دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت مجلس قرار دارد
 
اصفهان- رئیس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه های مجلس یازدهم قرار دارد.
حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت مجلس قرار دارد اصفهان- رئیس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از زنان سرپرست خانوار در اولویت برنامه های مجلس یازدهم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس فراكسیون زنان مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به اصفهان و به دعوت نماینده مردم اصفهان در مجلس، برای بررسی مشكلات حوزه زنان این استان جلسه ای را با حضور فعالان و نخبگان برگزار كرد.

فاطمه قاسم پور در این نشست ضمن قدردانی از این دعوت و تبریك اعیاد شعبانیه و سال نو اظهار داشت: رویكرد و نگاه مجلس به قانون گذاری این است كه بهترین روش قانون گذاری مشاركتی است، زمانی كه با ذی نفعان، نهادهای میانجی و دستگاه های اجرایی گفت وگو می كنیم، باعث می شود كه هرمسئله ای بهتر شنیده شود و در كنار آن راهبرد مربوطه اخذ شود.

وی با اشاره به اهمیت چنین جلساتی گفت: این جلسات كمك می كند تا سیاستی كه برای مسائل در نظر گرفته می شود به واقعیت نزدیك تر باشد و در این گفت وگوها بهترین راهبرد مشخص می شود.

رئیس فراكسیون زنان مجلس خاطر نشان كرد: الگوی سوم زنان در حال حاضر بر اساس تاكید رهبر معظم انقلاب در اولویت فراكسیون قرار دارد و بر اساس آن زن یك عنصر شریف و مؤمن است كه در متن و مركز عالم واقع شده و در حاشیه نیست، بنابراین مسئولیت اجتماعی و خانوادگی را توأمان دارد.

حمایت اجتماعی از زنان سرپرست خانواده

وی ادامه داد: حمایت های اجتماعی از مشكلات دیگر است كه رویكرد غالب مجلس به این سمت رفته و معیشت و رفاه از مسائل جدی مورد پیگیری است و از سویی دیگر حمایت اجتماعی از زنان سرپرست خانواده در اولویت قرار دارد.

قاسم پور با اشاره به شعار سال 1400 و حمایت جدی از تولید و كسب و كارهای خرد، تصریح كرد: در بودجه برای حمایت از زنان سرپرست خانوار مواردی در نظر گرفته شده است.

وی توانمندسازی زنان را بر اساس یك الگوی جدی دانست و افزود: نهادها در این راستا حمایت خود را تنها به وام اشتغال زایی و سرمایه اولیه اختصاص می دهند در صورتی كه برای استمرار از حمایت زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی باید الگوی مشخصی برای آن در نظر گرفت.

بررسی لایحه تأمین امنیت زنان در مجلس

رئیس فراكسیون زنان بیان داشت: حمایت های حقوقی و قانونی همیشه دغدغه زنان بوده و تأمین لایحه امنیت زنان از دولت به مجلس آمده كه در مجلس بر اساس گفتمان انقلاب معتقدند مسئله امنیت زنان باید به طور جد پیگیری شود تا به قانون تبدیل شود.

همچنین زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه نیز ضمن تبریك اعیاد شعبانیه و سال نو با اشاره به جایگاه و نقش ویژه زنان اظهار داشت: نیمی از جامعه را زنان تشكیل داده اند بنابراین نباید از مشكلات این قشر چشم پوشی كرد.

وی افزود: اصفهان در بسیاری از زمینه ها پیشتاز بوده و با دعوت از دكتر فاطمه قاسم پور خواسته شد تا از نزدیك مشكلات زنان را در شهرستان و استان اصفهان را بررسی و راهكاری برای حل مسئله ارائه دهیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۵۶ - ۰۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۳