دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

معرفیِ استان كرمان به عنوان نماد مبارزه با مواد مخدر در جهان
 
رییس كل دادگستری استان كرمان با اشاره به نگرانی و گلایه مردم كرمان در خصوص برچسبی كه بر آنها در زمینه مواد مخدر به آنها زده شده، اظهار كرد: همه باید بدانند كه استان كرمان علاوه بر هزینه های مادی، سرمایه اجتماعی زیادی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از دست داده و هیچ جای كشور به اندازه ی استان ...
معرفیِ استان كرمان به عنوان نماد مبارزه با مواد مخدر در جهان "یدالله موحد" صبح امروز 25 اسفندماه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان كرمان گفت: در استان كرمان 450 مركز ماده 15، 3 مركز ماده 16 داریم و مركز زنان در كرمان اخیرا راه اندازی شده است.

وی با انتقاد از بازگشت مجدد معتادین درمان شده به مراكز در ادامه این مهم را در اجرای چرخه ناقص درمان معتادین دانست و اظهاركرد: اگر به دنبال موفقیت هستیم باید چرخه درمان به صورت كامل اجرا شود. متاسفانه معتادی كه ترك كرده در جامعه جایگاهی ندارد.

رییس كل دادگستری استان كرمان عنوان كرد: در اجرای ماده 16 مراقبت های بعد از خروج برای آن تنظیم شده و در این برنامه برای همه سازمان ها وظایفی تعریف شده و معتاد بهبود یافته باید تا مدتی تحت نظارت و كنترل باشند.

وی با اشاره به نگرانی و گلایه مردم كرمان در خصوص برچسبی كه بر آنها در زمینه مواد مخدر به آنها زده شده، اظهار كرد: همه باید بدانند كه استان كرمان علاوه بر هزینه های مادی، سرمایه اجتماعی زیادی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از دست داده است و هیچ جای كشور به اندازه ی استان كرمان مبارزه انجام نمی دهند و باید استان كرمان به عنوان نماد مبارزه با مواد مخدر در دنیا مطرح شود.

موحد اقدامات ضربتی را اثربخش ندانست و عنوان كرد: درمان و امنیت اجتماعی از اهداف جمع آوری معتاد متجاهر است و حدود 5000 معتاد متجاهر در زندان ها هستند و ما در زندان برای آنها از بیت المال هزینه می كنیم كه اگر این هزینه در مراكز ماده 16 و ... هزینه شود اثربخش تر خواهد بود.

وی جمعیت كیفری استان كرمان نسبت به متوسط كشور را بالا اعلام كرد و افزود: باید بخشی از درآمدهایی كه ستاد مبارزه با مواد مخدر از فروش خودروها و ... مصادره ای كسب می كند به استان برای اجرای اقدامات مقابله ای بازگشت داده شود.

رییس كل دادگستری استان كرمان بیان كرد: ظرفیت شورای فرهنگ عمومی ظرفیت عظیمی است و باید از این ظرفیت در جهت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر استفاده شود.

وی با بیان اینكه در استان كرمان باید فرهنگ و نگرش عمومی در بحث مواد مخدر تغییر پیدا كند، تصریح كرد: در نگهداری معتادین متجاهر در ایام عید نوروز باید همه دستگاه های مربوطه كمك كنند تا چهره شهر در این ایام زشت نباشد و به سارقین و مجرمین در ایام نوروز مرخصی داده نخواهد شد تا امنیت بهتری در جامعه داشته باشیم .

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۰۰ - ۲۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۰