دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 11 هزار نیروی تخصصی در مراكز خدمات بهزیستی
 
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان بهزیستی كشور، به اسـتناد بنـد4 ماده 26 قانـون تنظیم بخشـی از مقـررات مالی دولـت، الگوی تاسـیس مراكز غیردولتی تحت عنوان مراكز خدمات بهزیسـتی «مثبت زندگی» در پهنه بندی مناسـب و متناسـب بـا پراكندگـی جغرافیایـی و سـكونت گاه های گروه هـای هـدف ...
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان بهزیستی كشور، به اسـتناد بنـد4 ماده 26 قانـون تنظیم بخشـی از مقـررات مالی دولـت، الگوی تاسـیس مراكز غیردولتی تحت عنوان مراكز خدمات بهزیسـتی «مثبت زندگی» در پهنه بندی مناسـب و متناسـب بـا پراكندگـی جغرافیایـی و سـكونت گاه های گروه هـای هـدف تحت پوشـش در سـطح كشـور برنامه ریـزی و راه اندازی می شود.

بنا به این گزارش، مراكز مثبت زندگی به عنوان بهزیستی های كوچك خدمات 22 گانه بهزیستی را به صورت رایگان به گروه های هدف تحت پوشش سازمان و براساس مكان و موقعیت گروه های هدف ارائه می كنند.

این گزارش افزوده است: در راه اندازی این مراكز به محورهای مختلف به مواردی همچون مشاركت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددكار محوری، توجه به دولت الكترونیك، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرحهای غربالگری و مشاوره ژنتیك توجه ویژه شده است. همچنین در این مراكز بیش از 11 هزار نیروی حرفه ای و تخصصی با رشته تحصیلی مرتبط نفر مشغول به كار می شوند.

براساس این گزارش، 2400 مركز مثبت زندگی همزمان با سه طرح مختلف در دستگاه های دیگر فردا(دوشنبه) با حضور مجازی رییس جمهور، در سراسر كشور افتتاح خواهد شد.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۱۲:۲۴ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۲۴