دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

كاهش سن اعتیاد زنگ خطری برای جوانان/خانواده می تواند در كاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد
 
كاهش سن اعتیاد زنگ خطری برای جوانان/خانواده می تواند در كاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد
فرماندارسنقروكلیایی گفت: كاهش سن اعتیاد و تنو ع مواد مخدر در دنیای امروز زنگ خطری برای جوانان محسوب می شود و اهتمام ویژه از سوی والدین را می طلبد.
غلامرضا مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناك كرمانشاه اظهار كرد:امروزه در دنیایی زندگی می كنیم كه در همه جانبه از سوی قدرت های استكباری مورد تاخت و تاز و تهاجم قرار گرفته ایم از دین، فرهنگ وآیین گرفته تا سلامت و بهداشت كه با وجود انواع و اقسام جنگ افزار ها، مواد مخدر و روانگردان ها و دیگر مشكلاتی كه ملت هارا درگیر خود كرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط مواد مخدر در دنیا ما هم متاثر از مباحث جهانی، منطقه ای و موقعیت داخلی هستیم كه با بهره گیری از شبكه های مجازی، ماهواره ای و سایبری در گسترش و ترویج باور ها و نگرش های غلط با هدف فریب فرهنگی و جذب مشتری متاسفانه باعث افزایش اسقبال عمومی بین نوجوانان و جوان شده ایم.

وی در ادمه تصریح كرد: كاهش سن مصرف مواد مخدر از نگرانی ها و دغدغه های اصلی دولت هاست كه با تمركز باند های مافیایی و قدرت های استكباری بر روی خانواده، مدارس، دانشگاه ها و كاركنان محیط های كاری در جهت زمین گیر شدن آنها به اهداف خود كه آسیب جدی به جامعه بشری است، برسند.

وی همچنین با بیان اینكه خانواده نقش اساسی در تربیت و پیشگیری از ابتلا به آسیب های اجتماعی فرزندان دارد افزود: خانواده ها نسبت به تربیت فرزندان خود مسئولیت پذیر باشند و در جهت آموزش به فرزندان اهتمام ویژه ای داشته باشند، در این راستا با فرهنگ سازی به صورت محله محورو خانواده محور می توان تاثیر گذار بود.

مرتضوی نیروی انتظامی را در خط مقدم مبارزه با عاملین اعتیاد دانست و بیان كرد: نیروی انتظامی بیش از 4 هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام كرده و تلاش نیروی انتظامی در این راستا مهم و قابل تقدیر است.

وی در همچنین در ادامه افزود: برنامه های خوبی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در سنقروكلیایی صورت گرفته اما فقدان مركز ماده 15 با توجه به نیاز شهرستان كمی كار را سخت كرده كه با پیگیری های صورت گرفته این مركز در جهت درمان افراد مبتلا به بیماری اعتیاد ایجاد شود.
منبع خبر:
تابناک
   تاریخ: ۱۴:۱۸ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۲۸