دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

60 درصد سرقت های خرد در بوكان توسط معتادان انجام می شود
 
مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوكان با اشاره به اینكه 60 درصد از سرقت های خرد توسط معتادان انجام می شود، گفت: در صورتی كه با ظرفیت سازی مناسب، امكان نگهداری از سارقان معتاد به وجود بیاید، نرخ بسیاری از سرقت ها كاهش پیدا می كند.
60 درصد سرقت های خرد در بوكان توسط معتادان انجام می شود مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی بوكان با اشاره به اینكه 60 درصد از سرقت های خرد توسط معتادان انجام می شود، گفت: در صورتی كه با ظرفیت سازی مناسب، امكان نگهداری از سارقان معتاد به وجود بیاید، نرخ بسیاری از سرقت ها كاهش پیدا می كند.

سرهنگ سلمان حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرقت اموال و مقابله با سارقان یكی از دغدغه های مهم مردم و مسوولان است و پلیس تلاش دارد تا با اجرای برنامه های ویژه، از وقوع انواع سرقت پیشگیری كند تا مردم بیش از گذشته احساس امنیت داشته باشند.

وی از نبود كمپ ترك اعتیاد ماده 15 و 16 در بوكان انتقاد كرد و افزود: یكی از آسیب های اجتماعی سرقت خرد بوده كه عمده آنها توسط معتادان متجاهر صورت می گیرد كه با ایجاد كمپ های ترك اعتیاد در شهرستان و مشاركت بیشتر مردم در تلاش برای كاهش بیشتر این معضل هستیم.

فرمانده انتظامی بوكان اضافه كرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و پاك سازی مناطق آلوده شهر از وجود معتادان متجاهر در سال گذشته 612نفر معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

وی بیان كرد: برای دست یابی به موفقیت در امر مبارزه با سرقت لازم است كه علاوه بر ناجا، سایر سازمان ها نیز پای كار آمده و سهم خود را در این امر اجرا كنند.

سرهنگ حیدری در خصوص عملكرد پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بوكان در سال گذشته گفت: در سال 1398 پلیس مبارزه با مواد مخدر بون مقدار 217 كیلو و 844 گرم انواع مواد مخدر كشف شده كه این آمار در سال گذشته به 264 كیلو و 150 گرم رسیده كه شاهد افزایش 21 درصدی كشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان هستیم.

وی از انهدام سه شبكه تهیه و توزیع مواد مخدر در بوكان در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: در سال گذشته 126 نفر توزیع كننده مواد مخدر در سطح شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی بوكان گفت:كشف اموال مسروقه زمانی می تواند اثر گذار باشد كه اموال مكشوفه به مردم و مالباختگان بازگردانده شود كه این مهم جزو اولویت های فرماندهی نیروی انتظامی است.

بوكان با 258 هزار نفر جمعیت دومین شهر مهاجر پذیر كشور به شمار می رود.

برچسب ها
- مواد مخدر
- بوكان
- ستاد مبارزه با مواد مخدر
- انتظامی
- پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۳۸ - ۰۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۳