دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

فعالیت 13 مركز روزانه آموزشی توانبخشی در مازندران
 
مدیركل بهزیستی مازندران از فعالیت 13 مركز روزانه آموزشی توانبخشی در مازندران برای خدمات دهی به بیماران ذهنی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مركز مازندران، دكتر فرزاد گوهردهی با بیان اینكه 21 مارس روز جهانی سندرم داون نامگذاری شده است، گفت: هدف از نامگذاری روز جهانی سندرم داون آگاه سازی افكار عمومی درباره این سندرم، شناخت توانایی ها و بهتر زیستن این افراد در جوامع می باشد.
مدیر كل بهزیستی مازندران بر ضرورت توجه به توانمندسازی خانواده های دارای فرزندان سندرم داون تاكید كرد و افزود: امسال نیز با پاسداشت این روز، در صدد ارج نهادن به ایستادگی و صبوری خانواده های این فرشته های مهربان، كه به حق مصداق بارز حكمت و رحمت خداوند هستند به گونه ای متفاوت با سال های گذشته هستیم كه در فضایی حمایت گرانه و تسهیل گرانه راه را برای تجلی آینده ای روشن تر برای این افراد ترسیم كنیم.
وی هدف بهزیستی را ارتقا رشد جسمی و ذهنی افراد دارای سندرم داون دانست و ادامه داد: سازمان بهزیستی به عنوان متولی افراد دارای معلولیت همواره بر آن است تا با توجه به نیاز های فردی و اجتماعی افراد دارای معلولیت، شرایط را برای ارتقا سطح سلامت و رفاه معلولین عزیز و خانواده های آنان فراهم آورد.
مدیر كل بهزیستی مازندران گفت: مبتلایان به سندرم داون بعد از شركت در كمیسیون تشخیص نوع و شدت بهزیستی استان می توانند از خدمات مستمر و غیر مستمر این نهاد مطابق ضوابط و قوانین دستورالعمل ها بهرمند شوند
دكتر گوهردهی افزود: این خدمات شامل خدمات حمایتی مالی، دارو ودرمان، كمك هزینه معیشت و كمك موردی، بیمه، مستمری، استفاده از خدمات مراكز روزانه، ویزیت در منزل، خانه های كوچك و شبانه روزی است.
دكتر گوهردهی به ارائه خدمات بهزیستی مازندران به این افراد اشاره كرد و گفت: خدمات تخصصی آموزشی توانبخشی در قالب 13 مركز روزانه آموزشی توانبخشی، 10 مركزحرفه آموزی، 2 مركز پیش حرفه ای، 3 كارگاه تولیدی حمایتی،12 مركز شبانه روزی مراقبتی توانبخشی، یك مركز ویزیت در منزل، یك خانه كوچك معلولان ذهنی و 3 مركز مراقبت در منزل به جامعه هدف دارای معلولیت ذهنی و خانواده های آنان در راستای ارتقای سطح سلامت و رفاه این افراد ارائه می گردد.
مدیر كل بهزیستی استان گفت: افرادی كه خطر به دنیا آوردن فرزندی مبتلا به سندروم داون در آن ها بالا باشد، باید آزمایش های غربالگری و تشخیصی انجام دهند.
وی افزود: خانواده این افراد نیز می توانند برای بارداری بعدی از خدمات مشاوره ژنتیك بهزیستی استان استفاده كنند.
مدیركل بهزیستی مازندران بر استفاده از راهكار های مناسب برای ارتباط و داشتن رفتار صحیح با كودكان دارای سندرم داون تاكید كرد و گفت: امید است با عزمی راسخ و هدفمند و با همراهی و مشاركت خانواده های این افراد، انجمن های فعال مرتبط و نیك اندیشان كه در عرصه تعالی جامعه هدف گام بر می دارند، بتوان ضمن آگاه سازی فراگیرتر، زمینه را برای شكوفایی این عزیزان و استیفای هر چه بیشتر حقوق آنان فراهم نمود.
   تاریخ: ۱۹:۱۳ - ۰۱/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲