دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

در طرح نوروزی 1000 معتاد متجاهر از سطح استان كرمان جمع آوری می شوند
 
مدیركل بهزیستی استان كرمان اظهار كرد: در طرح نوروزی كه از روز شنبه هفته جاری آغاز شده مقرر است 1000 نفر معتاد متجاهر جمع آوری كنیم ضمن اینكه تا شب گذشته در این طرح 88 نفر معتاد متجاهر جمع آوری شدند.
در طرح نوروزی 1000 معتاد متجاهر از سطح استان كرمان جمع آوری می شوند "عباس صادق زاده" صبح امروز 25 اسفندماه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان كرمان گفت: در مردادماه امسال در پی مصوبه شورای تامین استان ساماندهی معتادین متجاهر در دستور كار قرار گرفت این درحالی بود كه در پیك كرونا قرار داشتیم اما برای امنیت جامعه طرح را اجرا كردیم.

وی ظرفیت مراكز نگهداری معتادین متجاهر استان كرمان را 400 نفر اعلام كرد و افزود: از مردادماه تاكنون 2688 نفر معتاد متجاهر در این مركز جا دادیم و حدود 5 میلیارد تومان هزینه كردیم كه تا این لحظه فقط 2 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیركل بهزیستی استان كرمان بیان كرد: این نوع جمع آوری اصولی و علمی نیست اما با توجه به شرایط جامعه مجبور به جمع آوری معتادین متجاهر هستیم ولی درصد درمان خود را نسبت به ادوار گذشته ارتقا دادیم.

وی با اشاره به تحقیقات صورت گرفته روی مراكز ماده 16 اظهار كرد: طبق تحقیقات 78 درصد این افراد دوباره در چرخه ماده 16 قرار می گیرند.

صادق زاده تاكید كرد: تعداد زیادی از معتادین جمع آوری شده تكراری هستند و بعضا افرادی هستند كه 12 بار در این مراكز درمان شده اند.

وی اظهار كرد: 544 نفر در مراكز ما هنوز در حال درمان هستند و در طرح نوروزی كه از روز شنبه آغاز شده مقرر شده كه 1000 نفر جمع آوری كنیم ضمن آنكه 544 نفر را آزاد نكنیم و تا شب گذشته در طرح نوروزی 88 نفر معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

مدیركل بهزیستی استان كرمان با بیان این مطلب كه اراده ساماندهی و درمان در استان وجود دارد عنوان كرد: خوشبختانه مراكز ما تاكنون تلفات ناشی از كرونا نداشته اند.

وی خروجی مراكز ترك اعتیاد استان كرمان نسبت به سایر استان ها را خوب ارزیابی كرد و افزود: تعامل عملیاتی و تامین اعتبار نیاز داریم و در طرح نوروزی نیاز به حمایت داریم كه می توانیم از ظرفیت های بنگاه های بزرگ اقتصادی استفاده كرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۴۳ - ۲۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۱