دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

9000 شغل پایدار برای نیازمندان آذربایجان شرقی ایجاد شده است
 
مدیركل كمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات این نهاد حمایتی، گفت: از ابتدای سالجاری تاكنون، 9000 شغل پایدار برای نیازمندان استان ایجاد شده است.
9000 شغل پایدار برای نیازمندان آذربایجان شرقی ایجاد شده است محمد كلامی در تشریح اقدامات شاخص كمیته امداد استان در سال جاری، گفت: حدود 80 هزار خانوار با جامعه آماری 120 هزار نفری در طول سال از خدمات حمایتی در حوزه های مختلف بهره مند شده اند.

وی با اشاره به پرداخت كمك معیشتی به خانوارهای تحت حمایت، افزود: در طول سال 99 بطور متوسط ماهیانه 200 میلیارد ریال مستمری به خانوارهای مددجو پرداخت شده است.

وی، تامین مسكن را از جمله اولویت های این نهاد برای حمایت از نیازمندان برشمرد و گفت: بطور متوسط هر ماه 77 واحد مسكن برای خانواده های تحت حمایت در شهرها و روستاهای استان، احداث یا خریداری شده است.

مدیركل كمیته امداد استان با بیان اینكه كمیته امداد آذربایجان شرقی سه سال متوالی دستگاه برتر اشتغال استان شناخته می شود، گفت: 2025 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان طی سال جاری اعطا شده است.

وی با تاكید بر ارتقای شاخص های آموزشی جهت جلوگیری از بین نسلی شدن فقر، گفت: 20 هزار دانش آموز و 1200 دانشجو در استان از خدمات آموزشی كمیته امداد از جمله برگزاری كلاس های كنكور، اهدای تبلت، پرداخت شهریه، تامین لوازم التحریر و... بهره مند شده اند.

وی بیان كرد: این نهاد حمایتی از ابتدای شیوع ویروس كرونا در خط مقدم مقابله با آن قرار گرفت و به راه اندازی خط تولید ماسك و لباس بیمارستانی اهتمام ورزید.

به نقل از روابط عمومی اداره كل كمیته امداد استان، كلامی خاطر نشان كرد: از ابتدای شیوع بیماری كرونا تاكنون، 140 میلیارد ریال كمك بلاعوض به افراد آسیب پذیر در حوزه سلامت و اشتغال اعطا شده است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۳:۰۷ - ۲۳/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۱