تذكر لسانی برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پیشگیری از ویروس كرونا بود كه استان كرمان پیشقدم آن طرح شد.

فلاح با تاكید بر اینكه پیشگیری اولویت و در راس امورات جمعیت هلال احمر خواهد بود گفت: جوانان و داوطلبان در كنار هیات ها طرح های خادمان حسینی را در ایام ماه صفر با جدیت پیگیری كردند.

قلم رسانه ها به سرمایه اجتماعی هلال احمر می افزاید

وی افزود: نوع نگاه و قلم و خبر رسانه به توسعه جمعیت هلال احمر استان كرمان در تمامی زمینه ها كمك و به سرمایه اجتماعی این جمعیت روز به روز افزوده است.

حجت الاسلام سجادی مسئول نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان كرمان نیز در این نشست با قدردانی از خدمات روابط عمومی جمعیت هلال احمر گفت: گزارشات خوب رسانه ها در شرایط فعلی امیدبخش است.

طی ارزیابی عملكرد از عملكرد روابط عمومی های كشور، روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان كرمان در رتبه سوم استان ها قرار گرفت كه در این نشست طی آیینی با حضور مدیركل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر كشور از رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و بهناز صالحی مسئول روابط عمومی این جمعیت با اهدای لوحی از سوی رییس هلال احمر كشور قدردانی شد.

برچسب ها
- كرمان
- امداد و نجات
- قاسم سلیمانی
- جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۹:۳۸ - ۱۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۱