دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

این بیماری، خطر مرگ كرونایی را سه برابر می كند
 
اتحادخبر: تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد كه مبتلایان به یك اختلال روانی حدود 2.7 برابر بیشتر از افراد فاقد این بیماری با احتمال مرگ ناشی از ابتلا به كووید 19 روبرو هستند.
اتحادخبر: تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد كه مبتلایان به یك اختلال روانی حدود 2.7 برابر بیشتر از افراد فاقد این بیماری با احتمال مرگ ناشی از ابتلا به كووید 19 روبرو هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛تحقیق شناسایی یك بیماری كه خطر مرگ ناشی از كرونا را تقریباً سه برابر می كند در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است. متخصصان پرونده های پزشكی 26540 بیمار در نیویورك را بررسی كردند كه از این تعداد 7348 نفر به ویروس كرونا مبتلا بودند.

دانشمندان افراد مبتلا به بیماری روانی را به سه دسته (اسكیزوفرنی، اختلالات عاطفی و اختلالات اضطرابی) تقسیم كردند و نحوه پیشرفت كووید 19 را در آن ها و در بیماران فاقد چنین ناهنجاری هایی مقایسه كردند.

از بیش از هفت هزار فرد آلوده به ویروس كرونا، 75 بیمار از اسكیزوفرنی، 564 بیمار از اختلالات عاطفی و 360 بیمار دیگر از اختلالات اضطرابی رنج می بردند. طی 45 روز از تاریخ تشخیص بیماری، 864 بیمار فوت كرده یا به بیمارستان ها منتقل شدند.

پزوهشگران با تنظیم نتایج برای جنس، سن، نژاد و عوامل خطر شناخته شده دریافتند كه افراد مبتلا به اسكیزوفرنی حدود 2.7 برابر بیشتر از دیگران با احتمال مرگ بر اثر ابتلا به كووید 19 روبرو هستند. در همان زمان، متخصصان ارتباطی بین اختلالات عاطفی یا اضطرابی و مرگ ناشی از ویروس كرونا پیدا نكردند.

طوری كه نویسندگان این مطالعه متذكر شدند، كاهش امید به زندگی در افراد مبتلا به اسكیزوفرنی معمولاً با سایر عوامل خطرساز پزشكی همراه است. كارشناسان در عین حال اظهار داشتند كه تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط اسكیزوفرنی و مرگ و میر ناشی از ابتلا به كرونا لازم است.
منبع خبر:
اتحاد خبر
   تاریخ: ۰۸:۴۴ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۲