دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

بنگاههای اقتصادی با مسئولیت اجتماعی آشنا شوند
 
رئیس كمیسیون حمایت قضایی اتاق بازرگانی فارس تاكید كرد: بنگاه های اقتصادی باید با مسئولیتهای اجتماعی آشنا و در این زمینه فعال باشند.
بنگاههای اقتصادی با مسئولیت اجتماعی آشنا شوند سهیلا محبی در جلسه كمیسیون حمایت قضایی، مالكیت فكری، حاكمیت شركتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس كه در موسسه نرجس شیراز برگزار شد، بیان كرد: اتاق بازرگانی فارس به عنوان بزرگترین تشكل بخش خصوصی با داشتن جایگاه ممتاز، فعالیت های خود را در بخش های مختلف اقتصادی دنبال می كند و به عنوان بازوی مشورتی قوای سه گانه حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا به نقل از اتاق فارس، او افزود: اتاق بازرگانی پتانسیل های زیادی از جمله دسترسی به اطلاعات بازار، ارتباط با لایه های اقتصادی جامعه، برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی، مركز پژوهش ها و دسترسی به آمارهای واقعی است كه تلاش كرده بتواند تحلیل و آینده پژوهشی از آینده اقتصادی را به جامعه مخاطبان خود ارائه دهد.

محبی اظهار كرد: در حال حاضر اتاق بازرگانی فارس 15 كمیسیون تخصصی فعال دارد كه مسائل و مشكلات فعالان اقتصادی در بخش های مختلف را احصاء، پایش مرتفع می كند و در صورت نیاز با مراجع ذیربط و ظرفیت های قانونی مانند شورای گفتگو در سطح استانی و ملی مطرح می كند.

او با اشاره به اقدامات كمیسیون حمایت قضایی، مالكیت فكری، حاكمیت شركتی و مسئولیت اجتماعی بنگاه های اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: این كمیسیون در بخش حمایت قضایی خدمات حقوقی و قضایی شایسته ای را به فعالان اقتصادی ارائه می كند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه كرد: در این مقطع زمان كه نگرش های مبتنی بر مسئولیت اجتماعی و انسانی بسیار كمرنگ شده، لازم است برای تقویت و بازیابی مسئولیت پذیری و ارتباطات اجتماعی و انسانی و همیاری اجتماعی برنامه هایی برای تشكل ها، دانشگاه ها و خیریه ها در نظر داشته باشیم و همه دست در دست هم برای تعالی و پیشبرد و به روز رساندن این مفاهیم كوشش كنیم.

محبی عنوان كرد: در این روزهای سخت و غبارآلود كه هر نوع حركت با سردرگمی همراه است بسیاری از افراد همراه و همدل با اهداف مشترك در راستای مسئولیت اجتماعی فعالیت های اجتماعی مختلف را برامه ریزی و اجرا كرده و كمك هایی را به هم نوعان خود ارائه می دهند كه این اقدام ستودنی است.

او افزود: این فعالیت های ایثارگرایانه عمدتا بدون ساختار و چشم انداز است كه تقویت مبحث مهم حاكمیت شركتی در بهبود این موضوع می تواند حائز اهمیت باشد.

محبی با بیان اینكه تلاش می كنیم بنگاه های اقتصادی را با مسائل اجتماعی و مسئولیت اجتماعی درگیر كنیم افزود: این كمیسیون از سال گذشته تاكنون هشتك همه مسئولیم را با هدف انجام مسئولیت اجتماعی در حوزه های مختلف راه اندازی كرده و امروز در كنار شما یكسالگی این مسیر درخشان را جشن می گیریم.

افتتاح شعبه دوم موسسه خیریه مردمی نرجس در شهر صدرا

در ادامه این جلسه هدایت بهاء الدینی، مدیرعامل موسسه خیریه مردمی نرجس شیراز نیز گفت: بنا بر آمار جهانی حدود 15 درصد افراد جامعه را معلولان تشكیل می دهند و این درحالی است كه در استان فارس 400 هزار معلون وجود دارد كه از این تعداد دو درصد معلولان ذهنی شدید هستند كه نیاز به نگهداری و حضانت دارند.

او با برشماری مشكلات خانواده های دارای معلول افزود: از مهمترین مشكلات این خانواده ها به خطر افتادن بهداشت روح و روان و خطر اقتصاد خانواده هاست كه این مشكلات موجب شده اختلاف و متاركه در بین زوجین آمار بالایی داشته باشد.

بهاءالدینی اظهار كرد: ما در موسسه خیریه مردمی نرجس شیراز در راستای مسئولیت اجتماعی و تكریم مقام انسانیت و تكریم معلولان و خانواده های آنان خدماتی را به بیش از 250 معلول جسمی و ذهنی ارائه می دهیم.

او اضافه كرد: به جهت تامین منابع مالی موسسه و تامین امور درمانی افراد، به همت خیرین درمانگاهی با حضور بیش از 70 پزشك در شهر شیراز در حال فعالیت است كه درآمد حاصل از این درمانگاه صرف نگهداری بچه های موسسه نرجس می شود.

بهاءالدینی ادامه داد: به همت خیران سال آینده شعبه دوم موسسه خیریه مردمی نرجس شیراز با ظرفیت نگهداری 200 نفر در شهر صدرا راه اندازی می شود.

او عنوان كرد: این موسسه در راستای سیاست های سازمان بهزیستی، خانه هایی تحت عنوان خانه پناهگاهی را با هدف آموزش به بچهوها و آشنایی با مهارت های زندگی روزمره، حضور در اجتماع و استقلال شخصی ایجاد كرده و هم اینك چهارخانه هر كدام با 10 كودك تحت مدیریت مربیان موسسه خیریه نرجس شیراز در شهر شیراز وجود دارد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۱۹ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۱