دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
پنج شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳

قهرمان جودو نابینایان جهان: 1400با مدال طلای پارالمپیك رویایی خواهد شد
 
تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای جودو بازی های پاراآسیایی 2018 جاكارتا گفت: مدال پارالمپیك رؤیای هر ورزشكاری است و برای به دست آوردن آن به توكیو می روم كه در صورت تحقق این مهم، سال 1400 رویایی خواهد بود.
قهرمان جودو نابینایان جهان: 1400با مدال طلای پارالمپیك رویایی خواهد شد تهران- ایرنا- دارنده مدال طلای جودو بازی های پاراآسیایی 2018 جاكارتا گفت: مدال پارالمپیك رؤیای هر ورزشكاری است و برای به دست آوردن آن به توكیو می روم كه در صورت تحقق این مهم، سال 1400 رویایی خواهد بود.

«وحید نوری» روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زندگی قهرمانی من مانند سایر ورزشكاران تحت تأثیر كرونا قرار گرفت و در این سال تجربه متفاوتی داشتیم. تجربه ای كه در گذشته وجود نداشته و شاید تكرار آن نیز در آینده سخت باشد. این ویروس موجب لغو پارالمپیك شد و برنامه ما نیز با لغو پارالمپیك تحت تأثیر قرار گرفت و مجبور بودیم مدت زیادی در اردو باشیم. البته در این سال تمرینات مختلف انفرادی، آنلاین و گروهی را تجربه كردیم.

دارنده مدال طلای بازی های پاراآسیایی جاكارتا با بیان اینكه اردوهای تیم ملی بیشتر در كیش برگزار می شود افزود: شرایط آب و هوایی كیش مناسب حضور ورزشكاران است و شباهتی نیز به توكیو دارد، لذا تصمیم كمیته ملی پارالمپیك بر آن شد كه اردو در آن جزیره برگزار شود. یكی از مشكلات در كیش نبود حریف تمرینی بود، لذا با صلاحدید سرمربی به تهران آمدیم تا با حریفانی از تیم جوانان تمرین كنیم. البته تمرین با ورزشكاران سالم راحت نیست و شرایط خاص خودش را دارد. قرار است اواسط فروردین به تركیه برویم و در آنجا یك اردو مشترك داشته باشیم. بعد از این اردو نیز اعزام به مسابقات باكو است كه هم كلاس بندی به شمار خواهد رفت و هم می توانیم رنكینگ خود را ارتقا دهیم.

وی كه عنوان قهرمانی جودو نابینایان جهان را در كارنامه دارد با اشاره به استعداد خوب ایران در این رشته عنوان كرد: نتایج تیمی و انفرادی جودوكاران نابینا در اندونزی نشان داد آنان حرفی برای گفتن دارند و می شود استعدادیابی را انجام داد تا در هر وزنی چند ورزشكار خوب و قهرمان مانند «محمدرضا خیرالله زاده» داشت. البته این استعدادیابی در دستور كار قرار گرفته و به احتمال زیاد برای بازی های آسیایی 2022 هانگژو چین تیم ایران كامل تر خواهد شد. اگر این اتفاق رخ دهد هم حریف تمرینی از جنس نابینایان خواهد بود و هم می شود برای جایگزینی قهرمانان جودو نابینایان دغدغه ای نداشت.

نوری كه از سوی كمیته ملی پارالمپیك در لیست ورزشكاران شانس مدال طلا در توكیو قرار گرفته است در این زمینه گفت: در چند تورنمنت معتبر مدال طلا، نقره و برنز كسب كردم و اكنون نیز در جایگاه دوم وزن خود هستم. پیش بینی كارشناسان كمیته آن است كه مدال طلا خواهم گرفت و من نیز برای این موفقیت تلاش خواهم كرد. كسب طلای پارالمپیك دور از ذهن نیست. كمیته ملی پاراالمپیك و وزارت ورزش حمایت های لازم را از ما انجام دادند. سال 1400 می تواند برای من سال ویژه باشد زیرا با كسب مدال در بزرگ ترین تورنمنت ورزشی معلولان جهان می توانم در ارتقا جایگاه ایران در جدول توزیع مدال ها مؤثر باشم. برای این رؤیا تلاش خواهم كرد و امیدوارم شرایط به گونه ای باشد كه مدال خوش رنگ طلا كسب كنم.

این ملی پوش كم بینای جودو ایران با بیان اینكه راهبرد وی، كادر فنی و كمیته ملی پارالمپیك بر موفقیت بناشده تصریح كرد: در سال 1399 من و «محمدرضا خیرالله زاده» دیگر جودوكار تیم ملی شرایط خوبی داشتیم و كمیته به همراه فدراسیون ورزش های نابینایان و كم بینایان به دنبال رفع دغدغه ها بودند. در این زمینه حقوقی كه برای ورزشكاران شانس طلایی در نظر گرفته بودند پرداخت شد و ما نیز در تلاشیم تا بتوانیم گامی در جهت كسب مدال در توكیو برداریم.

برچسب ها
- وحید نوری
- اختصاصی ایرنا
- جودو
- نابینایان
- كمیته ملی پارالمپیك
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۶ - ۰۸/۰۱/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۵