دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

رقابت ارائه پایان نامه 3دقیقه ای در گروه علوم پزشكی برگزار می شود
 
اولین دوره رقابت های ارائه پایان نامه در سه دقیقه در دانشگاه های علوم پزشكی با همكاری دانشگاه كویینزلند استرالیا برگزار می شود.
رقابت ارائه پایان نامه 3دقیقه ای در گروه علوم پزشكی برگزار می شود اولین دوره رقابت های ارائه پایان نامه در سه دقیقه در دانشگاه های علوم پزشكی با همكاری دانشگاه كویینزلند استرالیا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دوره «رقابت های ارائه پایان نامه در سه دقیقه (3MT)» به عنوان اولین همكاری دانشگاه علوم پزشكی تهران با همكاری دانشگاه كویینزلند استرالیا، برگزار می شود.

همه رشته های مرتبط با دانشگاه های علوم پزشكی تهران، شهیدبهشتی، ایران، آزاد و شاهد و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی می توانند در این رویداد شركت كنند.

ثبت نام در این رویداد كه از اواخر بهمن ماه سالجاری آغاز شده است و ادامه دارد. شركت در رویداد، رایگان است.

رقابت های ارائه پایان نامه در سه دقیقه (3MT) با هدف ارائه تحقیقات جالب در مقطع دكتری حرفه ای و دكترای تخصصی (PhD) توسط دانشگاه كوئینزلند (UQ) ایجاد شده است.

این رقابت ها سبب تقویت و پرورش مهارت انتقال مطالب علمی به زبانی ساده و گیرا و ارتباط موثر با محققان و صاحب نظران در عرصه های مختلف خواهد شد.

این رقابت ها برای اولین بار در سال 2008 در دانشگاه كویینزلند با 160 رقابت كننده برگزار شد و پس از گسترش به دانشگاه های نقاط مختلف دنیا اكنون به دلیل COVID-19 به سمت یك قالب مجازی حركت كرده است و اكنون رقابت های ارائه پایان نامه در 3 دقیقه (3MT) در بیش از 900 دانشگاه و 80 كشور جهان برگزار می شود.

به منظور شركت در مسابقه 3MT مجازی، هر دانشگاه/ موسسه برگزاركننده، مسابقه ای را در سطح دانشگاه برگزار می كند. دانشجویان باید ارائه خود را ضبط كرده و طبق قوانین مسابقه برای بررسی توسط داوران ارسال كنند. برنده مرحله دانشگاهی می تواند در مراحل بالاتر و رقابت در سطح كشور شركت كند.

موسسات و دانشگاه ها می توانند در قالب قوانینی كه توسط دانشگاه كوئینزلند تعیین شده، در مورد نحوه برگزاری رقابت تصمیم بگیرند. این رقابت فرصتی فراهم می كند تا داوطلبان مهارت های ارتباطی خود را تقویت كنند، از نظر متخصصان و اساتید حوزه تحصیلی شان بهره برند و نتایج تحقیقات خود را به گوش مخاطبان گسترده تری برسانند.

دانشجویان مقطع دكتری حرفه ای و دكتری تخصصی (Ph.D) كه موضوع پایان نامه آنها توسط شورای دانشگاه به تایید رسیده است، واجد شرایط شركت در مسابقات 3MT در همه سطوح هستند. فارغ التحصیلان واجد شرایط شركت در این رقابت ها نیستند.

ارائه ها باید حداكثر 3 دقیقه باشند و موارد بیش از 3 دقیقه مردود می شوند. ارائه ها از زمان شروع به صحبت ارائه دهنده آغاز می شوند. فیلم ها باید از قواعد اعلام شده پیروی كنند. ارسال فیلم تنها با فرمت اعلام شده مجاز است و فایل های ارسال شده با سایر فرمت ها پذیرفته نمی شوند.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۴۶ - ۲۶/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۶۲