دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

20 میلیون و 800 هزار دوز واكسن كرونا خریده ایم
 
كیانوش جهانپور، افزود: این مقدار واكسن برای 10 میلیون نفر كافی است و مابقی افراد از طریق واكسن تولید مشترك و واكسن داخلی واكسینه می شوند.
20 میلیون و 800 هزار دوز واكسن كرونا خریده ایم



كیانوش جهانپور، افزود: این مقدار واكسن برای 10 میلیون نفر كافی است و مابقی افراد از طریق واكسن تولید مشترك و واكسن داخلی واكسینه می شوند.

وی تصریح كرد: تا امروز 5 واكسن مجوز ورود به كشور را گرفته اند. واكسن «اسپوتینك وی» در سه مرحله وارد شده است. واكسن سینوفارم چین كه 250 هزار دوز محوله اهدایی وارد كشور شده و مجوز مصرف آن از طریق سازمان غذا و دارو داده می شود. ضمن اینكه اولین محموله واكسن ساخت شركت بهاهارات بیوتك كشور هند را ظرف روزهای آینده خواهیم داشت و از سبد كوواكس هم 3 میلیون و 600 هزار دوز واكسن آكسفورد آسترازانكا ساخت كشور كره جنوبی را در فصل بهار تحویل خواهیم گرفت.

وی یادآور شد: فاز اول واكسیناسیون شامل كادر درمان، سالمندان، جانبازان، معلولان و افراد درگیر با پسماندهای عفونی است كه این فاز با كادر درمان شروع شده و امیدواریم تا پایان سال واكسیناسیون همه این گروه ها شروع شود و تا روزهای آغازین 1400 به پایان برسد.

جهانپور با اشاره به اینكه ریسك ابتلاء به بیماری در افراد زیر 16 سال كم است، تصریح كرد: به نظر می رسد قطع زنجیره انتقال با واكسینه شدن افراد بالای 16 سال ممكن خواهد بود، اما به رغم همه این پیش بینی ها فاز سوم مطالعه بالینی واكسن مشترك انستیتو پاستور ایران با كوبا برای رده سنی 5 تا 17 سال آغاز شده است.

وی همچنین واكسن زدن وابستگان نزدیك كاركنان مراكز بهداشت درمان و بیمارستانی خارج از اولویت را تكذیب كرد و گفت: دسترسی به اطلاعات همه افراد واكسینه شده وجود دارد و چنین چیزی صحت ندارد.

جهانپور تاكید كرد: تا رسیدن به ایمنی جمعی واكسیناسیون رایگان خواهد بود و پیش یبنی می شود 70 تا 80 درصد باید واكسینه شوند تا ایمنی جمعی حاصل شود.
منبع خبر:
رادیو سلامت
   تاریخ: ۰۹:۰۶ - ۱۹/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۴