دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

آغاز طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم در جزیره كیش
 
كیش-ایرنا- پردیس بین المللی كیش دانشگاه علوم پزشكی تهران، طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم را در جزیره كیش آغاز كرد
آغاز طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم در جزیره كیش كیش-ایرنا- پردیس بین المللی كیش دانشگاه علوم پزشكی تهران، طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم را در جزیره كیش آغاز كرد

فرساد نوری زاده سرپرست پردیس بین المللی كیش دانشگاه علوم پزشكی تهران از آغاز طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم امروز در كیش با حمایت سازمان منطقه آزاد كیش، انجمن آوای اتیسم و اداره بهزیستی این منطقه خبر داد.

نوری زاده با بیان این كه اجرای طرح حمایتی-توانبخشی اتیسم همزمان با مبعث پیامبر اكرم(ص) در این منطقه آغاز شده است، گفت: دانشگاه علوم پزشكی تهران با بهره گیری از ظرفیت های علمی و درمانی دانشگاه و با همكاری متولیان این امر برای ارائه خدمات به كودكان اوتیسم گام های موثری برداشته است.

وی افزود: با آغاز نخستین طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم تیم های متخصص"روانپزشك، كاردرمان و گفتار درمان" در پردیس بین المللی كیش دانشگاه علوم پزشكی تهران ضمن ویزیت رایگان خدمات درمانی مورد نیاز را ارائه كردند.

سرپرست پردیس بین المللی كیش دانشگاه علوم پزشكی تهران تصریح كرد: ضمن این كه اجرای طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم به صورت دروه ای در سطح جزیره كیش ادامه خواهد داشت؛ كارگاه های آموزشی نیز برای عموم جامعه برگزار می شود.

نوری زاده با اشاره به اجرای موفق طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم در سطح جزیره كیش گفت: كیش می تواند به عنوان منطقه ای پیشگام در اجرای این طرح مهم در سطح كشور مطرح شود.

همچنین شقایق كهور زاده رییس اداره بهزیستی كیش با ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه توانبخشی و حمایت از خانواده های اوتیسم در این منطقه گفت: مشاركت سازمان های مردم نهاد در اجرای طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم می تواند در افزایش كیفیت توانبخشی كودكان نیازمند موثر باشد.

نفیسه صدری مدیر انجمن آوای اوتیسم جزیره كیش نیز در این جلسه بر ضرورت حمایت های خیرین و دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه جهت توانبخشی كودكان اشاره داشت و گفت: اجرای طرح حمایتی-توانبخشی اوتیسم بدون حمایت و كمك خیرین، امكان پذیر نیست از این رو باید با یك هم افزایی و همكاری این طرح مورد اهتمام قرار گیرد.

برچسب ها
- كیش
- دانشگاه علوم پزشكی تهران
- اوتیسم
- سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی كیش
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۳:۰۵ - ۲۴/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۹۸