دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی مراكز مشاوره كمیته امداد گامی در جهت توانمندسازی مددجویان
 
رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره با اشاره به راه اندازی مراكز مشاوره برای خانواده های تحت حمایت كمیته امداد گفت: ارائه خدمات مشاوره موجب پایداری خانواده ها و تقویت توانمندسازی مددجویان خواهد شد.
راه اندازی مراكز مشاوره كمیته امداد گامی در جهت توانمندسازی مددجویان محمد حاتمی در گفت وگو با ایسنا، تقویت مهارت آموزی و توان افزایی در خانواده های تحت حمایت را مهمترین هدف راه اندازی مراكز مشاوره در كمیته امداد دانست و افزود: تاكنون 10مركز مشاوره زیرمجموعه كمیته امداد در استان های مختلف تشكیل شده است و امیدواریم این مراكز در سراسر كشور راه اندازی شود.

وی با تاكید بر نقش خدمات مشاوره و روانشناسی در افزایش عزت نفس و خوداتكایی مددجویان ادامه داد: انجام خدمات مشاوره بر پایه فرهنگ ایرانی- اسلامی از طریق افزایش ظرفیت های ذهنی مددجویان، در توانمندسازی خانواده ها موثر خواهد بود.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره خاطرنشان كرد: برای اجرای هر كاری زیرساخت هایی لازم است و مشاوره نیز زیر ساخت تحقق توانمندی مددجویان كمیته امداد است؛ به همین دلیل این نهاد بر آن شده است تا از توان و ظرفیت علمی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره برای تحقق این مهم استفاده كند.

حاتمی وجود مراكز مشاوره و كمك روانشناسان به مددجویان امداد را برای كمك به توانمندسازی مددجویان ضروری دانست و تاكید كرد: خدمات این مراكز به سه شیوه حضوری، غیر حضوری و بسته های آموزشی انجام می شود.

وی به ارائه خدمات مشاوره در ایام شیوع كرونا تاكید كرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره برای افراد در برهه های مختلف نیاز است اما در حال حاضر و در زمان شیوع بیماری كرونا انجام خدمات مشاوره كمك شایانی به ایجاد آرامش در جامعه می كند؛ به ویژه كه بسیاری خانواده های تحت حمایت كمیته امداد و خانواده های نیازمند همچون دیگر اقشار جامعه با داغ از دست دادن عزیزان خود مواجه هستند.

حاتمی افزود: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با 34 هزار عضو رسمی، از نظر نیروی انسانی متخصص آمادگی راه اندازی این مراكز در سراسر كشور را دارد و كمیته امداد نیز مصمم است در قالب تفاهم نامه امضا شده، این خدمات را برای تمام مددجویان ارائه دهد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره اضافه كرد: كمیته امداد در همین راستا مجوز راه اندازی مراكز مشاوره برای جامعه هدف خود را به سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ارائه كرده و امیدواریم با تامین زیرساخت ها، شرایط برای ایجاد این مراكز فراهم شود.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۰۰ - ۲۵/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۷