دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

معاونت علمی از فعالان حوزه علوم شناختی حمایت می كند
 
به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این اقدام در راستای اهداف و سیاست ها تعیین شده برای ارتقای دانش علوم و فناوری های شناختی در سال جدید افزایش یافت. بر اساس سیاست های تعیین شده این ستاد، در سال گذشته یكصد و بیست پایان نامه دوره كارشناسی ارشد و رساله دكتری تحت حمایت های تشویقی ستاد قرار گرفتند.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش فعالیت های پژوهشی و جذب جوانان علاقمند به تحصیل و فعالیت در حوزه علوم شناختی، تاكنون از حدود یك هزار پایان نامه كارشناسی ارشد و دكتری در حوزه علوم شناختی حمایت كرده است.

دانشجویان علاقه مند به فعالیت در حوزه های علوم شناختی از بیش از 50 مركز علمی و دانشگاهی موفق شدند با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی حدود یك هزار پایان نامه های تحصیلات تكمیلی در رشته های زبان شناسی شناختی، روانشناسی شناختی، توانبخشی شناختی، آموزش و پرورش شناختی، نگاشت مغز، مدل سازی، هوش مصنوعی، رباتیك شناختی، فناوری شناختی، علوم اعصاب شناختی و نیز شناخت اجتماعی را ارایه و از آن دفاع كنند.

حمایت­ های تشویقی ستاد از پایان نامه­ های علوم و فناوری­ های شناختی در سه سطح پایان نامه های كارآفرین یا پایان­ نامه ­هایی كه گروه محققان آن علاوه بر دستیابی به دستاوردهای دانشگاهی تحقیق، یك شركت دانش بنیان برای تجاری سازی نتایج پایان­ نامه تاسیس كرده باشند و پایان نامه های كاربردی و یا تحقیقات پایه كه در آن ثبت داده ­های ارزشمند صورت گیرد و نیز پایان نامه هایی با برخورداری از دستاورد جدید علمی، انجام می شود.

 

انتهای پیام/
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۸:۲۸ - ۰۷/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۶