دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

رونق گردشگری در دوران پساكرونا مطالبه ای جدی است
 
یك متخصص مدیریت گردشگری، برنامه ریزی برای رونق گردشگری در دوران پساكرونا را با تصمیم سازی صحیح و اثرگذار، مطالبه جدی فعالان این حوزه دانست.
رونق گردشگری در دوران پساكرونا مطالبه ای جدی استعكس آرشیوی است. نكیسا جزائریان شنبه 7 فروردین در نشست بین المللی رنسانس گردشگری كه به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در سال جدید و در كشور ما مقوله سفر و تأثیر آن در افزایش آمار مبتلایان به بیماری كرونا از یك سو و فعالیت كسب و كارهای حوزه گردشگری از سوی دیگر به مناقشه ای عجیب میان مسئولین و دست اندركاران حداقل چهار وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت كشور، نیروی انتظامی و پلیس راهور و در نهایت وزارت راه و شهرسازی و حوزه حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای تابعه آن بدل شده است.

او افزود: با آغاز واكسیناسیون كرونا، این بحران در مسیر عادی شدن شرایط و كنترل همه گیری كووید 19 قرار گرفته و نور امیدی را به آینده بشر تابانده است و به تبع آن كسب و كارهای مرتبط با گردشگری خود را برای فعالیت مجدد در حداكثر ظرفیت عملیاتی خود آماده می كنند.

این دكترای مدیریت گردشگری ادامه داد: در سطح بین المللی تلاش هایی جدی در سطح سیاست گذاری و خط مشی گذاری رونق مجدد گردشگری در جریان است تا ریل گذاری دقیق و درستی برای شكوفایی مجدد صنعتی رخ دهد كه در سال منتهی به بروز بیماری كرونا یعنی سال 2019 در رتبه سوم گردش مالی در سطح بین المللی قرار داشت و امید دارند تا صنعت گردشگری جایگاه خود را دوباره كسب كند.

جزائریان در رابطه با برگزاری نشست های تخصصی آنلاین رنسانس گردشگری در سطح بین الملل نیز گفت: اجلاسیه جهانی گردشگری كه دفتر آن در لندن قرار گرفته است، سلسله نشست هایی را تحت عنوان «رنسانس گردشگری» از 23 تا 26 مارس 2021 میلادی مصادف با سوم تا ششم فروردین 1400 هجری خورشیدی به صورت آنلاین با حضور پنجاه نفر از اندیشمندان و متفكران كلیدی در حوزه آكادمیك علم گردشگری و بخش اجرایی و عملیاتی گردشگری دنیا از بیست كشور مختلف برنامه ریزی و برگزار كرد تا طی آن به اهداف از پیش اعلام شده دست یابد.

او در رابطه با اهداف این رویداد بین المللی بیان كرد: باز طراحی پدیده گردشگری، تعریف راهكارهایی برای حذف واسطه های زاید و توسعه روش های مستقیم خرید بین بخش عرضه و تقاضای خدمات گردشگری، راهبردهای توسعه ارتباط بین مصرف كنندگان و شركت های عرضه كننده خدمات سفر، ارائه تكنیك ها و تاكتیك های خلاقانه و نوآورانه و ایده پردازی برای ایجاد تحرك در بخش تقاضا با در نظرگرفتن آثار روانی و اقتصادی دوران كرونا بر مشتریان و منابع انسانی فعال در بازار سفر از اهداف عنوان شده برای این رویداد مهم بین المللی است.

جزائریان همچنین به بیان دیدگاه خود در خصوص روش های مدیریت تغییر در كسب و كارهای كوچك و متوسط مقیاس كه عمده كسب و كارهای بخش گردشگری را تشكیل می دهند و همچنین روش های حل مسئله و مواجهه علمی و منطقی بر چالش های مدیریتی در شرایط بحرانی همانند همه گیری كرونا و تعریف راهبردهای خرد در حوزه عملیاتی پرداخت.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۱:۵۷ - ۰۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴