دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

ارتباطِ تنهایی و افزایش مصرف اینترنت
 
محققان در بررسی های اخیر خود دریافتند، تنها بودن باعث افزایش زمان صرف شده در اینترنت، خطر اعتیاد به فضای مجازی و بازی ها می شود.
ارتباطِ تنهایی و افزایش مصرف اینترنتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ یك مطالعه جدید می گوید: تنهایی به طور فزاینده ای در میان نوجوانان شیوع یافته و درنتیجه آن مدت زمان طولانی تری را در اینترنت می گذرانند.
كاتاریینا سالملا-آرو، محقق این پژوهش از دانشگاه هلسینكی می گوید: در دوره ویروس كرونا، تنهایی در بین نوجوانان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و آن ها اینترنت را برای حل مشكل خود انتخاب كرده اند.
براساس نتایج یك مؤسسه تحقیقاتی به نام پیو ریسرچ سنتر، 59 درصد از كاربران اذعان كرده اند كه بدون شبكه های اجتماعی و اینترنت نمی توانند زندگی كرده و به فعالیت های عادی خود بازگردند. به عبارتی دیگر، می توان گفت كه بالغ بر دو سوم كاربران اینترنتی هم اكنون به شدت به اینترنت و استفاده از شبكه های اجتماعی اعتیاد پیدا كرده اند.
به گفته محققان، استفاده نوجوانان از اینترنت یك شمشیر دو لبه است؛ در حالی كه پیامد های استفاده متوسط مثبت است، اثرات استفاده بیشتر می تواند مضر باشد؛ اعتیاد به بازی یا نظارت دائمی بر لایك در شبكه های اجتماعی و مقایسه با دیگران و درنهایت بروز اختلال در سلامت روان از جمله موارد ضرر استفاده زیاد از اینترنت است.
مطالعات پژوهشگران بیانگر آن است كه اعتیاد به اینترنت به ویژه در میان نوجوانان و نوجوانان پسر جدی است؛ برای برخی، این مشكل تا بزرگسالی ادامه دارد، اما برای برخی دیگر با افزایش سن برطرف می شود.
   تاریخ: ۱۰:۱۹ - ۰۳/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۸