دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

جای خالی جوانان متخصص انقلابی در مدیریت شهری / در انتخابات پیش رو چه كسانی مستاجران بهشت می شوند؟
 
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ شوراهای اسلامی از جمله اركان نظام هستند و بر اساس اخبار موجود نخستین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در هفتم اسفند ماه سال 1377 و به صورت سراسری و یكپارچه در كشور برگزار شد. ثبت نام برای شركت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر ...


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ شوراهای اسلامی از جمله اركان نظام هستند و بر اساس اخبار موجود نخستین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در هفتم اسفند ماه سال 1377 و به صورت سراسری و یكپارچه در كشور برگزار شد.

ثبت نام برای شركت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز بیستم اسفند ماه در حالی آغاز می شود

انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملكرد شهرداری ها و پیگیری و اجرای امور مدیریت شهری از جمله وظایف اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای كشور محسوب می شوند.

وظایفی كه اگر به درستی و به دور از تعصبات سیاسی، حزبی و جناحی دنبال شوند در نهایت به بهبود وضعیت زندگی شهروندان و افزایش سطح كیفیت و امنیت آن ها منجر خواهد شد.

جای خالی جوانان متخصص انقلابی، در مدیریت شهری/در انتخابات پیش رو چه كسانی ساكنان بهشت می شوند؟

ضرورت ارائه برنامه های كاربردی جهت رفع مشكلات حوزه مدیریت شهری همانطور كه عنوان شد از مهمترین وظایف اعضای شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار و نظارت بر عملكرد شهرداری ها است و با توجه به وضعیت فعلی كه پیش روی مردم در شهرها و روستاهای مختلف كشور قرار دارد و مشكلات متعددی كه با آن مواجه هستند، انتخاب اعضای شورای شهر برای داشتن یك برنامه اجرایی خوب و مفید در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

ثبت نام برای شركت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز بیستم اسفند ماه در حالی آغاز می شود كه طی روزهای اخیر لیست های مختلفی از حضور برخی از افراد برای كاندیداتوری در انتخابات در صفحات مجازی دست به دست می شد.

نام بسیاری از این افراد برای مردم آشنا است و اغلب كسانی لیست های فوق را تشكیل می دهند كه در دوره های قبلی شورای اسلامی حاضر بوده اند و ردپای عملكرد آن ها در مدیریت شهری دوره های قبل نیز به چشم می خورد.

برخی از اسامی را هم نام های غریبه ای شامل می شوند كه تا كنون اسم و رسم خاصی نداشته اند و به عبارتی كمتر كسی آن ها را می شناسد.

جای خالی جوانان متخصص انقلابی، در مدیریت شهری/در انتخابات پیش رو چه كسانی ساكنان بهشت می شوند؟

فاتحه شورای اسلامی حزبی و جناحی سیاسی خوانده است علی رغم اینكه همواره تاكید می شود اعضای شورای اسلامی شهر و روستا را كسانی تشكیل دهند كه علاوه بر تخصص در حوزه مدیریت شهری، از جناح بندی های سیاسی و حزبی نیز جدا باشند، بیشتر اعضای شورا حداقل در دوره های اخیر را افرادی شامل می شوند كه با حمایت حزب و جناح سیاسی خاصی كاندید شدند و در نهایت رأی آورده و بر صندلی مدیریت شهری تكیه زده اند.

تعداد جوانان متخصص و دلسوز در حوزه مدیریت شهری كم نیست و امید می رود در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، این افراد بتوانند از مافیای لیست های خاص كه بعضاً قیمت ثبت كاندیداتوری در آن ها را مبالغ هنگفت میلیاردی عنوان می كنند، عبور كرده و با انتخاب آگاهانه مردم شهر به دست آن ها سپرده شود.

توسعه كمربند سبز، بهبود وضعیت هوای پایتخت و هوشمند سازی مدیریت شهری از جمله وظایفی است كه بر عهده اعضای شورای گذاشته شده و البته تا كنون به طور كامل محقق نشده است.

شهری مثل تهران در حال حاضر با چالش ها و مشكلات متعددی روبرو است و مشكلات مذكور زندگی شهروندان را هم تحت تاثیر قرار می دهد

در خصوص آلودگی هوا به صراحت میتوان گفت كه اقدامات شورای اسلامی شهر تهران در دو دوره اخیر، اقدامات موثری نبوده است و شهروندان پایتخت نشین همچنان با این معضل مهلك دست به گریبانند و تعداد زیادی از روزهای سال را در آلودگی سپری می كنند.

شهری مثل تهران در حال حاضر با چالش ها و مشكلات متعددی روبرو است و مشكلات مذكور زندگی شهروندان را هم تحت تاثیر قرار می دهد و از میزان نشاط و شادابی جمعی آن ها می كاهد.

با ثبت نام و كاندیداتوری جوانان متخصص و دلسوز در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران می توان به رفع بخش گسترده ای از مشكلات موجود امیدوار بود.

شادی و نشاط مردم در گرو عملكرد صحیح مدیریت شهری ها! داشتن شهروندانی با نشاط و امیدوار در گرو فعالیت شورایی مجرب و متخصص است و این امر تا حد زیادی به انتخاب آگاهانه و اصلح مردم از میان كاندیدای ثبت نام كرده در پیش ثبت نام انتخابات شورای اسلامی بستگی دارد.

رفع مشكلات و موانعی كه رفت و آمد را برای گروههای خاص همچون معلولان و جانبازان سخت كرده است نیز از دیگر وظایف اعضای شورای اسلامی شهر است كه با تصویب قوانین مورد نیاز اولین قدم را در رفع این مشكلات بر دارند.

نشاط فردی شهروندان به میزان سلامت و نشاط جامعه بستگی دارد و نظارت هر چه دقیق تر و بهتر اعضای شورای اسلامی شهر و روستا بر عملكرد شهردار و شهرداری ها در این میان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

باید منتظر ماند و دید كه در نهایت چه كسانی برای رسیدن به ساختمان خیابان بهشت در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ثبت نام می كنند و آیا مسئولان فرصتی برای ورود جوانان متخصص و با استعدادی كه در حزب و جناح بازی گروههای سیاسی جایی ندارند، مهیا می كنند یا لابی گری و آشنای این و آن بودن لیست نهایی مستاجران چهار ساله این ساختمان در خاطره را تعیین خواهد كرد.
منبع خبر:
دانشجو
   تاریخ: ۰۹:۳۵ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۶