دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

ابداع فناوری كه قدرت شنوایی خاصی به انسان می دهد
 
تهران- ایرنا- یك شركت زیرمجموعه شركت «گوگل» سرگرم فعالیت روی پروژه جدیدی در زمینه شنوایی است كه قدرت شنیدن خارق العاده ای به انسان می دهد.
ابداع فناوری كه قدرت شنوایی خاصی به انسان می دهد تهران- ایرنا- یك شركت زیرمجموعه شركت «گوگل» سرگرم فعالیت روی پروژه جدیدی در زمینه شنوایی است كه قدرت شنیدن خارق العاده ای به انسان می دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، شركت «آلفابت X» اعلام كرد كه در این پروژه جدید كه Wolverine نام دارد، این شركت سرگرم ساخت یك ابزار پوشیدنی است كه به كاربر قدرت شنوایی خارق العاده ای می دهد. این شركت از سال 2018 میلادی روی این سنسور كه در گوش جای می گیرد، كار كرده است.

این شركت اعلام كرد كه این ابزار به كاربران امكان می دهد تا در گروهی كه چند نفر در حال صحبت هستند، تنها روی سخنان یك سخنران متمركز شوند.

طبق اعلام شركت آلفابت، پروژه Wolverine با میكروفون های بسیار حساس طراحی شده است كه با الگوریتم های قدرتمندی كار می كنند و می توانند تعیین كنند چه كسی صحبت می كند تا بتواند نویزهای اضافی را مسدود كند.

محققان این پروژه به دنبال توسعه یك دستگاه تك منظوره نیستند و تصمیم دارند چند دستگاه با مدل های مختلف بسازند. هدف این شركت رسانه اجتماعی، بی عیب كردن «حضور صوتی» در جایی است كه صداهای بلندگوها، هدفون ها یا سایر دستگاه ها از یك منبع واقعی قابل تشخیص نیستند.

این محققان همچنین در حال ابداع «ابرقدرت های ادراكی» هستند؛ یعنی فناوری كه سر و صدای پس زمینه را تنظیم می كند و به ما اجازه می دهد تا با ردیابی حركات چشم كاربر، روی حرف های شخصی كه با ما صحبت می كند، تمركز كنیم.

برچسب ها
- درمان ناشنوایی
- روزنامه دیلی میل
- كم شنوایی
- گوگل
- برگزیدگان علم
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۳۰ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۵