دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

سازمان های مردم نهاد جوانان در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته اند
 
تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان در پیامی ویدیویی ضمن تاكید بر رشد كمی قابل توجه سازمان های مردم نهاد جوانان در سال های اخیر تاكید كرد: سازمان های مردم نهاد جوانان نقش مهمی در فرایند توسعه كشور دارند.
سازمان های مردم نهاد جوانان در سالهای اخیر رشد قابل توجهی داشته اند تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان در پیامی ویدیویی ضمن تاكید بر رشد كمی قابل توجه سازمان های مردم نهاد جوانان در سال های اخیر تاكید كرد: سازمان های مردم نهاد جوانان نقش مهمی در فرایند توسعه كشور دارند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در این پیام ضمن تشكر از دست اندركاران همایش رتبه بندی و ارزیابی عملكرد سازمان های مردم نهاد جوانان كشور در جشنواره ملی اتفاق گفت: در ارتباط با سازمان های مردم نهاد جوانان، در سال های اخیر با رشد كمی بسیار قابل توجهی مواجه بودیم، به طوری كه از حدود 80 سمن جوانان در ابتدای دولت یازدهم، به مرز 3400 سمن فعال رسیدیم.

وی افزود: با توجه به برنامه های توانمندسازی و آموزش های مختلفی كه به اجرا گذاشته شد و ارتباطات و تعاملات گسترده ای كه داشتیم، اكنون زمان آن است كه فعالیت سمن ها را تعیین، تفسیر و تحلیل كنیم.

سلطانی فر تصریح كرد: طبیعتاً نقش سمن ها در ایجاد پل ارتباطی بین مسئول دولتی، مسئول حكومتی و مردم خیلی مستحكم و امید است كه اعضای حاضر در این سمن ها با كسب تجربه بتوانند در مسئولیت های اجرایی آینده كشور نقش ایفا كنند.

وزیر ورزش و جوانان تاكید كرد: این نظام ارزیابی سمن ها به ما یك تصویر خواهد داد تا ما بتوانیم از ظرفیت های موجود و مراحل مختلف آن موثرتر و حساب شده تر استفاده كنیم.

وی با تشكر از همكاران این جشنواره و دو میلیون جوانی كه عضو سازمان های مردم نهاد جوانان هستند، افزود: حتماً این جوانان نقش مهمی در فرایند توسعه كشور خواهند داشت.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این كه در بیانیه گام دوم انقلاب هم به نقش جوان ها در حركت عمومی كشور تاكید و توجه شده است، افزود: با توجه به ظرفیت خوبی كه در این بخش داریم، تربیت نیروی انسانی و كادر انسانی مناسبی را برای آینده كشور ارزیابی كرده و مطمئن هستیم كه حضور جوانان در این نهادهای مدنی بتواند به كادر مدیریتی و منابع انسانی برای توسعه كشور كمك كند.

آئین اختتامیه جشنواره ملی اتفاق 3 امروز 20 اسفند ماه با حضور محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان، برترین سازمان های مردم نهاد جوانان و مدیران كل حوزه جوانان به میزبانی شهر تبریز برگزار شد كه طی آن برترین سازمان های مردم نهاد جوانان در دو سطح ملی و استانی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر 319 سمن در حوزه آسیب های اجتماعی كه متشكل از آسیب های رفتاری، خودكشی، خشونت های خیابانی، سوء تغذیه، فرزندان طلاق، مبارزه با اعتیاد، كودكان خیابانی و بی سرپرست است، با اخذ مجوز رسمی فعالیت می كنند.

603 سمن نیز در حوزه فرهنگی و256 سازمان مردم نهاد در زمینه علمی - پژوهشی در زیرشاخه های طرح های پژوهشی، پژوهش محوری، توسعه و فناوری، فعال هستند. همچنین356 سازمان مردم نهاد در حوزه اعتقادی و مذهبی و در مجموع 2 هزار و 29 سمن در حوزه مباحث اجتماعی در كشور خدمت رسانی می كنند.

برچسب ها
- مسعود سلطانی فر
- سازمان های مردم نهاد
- وزارت ورزش و جوانان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۴:۱۵ - ۲۰/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۲۱۴