دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

"جشنواره تولیدات رسانه ای فعالان پایگاه خبری مفدا" سال آینده برگزار می شود
 
در پانزدهمین جلسه شورای مشورتی شعب دانشگاهی مفدا مطرح شد؛

"جشنواره تولیدات رسانه ای فعالان پایگاه خبری مفدا" سال آینده برگزار می شود

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در «پانزدهمین جلسه شورای مشورتی شعب دانشگاهی پایگاه خبری و اطلاع رسانی مفدا» گفت: به منظور افزایش انگیزه دانشجویان و كاركنان فعال در مجموعه پایگاه های خبری مفدا، در سال آینده برای اولین بار "جشنواره تولیدات رسانه ای فعالان پایگاه خبری مفدا" برگزار می شود.

به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مهدی معماری افزود: با برگزاری این جشنواره، صاحبان آثار تولیدی رسانه ای منتشر شده در مجموعه پایگاه های خبری مفدا سراسر كشور امكان این را خواهند داشت تا محصول رسانه ای خود را در یك رقابت سازنده شركت دهند و به صورت سالانه با كیفیت ترین محصولات تولیدی منتشر شده در مفدا بر اساس شاخص های استاندارد رسانه ای بررسی و انتخاب شوند.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین بر ضرورت ارتباط تشكیلاتی منظم منطقه ای و كشوری شعب دانشگاهی مفدا تأكید كرد و گفت: یكی از مهمترین رموز موفقیت فعالیت های رسانه ای بسط روحیه كار جمعی و تیمی بین فعالان رسانه ای است و این مهم تنها از رهگذر برقراری ازتباطات تشكیلاتی منسجم و مؤثر محقق خواهد شد.

وی افزود: در این راستا لازم است كه جلسات شورای مشورتی مناطق هر دو ماه یك بار به صورت حضوری و یا مجازی برگزار شده و دبیران مناطق به صورت مستمر جلسات هم اندیشی منطقه ای را برگزار كرده و در این جلسات روند گذشته فعالیت های گذشته مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و فرآیندهای اجرایی مورد كنكاش و نقد قرار گیرد.

از این طریق هرساله خون تازه ای در شریان فعالیت های رسانه ای دانشگاه ها دمیده می شود و این جشنواره محفلی خواهد شد تا كنشگران رسانه ای مفدا در یك رقابت سازنده سالانه حضور یابند.

مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص روند فعالیت های آموزشی و توانمندسازی فعالان رسانه ای مفدا در سال آینده، گفت: در سه ماهه اول سال 1400 برای اولین بار سامانه آموزشی رسانه ای مجموعه پایگاه های خبری و اطلاع رسانی مفدا رونمایی شده و به بهره برداری می رسد.

معماری تصریح كرد: با راه اندازی این سامانه آموزشی، همه «آموزش های مهارت های رسانه ای سطح یك» نظام نامه آموزشی چه در زمان شیوع ویروس كرونا و چه در شرایط پسا كرونا به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد و كارآموزان پس از طی دوره آموزشی مجازی، در آزمون عملی به صورت حضوری شركت خواهند كرد.

وی افزود: البته آموزش های مهارت های رسانه ای سطح 2 تا 4 در سال آتی در صورت اجازه ستاد ملی كرونا و پروتكل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و چنان چه این امكان میسر نشود تا پایان سال آینده تلاش خواهیم كرد كه آموزش های سطح دو را نیز در بستر مجازی طراحی و اجرا كنیم.

معماری حضور كم رنگ دانشجویان در فعالیت های رسانه ای مفدا در سال 1399 به دلیل عدم حضور دانشجویان در دانشگاه ها را یك آسیب برای مفدا دانست و گفت: اگرچه در سال جاری به دلیل شرایط خاص كشور و شیوع ویروس كرونا دانشجویان بسیار كمتری در دانشگاه ها حضور داشتند و به همین نسبت نیز همكاری آنها با شعب دانشگاهی مفدا كاهش یافته كه این موضوع آسیب زیادی به كمیت و كیفیت فعالیت ها ما وارد می كند، اما در بسیاری از موارد دانشجویان علاقمند و دغدغه مند همكار ما از راه دور و در شهرهای خودشان از طریق ارتباطات مجازی به ما كمك كردند و در تولید محصولات رسانه ای مفدا مشاركتی هم دلانه داشتند كه از این جهت از آنها صمیمانه سپاسگزاری می كنم.

گفتنی است ؛ «پانزدهمین جلسه شورای مشورتی شعب دانشگاهی پایگاه خبری و اطلاع رسانی مفدا» روز شنبه با حضور مدیران پایگاه های خبری و اطلاع رسانی مفدا شعب دانشگاه های علوم پزشكی شیراز، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دزفول، قم، مشهد، تبریز، كاشان، كردستان، كرمان و گلستان به عنوان نمایندگان مناطق ده گانه جغرافیایی این پایگاه خبری در سالن شهید احدی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

در این نشست دبیران مناطق 10 گانه جغرافیایی مفدا به نمایندگی از مدیران شعب دانشگاهی این پایگاه خبری به بیان مشكلات منطقه خود در حوزه فعالیت های رسانه ای طی شش ماهه گذشته پرداختند.

بخش دوم این نشست نیز به بررسی و آسیب شناسی «شیوه نامه ارزیابی و رتبه بندی مجموعه پایگاه های خبری مفدا» اختصاص یافت و دبیران مناطق انتقادات و پیشنهادات خود را در زمینه مفاد شیوه نامه مطرح كردند. پس از بحث و بررسی جزئیات شیوه نامه، تغییراتی در برخی شاخص ها و سنجه های كمی و كیفی شیوه نامه ایجاد شده و به تصویب حاضران رسید.

در ادامه جلسه، شاخص های بازنشر محصولات رسانه ای شعب دانشگاهی پایگاه خبری و اطلاع رسانی مفدا در صفحه اول این پایگاه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سؤالات حاضران در نشست توسط مهروش ذاكری دبیر سرویس دانشگاهی پایگاه خبری مفدا پاسخ داده شد.

همچنین شركت كنندگان در خصوص برنامه عملیاتی مشترك 1400، برنامه ریزی برای جلسات درون منطقه ای شعب دانشگاهی مفدا، تدوین جدول زمانبندی برای جلسات مجازی دبیران مناطق با مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی و دانشجویی و چگونگی پیگیری مسائل و مشكلات شعب دانشگاهی مفدا توسط دبیران مناطق، تبادل نظر كردند.

در پایان نشست نیز لوح تقدیر معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت به پاس زحمات یك ساله دبیران مناطق به آنها اعطا شد.

انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: طیبی
   تاریخ: ۱۷:۱۴ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۴