دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار اراك آماده بهره برداری است
 
راك-- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مركزی گفت: همزمان با روز شهید پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی استان مركزی در اراك افتتاح می شود.
مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار اراك آماده بهره برداری است راك-- مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مركزی گفت: همزمان با روز شهید پروژه بزرگ مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی استان مركزی در اراك افتتاح می شود.

مرتضی انصاری فر ظهر یكشنبه در آستانه سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در 22 اسفند در جمع خبرنگاران، اظهار كرد: مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار استان مركزی همزمان با سالروز تأسیس بنیاد شهید به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو كنفرانس افتتاح می شود.

وی افزود: این مجتمع بزرگ در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع و زیربنای 12 هزار مترمربع در 5 طبقه ساخته شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته ابنیه این پروژه تمام شده بود و برخی از فعالیت ها در آن آغاز شده اما به دلیل برخی از مشكلات به طور رسمی افتتاح نشده است و در 22 اسفند سال جاری به طور رسمی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مركزی با اشاره به اینكه به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز شهید بیش از 50 برنامه مختلف در استان اجرا خواهد شد، بیان كرد: 2 تفاهمنامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران كشور با 2 وزیر صمت و راه و شهرسازی در حوزه اشتغال و مسكن منعقد شده است و در استان مركزی نیز این 2 تفاهمنامه با اداره كل راه و شهرسازی و سازمان صمت استان به امضا رسیده است.

انصاری فر خاطرنشان كرد: در حوزه اشتغال خانواده های شاهد و ایثارگر نیز یكهزار اشتغال تعهد شده كه از این رقم 500 اشتغال كارآفرینی و خود اشتغالی و 500 اشتغال نیز به صورت استخدام است كه در استان مركزی در این 2 مورد اقدامات خوبی انجام شده است.

بالغ بر 2 هزار ایثارگر فاقد مسكن در استان مركزی وجود دارد

مدیر كل بنیاد شهید و ایثارگران استان مركزی، اظهار كرد: در حوزه مسكن نیز بر اساس آمار به دست آمده بالغ بر 2 هزار ایثارگر فاقد مسكن در استان وجود دارد كه بر اساس تفاهمنامه راه و شهرسازی مقرر شد در 5 سال آینده در تأمین مسكن از طریق اقدام عملی برای ایثارگران فاقد مسكن تعهدات به سرانجام برسد. كه از این قم ایثارگران فاقد مسكن، 1400 نفر در اراك و بقیه در دیگر شهرهای استان هستند.

انصاری فر گفت: همچنین پروژه مسكن 260 واحدی سفیر در زمینی به مساحت 10 هزار مترمربع با زیر بنای 40 هزار مترمربع در چهار برج 15 طبقه برای خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در حال ساخت است.

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 95 آغاز شده و تاكنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد و پیش بینی می شود در بهار سال 1400 آماده تحویل به باشد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۶:۴۳ - ۱۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۱۵