دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

نیازمند نهضت فراگیر مقابله با آسیب های اجتماعی هستیم
 
معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس تاكید كرد كه اكنون به یك نهضت فراگیر مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه های پیشگیری، آگاهسازی و درمان نیاز داریم.
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ دوم پاسدار محمدجعفر دوستدار در جلسه انعقاد تفاهمنامه با سازمان نظام روانشناسی استان فارس گفت: به علت فراگیری آسیب های اجتماعی انجام فعالیت های سازماندهی شده و هماهنگ و در عین حال موثر، ضرورت دارد.

او اظهار كرد: مطمئنا هر چه سازمان های مختلف، بیشتر در كنار هم قرار گیرند، تاثیر كار در زمینه آسیب های اجتماعی بیشتر خواهد بود؛ بنابراین برداشت ما از این تفاهمنامه، آنست كه نیازمند یك نهضت فراگیر مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه های پیشگیری، آگاه سازی و درمان، هستیم.

دوستدار گفت: باور ما اینست كه تعداد افراد مشتاق به كار جهادی در عرصه مشاوره زیاد است و ما باید از این ظرفیت با همكاری سازمان نظام روانشناسی استان با برگزاری كلاس های و نشست های مختلف استفاده كنیم.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس خاطرنشان كرد كه این حركت، یك جریان برد- برد است. هم برای مشاوری كه در این عمل سهیم می شود و هم برای مردمی كه از این برنامه ها استفاده می كنند.

او با یادآوری اینكه مبنای این تفاهمنامه انجام كار جهادی مشترك است، گفت: این بدان معناست كه كسی كه در این برنامه ها حضور می یابد به صورت جهادی و برای خدمت به اقشار آسیب دیده پا به عرصه مبارزه با آسیب های اجتماعی می گذارد و در كنار روزمرگی های زندگی خود زمانی را هم به خدمت به محرومین اجتماعی اختصاص می دهد.

دوستدار با اشاره به مشكلات فراوان مردم، گفت: در حال حاظر وقتی مردم از نهاد های مختلف كمك می خواهند و معترفند كه در تربیت فرزندان یا در روابط خانوادگی و... با مشكلات مواجه ایم و نیاز به كمك داریم؛ رسالت ما این است كه به مردم كمك كنیم و مشكلات آن ها را در حد امكان حل كنیم.

مسئول سازمان نظام روانشناسی استان فارس نیز گفت: سازمان نظام روانشناسی تا به حال با ارگان های بسیاری تفاهم نامه امضا، اما در عملیاتی كردن آن با مشكلاتی برخورد كرده است؛ اما ما خود را از سپاه می دانیم و از آنجا كه ما هم در مساجد و پایگاه های بسیج رشد كرده ایم، امیدواریم كه این تفاهم نامه شروع یك همكاری موثر در راستای خدمت به مردم باشد.

علیرضا فیلی گفت: در محلات كم برخوردار آسیب های خیلی زیادی وجود دارد، آسیب هایی كه در محلات برخوردار نیز دیده می شود؛ بنابراین تمامی نقاط استان به همچین فعالیت هایی نیاز دارند.

او با اشاره به ظرفیت سپاه و بسیج گفت: خوشبختانه فضای كار و امكانات به نسبت در دسترس سپاه هست تا بتواند با همكاری مابقی ارگان ها نظیر سازمان نظام روانشناسی در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی فعالیت كرده و زمینه حضور افراد متخصص در زمینه های مختلف برای جلوگیری از این آسیب ها را مهیا كند.

مسئول سازمان نظام روانشناسی فارس گفت: برای عملی شدن بهتر تفاهم نامه و تاثیرگذاری بیشتر برای مقابله با آسیب ها باید افراد متخصص را بكار گرفت تا هم از نظر محتوایی و هم از نظر تاثیرگذاری خیالی آسوده داشته باشیم؛ ما برای این امر از مشاورانی كه مورد تایید سازمان نظام روانشناسی هستند استفاده خواهیم كرد و آن ها را به معاونت اجتماعی سپاه برای به كارگیری بهتر معرفی خواهیم كرد.
   تاریخ: ۰۸:۵۵ - ۲۷/۱۲/۱۳۹۹   بازدید: ۱۷۳