دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

شیوع ویروس كرونا و تعارضات خانوادگی
 
رئیس مركز مشاوره پلیس كرمان گفت: با شیوع ویروس كرونا دشواری های زیادی برای خانواده ها به ویژه والدین شاغل به وجود آمده است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از كرمان، سرهنگ مهدیه كارگر رئیس مركز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان كرمان بااشاره به اینكه یكی از این آسیب ها كه خانواده ها با آن ها سر و كار دارند تعارض كار - خانواده است گفت: با وجود فاصله گرفتن اجتماعی و تعطیلی بسیاری از مشاغل، كار و نگهداری از كودك برای والدین شاغل سخت تر بوده است به دلیل این فاصله اجتماعی اجباری یا داوطلبانه بسیاری از والدین در حال حاضر با یك هنجار جدید سر كار دارند كه باید در حین انجام وظایف والدینی، تمام وقت كار كنند.

او افزود: قرنطینه می تواند چالش فوق العاده ای برای خانواده ها به وجود آورد و با توجه به رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات قرنطینه، والدین حتی در استخدام افرادی برای مراقبت از كودكان نیز مشكل دارد.

او تصریح كرد: در دوران قرنطینه به دلیل طولانی شدن زمان ماندن در خانه و افزایش مدت زمان تعامل زوجین با یكدیگر، درگیری ها، خشونت های خانوادگی و همچنین تنش میان همسران و اختلافات زناشویی افزایش یافته است.

سرهنگ كارگر تصریح كرد: برخی افراد هرچه زمان بیشتری را با هم می گذرانند بیشتر از یكدیگر متنفر می شوند و شیوع ویروس كرونا و قرنطینه خانگی تناقض ها را تشدید كرده و برخی زوجین دیگر نمی توانند یكدیگر را تحمل كنند حتی زمانی كه بیماری فروكش كند و زندگی به حالت عادی خود بازگردد، انتظار می رود آسیب های وارده از فشار های روانی و اقتصادی، ماه ها پا برجا بمانند.

اوگفت: همچنین با حضور كودكان در خانه بسیاری از اختلافات زناشویی بر سر تربیت فرزند صورت می گیرد و سرگرمی هایی كه افراد خانواده از قبل خود را ایجاد می كردند مانند بیرون رفتن از خانه خرید و دید و بازدیدها، تنش های موجود را كاهش می داد، اما اكنون فرصت وجود ندارد و با در خانه ماندن خشونت های مانند بحث و جدل بیشتری نیز رخ می دهد.

او افزود:اما باید به یاد داشت كه ویروس كرونا اولین ویروسی نیست كه بشریت را تهدید می كند و آخرین هم نخواهد بود و جوامع باید از راهبرد های موثر برای تقویت خانواده ها برای مراقبت و محافظت از خودشان و دیگران و تعامل بهتر با یكدیگر استفاده كنند تا پیامد های روانی شیوع بیماری كرونا را كنترل كرده و به حداقل برسانند.
   تاریخ: ۱۰:۳۷ - ۰۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶