دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

معلولان زیر پوشش صندوق بیمه روستایی قرار می گیرند
 
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت كه بر اساس توافق صورت گرفته با صندوق بیمه روستایی و عشایری، معلولان و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این صندوق قرار می گیرند.
حبیب الله مسعودی فرید در نشست شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی مازندران در ساری افزود : بر اساس این توافق معلولان و زنان سرپرست خانواری كه در شهرهای زیر 20 هزار نفر و مناطق روستایی و عشایری سكونت دارند، می توانند از این بیمه برخوردار شوند.
وی توضیح داد: دولت در سال اول اجرای این طرح حق بیمه تمام افراد تحت پوشش را پرداخت می كند و برای سال های بعد 10 درصد از حق بیمه از سوی سازمان بهزیستی و بقیه توسط بیمه شدگان پرداخت خواهد شد.
به گفته وی این افراد با پرداخت حق بیمه از مزایای دریافت حقوق بازنشستگی بهره مند خواهند شد.
معاون سازمان بهزیستی همچنین در این نشست گفت : تقاضا برای فرزندخواندگی از سوی خانواده های ایرانی در داخل و خارج كشور حدود 30 درصد افزایش یافت.
مسعودی فرید گفت: در شرایط فعلی 70درصد از خانواده های متقاضی فرزندخواندگی به دنبال سرپرستی نوزادان و كودكان زیر پنج سال هستند.
به گفته وی، بر اساس قانون جدید امكان فرزندخواندگی برای كودكان بی سرپرست تا سن 16 سالگی فراهم است و این واگذاری ها در صورت داشتن شرایط قانونی بدون توجه به محل سكونت استانی به متقاضیان داده می شود.
معاون بهزیستی كشور سیاست اصلی سازمان متبوعش را واگذاری كودكان بی سرپرست به متقاضیان فرزندخواندگی و فراهم كردن زندگی آنها در خانواده بیان كرد.
منبع خبر:
روزنامه کیهان
   تاریخ: ۲۲:۴۱ - ۱۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۱